Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

De dader is geïdentificeerd.

Img_2026_03_08_12_05_48.jpeg

Geplaatst:

Hij lijkt verdacht veel op die andere 😉.

Geplaatst:

Als dit uitgezonden zou worden bij Opsporing Verzocht zouden ze een zwart balkje voor de ogen van die muis plaatsen zodat ie onherkenbaar wordt. En pas over een half jaar op tv tonen om te vragen of iemand getuige was hiervan.

Geplaatst:

Haha, ik zat me ook al af te vragen of het precies dezelfde zou zijn. Zou best kunnen. Maar hoe dan ook, waar één muis woont, wonen er meer. En dat mag, als ze maar niet alle peulvruchten opeten.

Geplaatst:

Ik ben een YouTube kanaal begonnen. Misschien het begin van een nieuwe carrière als Youtuber of influencer. 😆

Geplaatst:

Oeps... alles weg?

Geplaatst:

Leuk om te zien, Arja!

Geplaatst:

Ik heb even de pee in.

Ik kweek graag bladgroente, omdat we dat lekker vinden.

Andijviestamppot, spinazie á la creme, salades, noem maar op.

Nu mag ik bijna geen bladgroentes meer eten, omdat daar vit. K in zit en dat mag ik niet hebben...

Ik baal.

Geplaatst:

@Rookie Waarom mag je geen vitamine k meer?

Geplaatst:

Uitdaging: alle groentes vinden die weinig tot geen vitamine K bevatten. Er zijn er vast veel!

Geplaatst:
7 minuten geleden, rorror zei:

@Rookie Waarom mag je geen vitamine k meer?

Omdat dan mijn bloedverdunners niet goed meer werken, dat zijn vit. K antagonisten.

Geplaatst:

@Arja : ja, uiteraard.

Wortels.

Maar ik vind de zomer juist iets voor lekkere uitgebreide salades.

Maar alles wat groen blad heeft, mag niet meer.

Ook alle kolen en zo.

Maar goed, ik kom er wel uit.

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Ah ok. Slik ik zelf ook, maar dan een merk waarvan vitamine k geen invloed heeft op bloedverdunner.
Verder natuurlijk geen idee van de situatie, maar anders eens vragen aan arts of je Xarelto bloedverdunner mag slikken? Dat is de gene die ik slik.

Geplaatst:

@Rookie Misschien kun je eens navragen bij je diëtist of cardioloog hoe het zit met paarse bladgroenten? Als ik zo e.e.a. lees, heeft rode kool bijvoorbeeld veel minder vit. K dan de groene varianten. Mocht dit inderdaad zo zijn, dan kun je misschien overwegen om ook een zoete aardappel te kweken met paars blad. Zoete aardappel mag volgens mij sowieso in jouw dieet en het blad is ook eetbaar in salade of gewokt. En in een dergelijk geval zijn er misschien wel meer paarse of rode bladgroenten te bedenken. Ik zou het even navragen, wellicht biedt dat opties?

Geplaatst:

Dankjewel!

Ik ga dat even uitzoeken.

Edit: helaas, er zit vit. K in de bladeren van zoete aardappelen.

Dat is jammer, die zag ik wel zitten.

Rode kool lussikniet...

Ik ga wel verder denken.

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Geen vitamine K lijkt me inderdaad lastig. En de info daarover spreekt elkaar regelmatig tegen.
Ik heb geleerd dat in komkommers zonder schil weinig vitamine K zit en dat ijsbergsla veel minder vitamine k bevat dan gewone sla. Maar of die info nog klopt?? Ik dacht even snel checken voordat ik iets roep maar online wordt ik er niet veel wijzer van dus ik hoop dat je goede begeleiding hierbij krijgt.

Geplaatst:

Ai @Rookie dat is een tegenvaller. Ik snap je helemaal. Wij eten juist in de zomer ook veel sla.

Maar zoals hierboven wordt gezegd, vraag het na bij een diëtist en/of de cardioloog. Die kunnen er vast meer over zeggen. Ik weet niet welk merk bloedverdunner mijn moeder gebruikt. Maar zij kan gelukkig nog wel sla eten.

Geplaatst:
50 minuten geleden, Rookie zei:

Rode kool lussikniet...

Nou… Heb je wel eens een coleslaw gemaakt van heel fijn geraspte rode kool (i.p.v. witte of spitskool). Dat is echt wat anders dan gestoofd met een appeltje. En het wordt ook nog eens heel mooi roze 😉.

Geplaatst:

Nee, ik heb nog nooit coleslaw gemaakt van rode kool, maar dat ga ik proberen van de zomer.

Maar dan koop ik er wel eentje.

Ik ga het wel uitzoeken deze zomer, heb ik weer iets te doen.

Artsen hebben geen verstand van voedingsleer en diëtisten weten al helemaal niet wat ze met me aanmoeten.

Daar heb ik al jarenlange ervaringen mee en helaas geen goede.

Verspilde tijd.

Geplaatst:

Ik heb het even nagekeken, er zit vit. K in rode kool... helaas, het klonk best goed.

Paksoi heeft er ook veel van.

Ik stop er hier maar mee, het ging erom dat ik even wilde klagen...

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.