Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

even rekenhulp gezocht

Featured Replies

Geplaatst:

Ik zit me hier even scheel te staren op lijsten met cijfers en ik heb zo zitten rekenen dat ik er nu niet meer uit kom

Dit zijn de getallen van een lijst:

14.21

16.08

4.59

10.06

17.63

2.56

3.00

21.72

12.21

3.88

3.88

3.88

3.88

4.29

totaal 121.89

Dit is 2.03 minuten

Alleen nu probeer ik dus ieder onderdeel naar minuten te zetten maar ik kan even niet meer denken en zit het hier ingewikkelder te maken dan nodig maar ik kom er dus niet meer uit.

Geplaatst:

Ik begrijp je vraag niet, Angela, en 121, 89 is natuurlijk 2,02 seconde..bijna.

Waar gaat dit over?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Volgens mij moet je dan door 60 delen want 60 seconden = 1 minuut.

14,21sec/60 = 0,23683333333 min

Maar begrijp ook niet waarom je dit zou willen doen, dit zegt toch totaal niets.

Geplaatst:

ah simon was mij voor. maar het is van seconden naar minuten dus alles delen door 60

121.89 / 60 = 2.0315

121.89 seconden = 2.03 minuten

Geplaatst:

Nou kan ik ook al niet meer rekenen ..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Dit lijstje zijn vierkante meters omgezet in tijd.

Alleen is dit om mee te werken dus niet makkelijk als iedereen eerst moet gaan rekenen en degene die deze lijst had gemaakt kan mij niet uitleggen hoe ik het omzet naar minuten

Maar iedere keer als ik het bereken door bijv. te delen door 60 dan klopt het totaal niet meer?

Dus ik doe ergens iets fout?

Geplaatst:

We begrijpen het probleem niet, ik in ieder geval niet. Even in Excel (met komma's i.p.v. puntjes is het makkelijker rekenen in Excel)

Tweede kolom is berekend: eerste kolom / 60 . Door afrondingen kunnen er heel kleine verschillen ontstaan.

Seconden -> Minuten

14,21 -> 0,24

16,08 -> 0,27

4,59 -> 0,08

10,06 -> 0,17

17,63 -> 0,29

2,56 -> 0,04

3,00 -> 0,05

21,72 -> 0,36

12,21 -> 0,20

3,88 -> 0,06

3,88 -> 0,06

3,88 -> 0,06

3,88 -> 0,06

4,29 -> 0,07

Totaal 121,87 -> 2,03

Wel bijzonder: "vierkante meters omgerekend in tijd". Mijn moestuin is 250 vierkante meter. Geen idee hoeveel tijd (seconden , minuten of uren) dat is.

Excel werkblad staat hier: http://henkg.myds.me/weercmx/angela.xlsx

Geplaatst:

hoi Angela

Maar iedere keer als ik het bereken door bijv. te delen door 60 dan klopt het totaal niet meer?

Dus ik doe ergens iets fout?

14,21

16,08

4,59

10,06

17,63

2,56

3,00

21,72

12,21

3,88

2,88

3,88

3,88

4,29

120,87

dit is dus 120 seconden is 2 minuten

de eerste is 14.21 seconden dat kan je omzetten naar minuten is 14.21/60=0.24 minuut

wat je wilt met dit gegeven is mij een raadsel want met de tijd rekenen we in seconden, minuten en uren

en dus niet in delen van minuten buiten seconden om.

1 minuut gedeeld door 60 is 1 seconde

1 minuut gedeeld door 100 is ???onzin (en dat probeerde jij dus te doen)

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Ik wil nu eigenlijk ook weten hoeveel minuten mijn tuin is.

Geplaatst:
  • Auteur

Mensen die deze lijst onder ogen kregen dachten dat zij 14.21 minuten over iets mogen doen maar zij liepen vast als er staat 17.63 want dat is toch gewoon 18 minuten en 3 seconden?

Als er een tijd gebonden is aan het werk dat je doet telt iedere seconden.

Nu kloppen die lijsten niet helemaal en die ben ik dus per onderdeel aan het uitzoeken. Maar ik liep zelf ook vast. De kolom cijfers die jullie zien is alleen de laatste in de rij en dan 8 pagina's hiervan.

En Henk ik had geen zin om al die lijsten in excel over te nemen.

Geplaatst:
  • Auteur

Op het merendeel van de lijst 300m2 per uur afhankelijk wat er in de ruimte staat.

Geplaatst:
Mensen die deze lijst onder ogen kregen dachten dat zij 14.21 minuten over iets mogen doen

zoals je het weergeeft in het eerste bericht is het niet 14.21 minuten maar 14.21 seconde

want de totale lijst opgeteld is volgens jouw bericht 2.03 minuten

of je bedoelde 2 uur en 3 minuten.........want zo ziet het er nu uit.

ik hoop maar dat hier een positief verhaal achter zit maar ik proef al een beetje slavendrijvertje spelen

begrijp me goed ik beschuldig niemand ergens van maar het uitrekenen van arbeid op tienden van seconden of hele seconden......

gr Adriaan

aangepast door Gast

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
Mensen die deze lijst onder ogen kregen dachten dat zij 14.21 minuten over iets mogen doen maar zij liepen vast als er staat 17.63 want dat is toch gewoon 18 minuten en 3 seconden?

