Geplaatst: 3 maart 20242 j Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben, @Brabantse Tuinprins. Sommige antidepressiva kunnen bizarre neveneffecten veroorzaken. Nog nooit gehoord van ongelukken hiermee, maar je weet maar nooit. Even gekeken wat Sint janskruid in het Duits betekent, namelijk Johanniskraut. Voordat ik daar met een mond vol tanden sta. Niet te verwarren met Jakobskruiskruid...
Geplaatst: 5 maart 20242 j Ik heb spit. Ik ben 40 kilo afgevallen. Onder andere omdat ik bang was voor gewrichtsklachten. Nu heb ik een gezond BMI èn spit. Ik accepteer het niet, doe veel te veel onder het mom: beweging is goed. En nu kan ik dus de trap nauwelijks af. Echt, hoe dom kan je zijn. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 5 maart 20242 j Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben, @Brabantse Tuinprins. Sommige antidepressiva kunnen bizarre neveneffecten veroorzaken. Nog nooit gehoord van ongelukken hiermee, maar je weet maar nooit. Even gekeken wat Sint janskruid in het Duits betekent, namelijk Johanniskraut. Voordat ik daar met een mond vol tanden sta. Niet te verwarren met Jakobskruiskruid...Het probleem van st janskruid is dat ze een manie kunnen uitlokken. Maar dat kunnen ook de reguliere antidepressiva. Het verschil is dat er dan een arts mee kijkt. En lomp gezegd: als je gevoelig bent voor manie dan krijg je de manie waarschijnlijk toch wel. Is het niet van de pillen dan is het wel van een life event. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 5 maart 20242 j @bonnie f, vervelend van de spit, beterschap! Het klopt van die manie, maar dat besef ik en ik gebruik het gecontroleerd. Ietsjes richting manisch in plaats van depri, dat is ook net de bedoeling. Actief in plaats van passief zijn, maar het verschil is maar klein. Nu ik opeens ontdekte dat het niet meer te koop is bij Kruidvat en Trekpleister, heb ik niet genoeg voorraad om geleidelijk af te bouwen, dus vandaar de lichte paniek. Overigens zag ik zojuist in het Winkelcentrum van Hoogezand dat er een Holland & Barret zit, @Gallox! Dus direct maar gekeken, ze hebben het wel te koop, zowel als capsules (veel te duur) en tinctuur, deze laatste heb ik genomen, tweede halve prijs. Nu kan ik precies de gewenste dosis nemen en straks ook weer afbouwen. Ik kreeg het mee zonder waarschuwingen van medewerker over werking en bijwerkingen, dus hier zijn ze vermoedelijk niet bang voor schadeclaims.
Geplaatst: 5 maart 20242 j 10 uren geleden, bonnie f zei: Ik heb spit. Ik ben 40 kilo afgevallen. Onder andere omdat ik bang was voor gewrichtsklachten. Nu heb ik een gezond BMI èn spit. Ik accepteer het niet, doe veel te veel onder het mom: beweging is goed. En nu kan ik dus de trap nauwelijks af. Echt, hoe dom kan je zijn. Hoe heb je dat gedaan 40 kilo afvallen?
Geplaatst: 5 maart 20242 j 10 uren geleden, bonnie f zei: gezond BMI èn spit Dat is echt ruk maar heeft niks te maken met je afval toch? Dat afvallen is niet alleen goed voor je gewrichten trouwens. Goed gedaan het is geen sinecure 40 kg. Spit is meestal een gevolg van overbelasting of verkeerd bewegen van je rug. Bewegen is goed ja maar tijdens spit of vastzittende rug moet je echt voorzichtig zijn met al dat gebuk in de tuin. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 maart 20242 j Op 3-3-2024 om 08:07, HuubvG zei: @Erny, goeie tip! Ik ga maandelijks naar Duitsland om tabak te kopen, bij de Combi in Bunde. Ik ga zéker kijken de komend keer, bedankt! @HuubvG DM is in Duitsland een hele grote drogisterij keten. Ik zie dat DM ook in Bünde zit met als adres Wasserbreite 11-13 · 32257 Bünde Misschien daar even kijken ? De prijs daar van de Johanniskraut dragees van Kneipp lijkt me in ieder geval niet verkeerd. 90 stuks voor 4.95 euro. https://www.dm.de/search?query=johanniskraut kapseln&searchType=product -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 6 maart 20242 j @Frans, zeker niet verkeerd, bedankt voor de tip! Dat adres is echter in Bünde, op 211 km... In Bunde - zonder Umlaut op de u - zit geen DM, maar wel in Leer, op de Osseweg 87. Dat is maar iets verder dan Bunde, waar ik komende keer eerst maar eens kijk wat het kruidje daar kost. Lukt het niet (idioot groot verschil in prijzen voor hetzelfde kruid) dan alsnog even verderop naar Leer.
