Geplaatst: 9 september 20259 Sep Bah, krijg post van Klarna voor iemand die hier niet woont en nooit gewoond heeft. En nu ook incassobureau post 😠Ik stuur alles braaf retour, hoor. Maar vind het wel irritant. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 9 september 20259 Sep Je zou voor de zekerheid even op mijnoverheid.nl kunnen kijken of niet iemand zich fouttief heeft ingeschreven op jouw adres, wellicht iets wat heel lastig is om te doen, maar niet iets is wat onmogelijk is.Mocht je na incasso ook deurwaarde brieven krijgen, zou ik die gewoon open maken. (Ook al mag dat niet)En dan de deurwaarde laten weten dat ze aan het verkeerde adres zijn.
Geplaatst: 9 september 20259 Sep Ook eventueel politie verwittigen dat je adres misbruikt wordt, ik weet niet hoe het in Nederland werkt maar in België is de politie verplicht om een proces verbaal op te stellen dan, wat je later eventueel als bewijs kan gebruiken. (hier o.a. al gedaan met boetes uit Frankrijk welke onterecht op mijn opgezegde nummerplaat kwamen, in België is een nummerplaat verbonden aan een rechtspersoon niet aan een auto ) 9 september 20259 Sep aangepast door redzebra
Geplaatst: 9 september 20259 Sep Op mijn rijksoverheid heb ik al gekeken en er staat gelukkig niemand ingeschreven die er niet hoort. Ik ga pas aangifte doen als er lijfelijk mensen voor de deur staan. Ik had gedacht na de eerste brief van Klarna om ze even te verwittigen, dat hun gegevens niet kloppen, maar eigenlijk vind ik dat al teveel moeite voor iets wat niet mijn probleem is, maar waardoor ik wel ongewenste post krijg.En ik vertik het eigenlijk ook. Ik blijf eerst gewoon brieven retourneren. Misschien kan ik hen aanklagen voor verstoring van mijn gemoedsrust 😄 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 9 september 20259 Sep De muizen in de schuur zijn nu ook al een zak potgrond aan het leegmaken. Een tijdje geleden waren ze al aan de compost begonnen, en nu dus potgrond. De zak staat nu dus buiten, maar geeft wel een bende. En ze doen er verder niets mee, niet in slapen of zo. Stelletje hangmuizen!😒 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 september 202514 Sep Het moment dat je al uren bezig bent met tomatensaus in je veel en veel te kleine keukentje, waardoor je alles in gedeeltes moet koken, en waarbij het lijkt alsof er een bom ontploft is, terwijl je vrouw met een lichtelijk vorm van smetvrees wekenlang van de leg is wegens tomatenprut alom....En dat je het zelf ook zat wordt, maar de stal ruikt als ik uiteindelijk indelijk de tomatenpulp wil gaan zeven en pureren in mijn tomatenmachientje, en dat ie er an mee kapt.... En natuurlijk hebben we niet zo'n molentje waarmee je het handmatig kan doen..... grrrrrEdit, ik had nog een hoopje dat ie oververhit was door de warme tomatenpulp, maar na een uur deed ie nog niks. Leuk apparaatje, die 3x dat ie het deed, maar goedkoop is duurkoop blijkt weerBen vervolgens met een simpele zeef en een houten pollepel bezig geweest maar dat ging voor geen meter, het leverde maar een heel klein beetje passata en vooral heel veel lamme armen en frustratie op. En vervolgens ging die zeef ook nog kapot. Afijn dan maar geen tomatensaus, maar soep. Heb de pulp weggegooid, en dat apparaat ook. Klaar mee. 14 september 202514 Sep aangepast door driepinter
Geplaatst: 3 oktober 20253 Okt Zo ontzettend klaar met die kl#te rouwmugjes!!! We worden er allebei helemaal gestoord van. In het voorjaar vind ik het nog wel te doen, want de voorzaai gaat uiteindelijk naar buiten, en dan is dat grut oook grotendeels weg. Maar ik heb een paar maanden geleden wat kamerplanten verpot. En die blijven dus binnen staan. Twee grote staan nu even buiten, die hebben straf 😆😆😆. Binnenkort de stoute schoenen aan en alle aarde eruit, nieuwe potgrond ontsmetten in porties in de magnetron, en dan weer in de potten zetten. Het is even een klus waar ik nu geen energie voor heb, komt wel weer. Ik heb begrepen dat er bepaalde bestrijdingsmiddelen niet meer gebruikt mogen worden, waardoor zo'n beetje alle merken nu gewoon besmet geleverd worden.
