Geplaatst: 19 uren geleden19 u Sla doet er best lang over vind ik om te groeien. Het gaat nu pas komen, terwijl het in maart al gezaaid is. Daarom heb ik Rucola gezaaid en dat eet ik dan ook als sla. Met dit weer wil je graag sla eten, dat snap ik.
Geplaatst: 19 uren geleden19 u ‘Echte’ sla duurt inderdaad wel eventjes, vind ik ook @Petrasmoestuin . Daarom vind ik het fijn om net als jij veel varianten te zaaien die ook prima in een salade passen. Die soi-varianten bijvoorbeeld. Binnenkort ga ik voor het eerst een rucolasoort doen. Die zit bij mijn moederdagcadeau 😉.
Geplaatst: 18 uren geleden18 u Soi in sla?Ik heb wel al wat staan, maar die zijn al wat groter.Nooit aan gedacht.
Geplaatst: 18 uren geleden18 u 12 minuten geleden, Dahli zei:Die zit bij mijn moederdagcadeauIk weet niet of je de sterke rucola smaak lekker vindt? Dan moet je de wilde soort nemen. Ik heb de Ruca, omdat mijn man de zachte smaak prefereert.
Geplaatst: 18 uren geleden18 u Choy sum, amsoi, tatsoi, e.d.4 minuten geleden, Rookie zei:Soi in sla?
Geplaatst: 18 uren geleden18 u Ja, ik snap het wel, maar ik wist niet dat je daar ook een salade van kon maken.Dan moeten ze zeker iet al te groot zijn?Ik had ze eigenlijk voor de bami of zo.
Geplaatst: 18 uren geleden18 u 27 minuten geleden, Rookie zei:ik wist niet dat je daar ook een salade van kon maken.Ja hoor, wij vinden dat in ieder geval lekker 😊. Als component met andere dingen er ook door. Gewoon zo’n blad en steel even proeven en als je het zo rauw uit je bak lekker vindt, kan het er door. Zo redeneer ik altijd 😉. En als je het te rauwig vindt omdat het toch een koolachtige is, zet je dat wat eerder met ietwat dressing waar ook wat zuur in zit al in je schaal. Dan ‘gaart’ het als het ware een beetje. Net als cerviche. Op het laatst overige ingrediënten en bladsla er door anders wordt dat te slap.
Geplaatst: 18 uren geleden18 u Hier doe ik ook regelmatig een soi soort door de gemengde sla. Ik heb nooit klachten gehad, dus blijf dat doen. Ik ga zodadelijk sla oogsten voor de maaltijd van vanavond. Maar eerst even de paksoi en wortelen uitdunnen, dan kan dat ook gelijk mee de salade in. Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔
Geplaatst: 17 uren geleden17 u Daarom start ik in Febr al met sla zaaien.. ze kunnen prima tegen de kou dus zet ik ze vroeg uit,.,,Ze staan er nu zo bij.,, erachter de rucola waar ik al een keer van geoogst heb en nu weer van kan oogsten👍😊De najaarszaai slasoorten ga ik zaterdag slasoep van maken omdat ik de dit jaar gezaaide nu blad van kan oogsten…👍😊😋🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱Ps; ik reageer op jullie maar dit is dus niet het goede topic want juist geen klaag…😅 17 uren geleden17 u aangepast door Vrouwholle
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Bedenken jullie weer even een klaag jongens? Anders hoort het hier niet he facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Ik weet wel wat.Ik heb die Action kweekbakken op poten nu enkele maanden in gebruik, maar ben er niet tevreden over.Deze gevuld met Florella potgrond, gemeente compost en wat koemest, en 2 van de 4 bakken ook met perliet er door (was niet zo veel meer).Ze drogen best wel snel uit, een paar dagen geleden had het nog geregend, en vandaag stonden de kooltjes in een van de bakken (die aan de oostkant van de schutting staat, dus in de ochtend zon heeft) al wat slap.Plus dat het al snel overtollige water de onderliggende witte tegels bruin maakt. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Heb je er misschien extra gaten in geboord @acpronk ? Ik herken het namelijk helemaal niet, maar heb ze zo gelaten als gekocht. Afwatering dus alleen via de poten. Vorig jaar zelfs Kangkung in gekweekt wat toch aardig nat moet. Dat ging echt prima.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Nee, geen extra gaten. Alleen 3 gaatjes bij elke poot. Lijkt heel weinig, maar bij elke poot ligt een plasje bruin. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Wat typisch dat het zo droog valt, de gaten in de hoeken zijn ook nog eens 2,5 cm verhoogd waardoor er theorie dus eerst een laag water in de bak moet staan voordat hij gaat afwateren. Dat vond ik juist best spannend, dat het niet te nat zou worden.Het bruine water komt neem ik aan gewoon door wat je in de bak hebt zitten, niet door de bak zelf toch 😉. Al mijn afwatering is bruinig, uit welke pot dan ook 😊.Bij jou ziet het er toch ook zo uit?
