Geplaatst: 4 uren geleden4 u Nou, het was echt al even bezig - vanaf februari de eerste allergie hier. Maar het is ook maar net waar je allergisch voor bent. En ook hoe de wind staat, letterlijk, heb ik gemerkt. 4 uren geleden4 u aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Op 26-4-2026 om 08:00, Tanja65 zei:pas bij wegwrijvenIk ga hier even op in Tanja. Ik heb (als teken ervaringsdeskundige) nog nooitmeegemaakt dat een teek weg gewreven kan worden. Als een teek vast zit, dan zit hij meteen ook vast. Ik wilde laatst eigenlijk ook al reageren op je wegspringende teek. Teken kunnen niet springen. Ze kunnen wel, binnen een vrij korte afstand naar je toekomen door middel van gebruik van statische elektriciteit. Voor zover ik begrepen heb werkt dat niet andersom. Minuscule teken zijn er echter wel. Ik heb er heel wat gehad en ze zitten, zodra ze zich invreten, meteen flink vast.Mijn tactiek is juist geen blote voeten, maar ik loop sowieso op speciale schoenen dus de keus is gemakkelijk. Sokken over de broek heen en bij binnenkomst eerst alles goed nakijken en afkloppen.Neemolie heb ik nog nooit geprobeerd, dat zou ik wel eens willen doen.Ik gebruik behalve veel opletten en kleding inspecteren deze stick met olie over de rand van de sokken die over de broek zitten, over mijn polsen en in mijn nek.O nog een vraag Tanja: ik vul iedere week de TEKENRADAR in en lees de laatste artikelen. Dit artikel van jou zou ik ook graag willen lezen heb je daarvan een link?:Op 26-4-2026 om 08:00, Tanja65 zei:Ze voorspellen dat dit het ergste tekenjaar ooit zal zijnAls.. dan nog een tip voor hen die ook wel een teek op lopen: Haal de teek eruit met een puntig pincet en plak hem op een papiertje met notitie waar hij zat op je lijf, plaats waar opgelopen ( tuin, bos etc. en datum). Zo opgeplakt op een papiertje zijn ze met een loep ook goed te bekijken. 3 uren geleden3 u aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ze zaten wel degelijk vast. Maar ze waren nog zó klein, en ze zaten blijkbaar ook nog kort, dat ze wel weggewreven konden worden. Ik had ze ook never nooit met een tekentang kunnen verwijderen, daarvoor waren ze veel te klein. Hooguit zandkorrel grootte. Maar ze zaten tussen mijn tenen (tekenplek), deden pijn bij wegwrijven en daarna had ik tot twee keer toe een wondje. Zand geeft geen wondjes, doet geen pijn, en reageert ook niet zo heftig als ik er zwarte zalf op smeer (graag niet weer de discussie daar over). Het waren dus wel degelijk teken en ze zijn dus heel verraderlijk, juist omdát ze zo klein zijn.Ik zal even zoeken naar waar ik dat heb gelezen. Op diverse plekken zelfs. Goede manier van bijhouden zo! 2 uren geleden2 u aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ja kleine teken ken ik ook, zie hierboven een deel van de teken van afgelopen jaar , de meesten zijn miniem. Ik heb het “geluk” dat ik onmiddellijk reageer op het vastbijten van een teek, dan komt de jeuk óók bij de hele kleintjes. Maar ze zitten dan echt vast en als ik dan wrijf blijft het kopje erin.Het is een geluk als je zo snel bent dat je meteen weg kan wrijven.Voor jou is het dragen van sokken en schoenen geen optie begrijp ik? En Cor hoe doet hij dat? Of is hij niet teek gevoelig. Lie heeft weinig teken maar heel soms en dan meteen twee tegelijk.Wij hebben heel wat tekenverwijderaars, verschillende pincetten, een kaart en grijpers maar voor de kleine teken die wij oplopen is het puntige pincet toch je van het..Degene links vooraan dus. 4 minuten geleden4 min aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.