Geplaatst: 3 oktober 20253 Okt 11 minuten geleden, Arja zei:Ik heb begrepen dat er bepaalde bestrijdingsmiddelen niet meer gebruikt mogen worden, waardoor zo'n beetje alle merken nu gewoon besmet geleverd worden.Ik ben bang dat dat inderdaad waar is. Ook ik gooi de zaaigrond door de magnetron. Ik kan geen rouwvarenmugje meer zien. Ik heb het vorig jaar opgevangen/beperkt met gele plakvangers en kaneel. Maar dit jaar gooi ik echt alle zaaigrond door de magnetron. Voor de potgrond vind ik het ingewikkelder; planten hebben ook voeding nodig en ik vraag me af of ik dat niet ook doodstraal met de magnetron. Kiezen uit twee kwaden denk ik. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 oktober 20257 Okt Ik denk dat ik volgend jaar voorzaai in cocopeat. Vanaf week 2 mugjes gehad, en tot vergroting van de feestvreugde ook volop bladluis in de planten gehad.Maar- het is gelukt uiteindelijk. Maar.. het kostte wel veel frustratie.
Geplaatst: 7 oktober 20257 Okt Wij worden hier ook gek van de vliegjes. Maar heb niet kunnen ontdekken waar ze vandaag komen. Aangezien ik altijd een laagje basalt split boven op de potgrond leg, zodat de vliegjes geen plek hebben om hun eitjes af te staan.Op 3-10-2025 om 14:05, Tanja65 zei:Voor de potgrond vind ik het ingewikkelder; planten hebben ook voeding nodig en ik vraag me af of ik dat niet ook doodstraal met de magnetron. Kiezen uit twee kwaden denk ik.Gewoon de potgrond zien als een medium waar deze instaan en niet denken dat het de voedselbron is. Dan gewoon om de zoveel watergeef beurten vloeibare voeding meegeven.
Geplaatst: 7 oktober 20257 Okt Dank. Zo keek ik er nog niet naar. Je hebt gelijk. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 oktober 20257 Okt @rorror alle dode organische materie gaat vervolgens ook weer op in de keten... Misschien dat daarbij wat schimmels/ hulpzame bacteriën in een plantveilige vorm kunnen helpen? Dode muggeneitjes en larven, opgenomen als voeding.. Plantenkarma.Geloof dat de ehm.. rookbare groentesector, een hoop myco en bacterieel spul heeft wat goed te gebruiken is. Een steriele basis met een goed opneembare voeding, zonder vliegjes.. dat zou een gat in de markt zijn voor de voorkweek in huis.Maar vervolgens met 1 leuke, maar besmette kamerplant van het tuincentrum kun je het hele idee om zeep helpen- maar het is beter om te voorkomen dan te genezen..
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt Alleen nog maar alles zelf kweken, @Dahli 😇 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 31 oktober 202531 Okt Ik heb daar echt zo'n hekel aan!Vooral ook omdat het nut ervan volslagen duister is en eigenlijk elk land er tegen is.Ik zeg "afschaffen die onzin".