Geplaatst: 15 uren geleden15 u @acpronk dat uitdrogen heeft weinig met die specifieke kweekbak te maken, dat gaat elkeen in dezelfde omstandigheden hebben. De gebruikte potgrond zal daar eerder een invloed op hebben, hoe goed die vocht kan vasthouden. Er valt eventueel wel wat te zeggen over het afvoersysteem van overtollig water, maar ja dat moet je ergens kwijt en er zit met het verhoogje al een buffer in. Het bruine zijn opgeloste meststoffen, dat is een probleem bij elke pot, je spoelt daar een deel uit bij regen of watergift.edit: Maar om toch ook even te klagen, 1 bak was hier omgegaan met onweer en weer barsten in 2 poten en ik had nog maar 1 reserve, dat is toch een design dingetje. De redder Ducktape op het zwakke punt , ik denk dat ik de andere ook preventief ga versterken.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Mag ik even klagen over de prijs van een klein blikje ham?Zo heel af en toe eten we echt vlees.Ik was vergeten iets uit de vriezer te halen , maar ik had nog een klein blikje ham staan, van Unox, niks bijzonders, 250 gram.Ik wist niet of ik nog voorraad heb, dus ik keek even of ik dat kon bestellen bij Jumbo.Ik kreeg zowat een hartverzakking: zo'n klein k*tblikje kost €5,85!😶Belachelijk!
Geplaatst: 15 uren geleden15 u 6 minuten geleden, redzebra zei:De gebruikte potgrond zal daar eerder een invloed op hebben, hoe goed die vocht kan vasthoudenDat zal inderdaad het verschil in ervaring verklaren denk ik. Ik heb in beide bakken die ik nu in gebruik heb, een gedeelte (1/3) kokosgrond gemengd. Om vocht vast te houden bovenin.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u 1 minuut geleden, Rookie zei:Ik kreeg zowat een hartverzakking: zo'n klein k*tblikje kost €5,85!😶Ik herken het gevoel, eet nooit ham uit blik maar heb het onlangs gekocht als toevoeging op het ‘noodpakket’. Multi-inzetbaar dacht ik, maar r*teduur inderdaad…
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Ja, het waren eigenlijk 2 klagen ineen. Bakken drogen sneller uit dan de volle grond. Maar zo snel had ik ook niet verwacht.En dat bruine komt denk ik door de compost of koemest, ik zal binnenkort even een foto maken. Ziet er niet bepaald netjes uit. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Áls we vlees eten, moet het wel goed vlees zijn.Dit kleine blikje is het enige blikje ham, waar echt schouderham in zit, geen separatorvlees.Want dat eten we dus écht niet...Maar goed, het was een behoorlijke eye opener, en dit zal alleen maar erger worden voorlopig.
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Niet alles lekt gelukkig, en de tegels zijn een beetje verzakt dus het staat wat scheef. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Ik zou kleine emmertjes zetten onder de poten.. maar ja dan moet het wel met aftapkraantjes oid. Want ff op tillen om de emmer te legen lijkt me geen optie.Mooi is het niet op je tegels maar die bakken zijn eerlijk gezegd ook al niet zo mooi. 57 minuten geleden57 min aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik had dus een gebroken bovenarm. Het jubelgedeelte was dat ik razendsnel herstelde. Maar het komt regelmatig voor dat (oudere) mensen met een bovenarmbreuk een frosen shoulder krijgen. U raadt het al. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.