Geplaatst: 18 maart 20241 j Ik: vingerkootje geluxeerd (wat blijk je een middenvinger vaak te gebruiken) @cobro60: door zijn rug gegaan, verstapt, en nog een keer door zijn rug gegaan jut en jul kijken met lede ogen toe hoe het seizoen start en wij nauwelijks iets kunnen. grrrrrr * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 18 maart 20241 j Op 5-3-2024 om 06:29, bonnie f zei: Ik heb spit. Ik ben 40 kilo afgevallen. Onder andere omdat ik bang was voor gewrichtsklachten. Nu heb ik een gezond BMI èn spit. Ik accepteer het niet, doe veel te veel onder het mom: beweging is goed. En nu kan ik dus de trap nauwelijks af. Echt, hoe dom kan je zijn. 40 kilo, wow! Proficiat!hoe heb je dat gedaan? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 18 maart 20241 j @bonnie f Ook spit gehag. Ik liet op een dag wat vallen, bukte om het op te pakken, en het schoot me in de rug. Omhoog komen ging nagenoeg niet meer. Heeft weken geduurt voordat ik weer wat rechtop liep, en het bleef het jaar erop ellende met pijn. Daarna één keer naar chiropractor geweest. Die heeft toen mijn onderrug gekraakt en waarschijnlijk een lage rugewervel weer in juiste positie gezet. Direct na het moment van het rechtzetten zakte de pijn weg, en sindsdien geen last meer gehad. Dus als zoiets vergelijkbaar is gebeurd. wellecht even naar laten kijken of de wervels nog in juiste stand staan. De man vertelde me dat elke rugwervel op 4verschillende kanten gekraakt kan worden. Dus naar links naar rechts, voor en naar achter. Het kan dus zijn dat één wefvel is vast geschoten in een positie, waardoor andere wervels moeten overcompenseren(wat pijn gaat doen) om je weer recht te laten staan. Laat dan ook je bekken stand controleren, want ook die kan vast komen te zitten waardoor je last van onderrug krijgt. Zie de laatste jaren veels te veel mensen met een foute bekken stand, zie je vooral als je achter het persoon loopt. Voornamelijk mensen die niet sporten of rekken en strekken, of een veels te strake broek dragen, waardoor er te weinig ruimte is om vrij te kunnen bewegen. Succes!
Geplaatst: 19 maart 20241 j Nog een klaag. De katten hebben alle zaailingen opgegeten😳 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 19 maart 20241 j Op 5-3-2024 om 17:11, appelvrouw zei: tijdens spit of vastzittende rug moet je echt voorzichtig zijn met al dat gebuk Ik had naar mezelf moeten luisteren. Hier dus ook vette rugpijn. Ik kan nauwelijks mijn sokken aandoen laat staan nog bukken. Gelukkig draagt Lie mij alles op stahoogte na dan kan ik nog wat doen. Als er wat valt laat ik het liggen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 maart 20241 j Ah. Je hebt hèt van mij overgenomen. Ik heb mijn rug bedreigd met de fysio. Vanaf toen ging het rap beter. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 20 maart 20241 j Dreigen met de fisio hmm. Ik ga er gewoon heen😉 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 maart 20241 j Mijn rug blijft een zwakke plek. Begint prompt signalen af te geven in de vorm van pijn als ik teveel hooi op mijn vork neem. Als ik daar niet naar luister, kan ik zomaar weer een hernia krijgen. Gelukkig is dat de afgelopen 30 jaar niet meer gebeurd, dus ik kan het: rustig aan doen. Aanrader, vorige sprekers!
Geplaatst: 20 maart 20241 j Dreigen met de fisio hmm. Ik ga er gewoon heen[emoji6]Wat natuurlijk een veel verstandiger idee is. Maar als ik niet beter zou weten, was ik een zorgwekkende zorgmijder. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 29 maart 20241 j Heb opnieuw delphinium, rudbeckia en leeuwenbekjes gezaaid. Loop naar boven om het geheel onder de groeilamp te gaan zetten, blijf ik hangen bij één van de laatste tredes met m’n slof, alle bakjes overhoop. 😑😑😑 Opnieuw gezaaid, maar hopelijk is dat nog wel op tijd dat ze dit jaar gaan bloeien. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 29 maart 20241 j @MSDG sorry... geen like bedoeld... maar 😥 29 maart 20241 j aangepast door Lia56
Geplaatst: 30 maart 20241 j Zie mijn like (en die van Erny ook wel denk ik...) ook maar als teken van medeleven, @MSDG! Ik heb weleens gehoord dat je niet met sloffen of klompen een trap op moet gaan...
Geplaatst: 30 maart 20241 j Bedankt voor het medeleven hoor. En altijd fijn die achteraf adviezen @HuubvG. 🤣 Je zou zeggen een ezel stoot zich niet 3 keer aan dezelfde steen, maar helaas is dit echt niet de eerste keer dat ik in de gauwigheid blijf hangen. Weer even trede voor trede met geduld nemen, die seconde die je wint per keer op de trap daar heb je toch geen zak aan. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 4 april 20241 j Bah, van alle uitgeplante spinazie zijn er nog maar 10 plantjes over en ook alle uitgeplante bind-, krop- en stengelsla zijn zo goed als weggevroten. Toch te vroeg uitgeplant? Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 13 april 20241 j Grom! Toch weer dieven op de volkstuinen gehad 😠 De deur van mijn schuurtje was vanmorgen open, maar het slot was dicht, dus ik dacht in eerste instantie dat ik het slot niet goed dicht gedaan had. Het grendeltje met hangslot gaat moeizaam open en dicht en is eigenlijk alleen om spelende kinderen/zich vervelende jeugd te ontmoedigen; met een flinke ruk ben je eigenlijk wel binnen. En er staat ook niet veel, want elektrisch spul of duurder handgereedschap neem ik altijd weer mee naar huis, maar nu mis ik een setje met een ratelschroevendraaier met bitjes. Volgens mij uit een Gamma actie bak ofzo. Andere mensen zijn wat duurdere spullen kwijt, helaas. Ik hoop dat de dief of de koper van dit setje in ieder geval flink zijn vingers openhaalt. Fok jou, dief. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 13 april 20241 j Wat naar! De wereld zou er echt beter uitzien als iedereen met zijn kladden van de spullen van anderen zou afblijven. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.