Geplaatst: 31 oktober 202531 Okt Ja ik ben ook nog niet gewend na een week 😭 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 oktober 202531 Okt Ik ben ook nog van de leg... is niet aan mij besteed die tijdsverandering. 😔
Geplaatst: 31 oktober 202531 Okt Echt waar? Ik heb alleen op de dag zelf wat last, in de zin dat ik dan vroeg wakker ben en vind dat het ineens wat vroeger donker is, maar voor de rest heb ik er eigenlijk nooit problemen mee. Van mij mag het gewoon ook afgeschaft worden, hoor. Het is ingevoerd als energiebesparing, maar heeft inmiddels geen extra waarde meer.Wintertijd is onze normale tijd en als we geen zomertijd meer gaan doen, vinnik het prima. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 31 oktober 202531 Okt 1 uur terug, woldistel zei:Wintertijd is onze normale tijd en als we geen zomertijd meer gaan doen, vinnik het prima.Ik ook! Wintertijd sowieso geen last van, zomertijd een dag of 2. Dat klokken verzetten vind ik ook zo irritant trouwens.
Geplaatst: 31 oktober 202531 Okt Ik heb er niet direct last van, want ik slaap toch slecht. Het enige voordeel voor mij in de zomer is dat ik 's avonds wat langer kan doorwerken in de tuin en dat het nog licht is, omdat ik 's morgens niet zo snel ben en van alles heb te doen voordat ik ontbijt. Maar voor mij mag het ook stoppen hoor, de overgang naar donker is opeens zo snel, ik heb het liever geleidelijk. 31 oktober 202531 Okt aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 31 oktober 202531 Okt Ja, echt irritant dat klokken verzetten en dat het plotseling eerder danwel later licht of donker wordt.Klokken in de auto had ik de afgelopen 2 jaar al niet verzet, stond altijd op wintertijd.En mijn smartwatch gaat niet standaard om 3 uur van tijd veranderen, pas nadat het alarm af is geweest en ik de Mi Fitness app heb geopend om te synchroniseren.Tijdsverschil heb ik geen last van, gewoon uurtje langer of korter slapen. Op vakantie ook geen jetlag, maar vrouw wel altijd.Dus afschaffen die hap. 31 oktober 202531 Okt aangepast door acpronk Typo's Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 1 november 20251 Nov Op 31-10-2025 om 17:23, woldistel zei:Wintertijd is onze normale tijdDatis dus ook een probleem want ik heb juist moeite met de overgang in de winter. Ik sta altijd laat op dus de ochtend eerder licht geeft mij niks..het is zomer en winter licht als ik wakker wordt. In de avond vind ik het nu best ruk en ik overcompenseer de tijdswissel door juist later, dus extra laat te gaan slapen en ben duidelijk vermoeider. Stom!Met Lie en Anna naar de zadenruilbeurs van VELT Achterhoek geweest en met leuke dingen thuisgekomen, oa met een vijgje hardy Chicago en Egyptische uitjes, die had ik al heel lang niet meer. Ook speltdesem en verschillende bloemenzaden. Zelf oa roggedesem, een berg perkelpitten, de pawpaw zaden van de vrucht van Vincent en dwergtomatenzaden uitgedeeld. Leuk toch dat delen! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 november 20251 Nov Eigenlijk is wintertijd ook niet onze ‘echte’ tijd. Onze biologisch tijd qua breedtegraad is nog een uur eerder, dwz in de winter lopen we een uur voor en in de zomer twee uur. Dat is gedaan zodat het hele vaste land van Europa dezelfde tijd heeft. Maar eigenlijk hebben wij, net als Engeland, GMT (en niet GMT+1). Van mij mag het altijd wintertijd zijn, en liefst onze biologische tijd. Ik heb een slechte interne klok, ga altijd (te) laat naar bed. In de winter kom ik er bovendien slecht uit omdat het nog donker is ‘s morgens. Eerder licht en eerder donker betekent voor mij een beter ritme. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 november 20251 Nov Ik zit in hetzelfde ritme als Tanja als ik het zo lees. Van mij mag het 2x in het jaar de klok verzetten ook stoppen. Zo'n gedoe.
Geplaatst: 1 november 20251 Nov Ik vond het wel lekker.. Zat uren te praten met iemand in de US die zich niet prettig voelde, en zag de klok me wat meer bijkomtijd geven.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.