Het zijn toch decimalen achter de punt? Dan is 0,63 geen 63 seconden. 1,25 uur is ook geen uur en 25 minuten.

Ik vind het wel intrigerend hoor. Zet je een hordenloop uit voor slakken of gaat het over schoonmaakpersoneel dat niet langer dan 7 minuten en 5 seconden mag doen over een aantal m2 mits daar geen bureau in staat waardoor de beschikbare tijd 5,27% meer is?

Toen je ook nog over ruimte begon dacht ik echt dat je Doctor Who op bezoek had.

Oh en mijn tuin is 7 kubieke dagen, 8 liter en 12 ohm. Nu moet ik hem eigenlijk nog wegen, om de uitkomst te checken.

Heerlijk, dit soort topics.

Geplaatst:
Oh en mijn tuin is 7 kubieke dagen, 8 liter en 12 ohm. Nu moet ik hem eigenlijk nog wegen, om de uitkomst te checken

moet ik weer gaan omrekenen...

mijn tuin is 3 sloot, 4 regenton, 2 emmers 6 theeglas en 14 druppels (als het niet geregend heeft )

heeft iemand de omrekenformule?

gr Adriaan

Geplaatst:

Delen door 3,14159265359, paddenstoelengek.

Geplaatst:

Werkte ik maar zo snel als ik mijn tuin in 2,03 minuut per m2 kon bewerken!

Zaaien gaat nog wel (maar dan ziet het resultaat er niet netjes uit), maar onkruid verwijderen, bemesten of gewoon genieten duurt al veel langer.

Is het nu zo dat mensen binnen een bepaalde tijd iets af moeten krijgen in jouw tuin?

Verder snap ik weinig van je topic, voor mij wordt het pas helder als je de uitkomst van het geheel hierin verwerkt:

euler54611475565906.png

Dat is, mijns, inziens, de meest ideale uitkomst. Als de tijd die je in de moestuin steekt 0 is en de oogst toch goed is.

Geplaatst:

Nu lijkt het gek om afstandmaten in 'tijd' om te zetten maar het is redelijk gebruikelijk in geografie hoor. Dezelfde benaming maar andere betekenis. Een afstand op Aarde kan je namelijk ook weergeven in graden, minuten en (boog)seconden.

Was zomaar een gedacht..

Oh, en voor de echte nerds het antwoord is 42

Groetjes,

Bram

Geplaatst:

en dan nu waarom het onbegrijpelijk wordt in exel.

tijdsnotering zoals wij die kennen uren, minuten en seconden hebben in exel een speciale notering

1 uur 10 minuten en 15 seconden = 1:10:15

met deze notering kan je allerlei van berekeningen uitvoeren zoals:

vermenigvuldigen met 2 geeft 2:20:30

delen door 2 geeft 0:35:08

dit zou het geheel weer logisch moeten maken als je wilt rekenen met tijd.

gr Adriaan

Geplaatst:
Mensen die deze lijst onder ogen kregen dachten dat zij 14.21 minuten over iets mogen doen maar zij liepen vast als er staat 17.63 want dat is toch gewoon 18 minuten en 3 seconden?.

14.21 in deze manier van rekenen is 14 minuten en 21\100 minuut dat is dus niet 14 minuten en 21 seconden

er had dus moeten staan 0:14:13 dat is 14 minuten en 13 seconden

17.63 in deze manier van rekenen is 17 minuten en 63\100 minuut dat is dus niet 17 minuten en 63 seconden

er had dus moeten staan 0:17:38 dat is 17 minuten en 38 seconden

gr Adriaan

Geplaatst:

Ik denk nu te begrijpen dat de originele waarden in minuten zijn, met decimalen. 3,50 is dan drie en een halve minuut 00:03:30

En 2,98 is op tweehonderdste minuut na 3 minuten, dat zou dan moeten worden: 00:02:59

Dat valt nog niet mee in Excel.

Dit is misschien wat je wilt:

angelaexcel37311475574958.png

XLSX: http://henkg.myds.me/weercmx/angela.xlsx

Iets minder nauwkeurig, maar véél makkelijker:

De minuten afronden op één decimaal.

13,88 minuten blijkt verwarring te geven.

13,9 minuten geeft veel minder verwarring, Iedereen zou dan moeten zien dat het 13 minuten en 9/10 is.

Geplaatst:
Dat valt nog niet mee in Excel.

mooie formule Henk

gr Adriaan

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb wel iets losgemaakt

Een gedeelte van het probleem is inderdaad dat het niet duidelijk is er staat

tijd per uitvoerdag 14.21 verder niets

en dan de hele rij zo

en dan aan het einde totaal m2 477.27

tijd per uitvoerdag 2.03 uur

Bedankt voor het meedenken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.