Geplaatst: 26 augustus26 Aug Ik hoop het. Een stuk of vier grote hebben al een beetje een gelige waas. Al zie je dat op de foto niet echt. Ze moeten knaloranje worden ….. Gelukkig hangen er echt nog wel een kleine honderd in, maar toch doet het pijn 😊.
Geplaatst: 26 augustus26 Aug Op 15-7-2026 om 14:53, appelvrouw zei:Omdat men niet meer tegen uien kan misschien?Veel verse kruiden zou een oplossing kunnen zijn..laurierblad mee stoven, tijm, oregano, selderij blad et . Na een tijdje mis je de ui niet meer.Ik kwam bij een recept toevallig onrechtreeks het item allium intolerantie tegen en eventueel een alternatief ervoor, naast kruiden, als je toch nog de smaak wil gebruiken. Blijkbaar zijn vaak de boosdoeners de fructanen (FODMAP's) welke evenwel niet opgelost worden in oliën. Je kan door de allium te bakken in bv een 100% plantaardige olie en ze er nadien uit te nemen, de aroma's behouden in de olie en die gebruiken in je gerecht zonder de negatieve effecten van de fructanen.edit: in het geval van verteringsprobleem dan, maag/darm klachten enz.. omwille van de fructranen. Het werkt helaas evenwel niet tegen een immuunreactie als je die zou hebben, die stoffen blijven aanwezig.
Geplaatst: 26 augustus26 Aug Ik heb last van suzuki fruitvlieg in mijn frambozen. Niet dat dat mijn klaag is hoor, maar het is wel vervelend.Kreeg ik gisteren een bakje met frambozen van een mede tuinder aan de andere kant van het complex (150m denk ik), vroeg ik haar of ze geen last van de suzuki fruitvlieg heeft. Nee, zegt ze.Kijk ik de volgende dag in het bakje... helemaal vol!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Grom! Had ik vandaag bestemd als inmaakdag, schaaf ik net een fikse plak van de buitenkant van mijn pinktopje 😖 Bloeden als een tierelier. Plakje (met een stukje nagel er nog aan, huuu) er weer op gedrukt en met een gaasje en drielange vingerpleisters erom de boel op de plek houden. En nou maar hopen dat het niet gaat ontsteken 🤞Ik moest gelijk aan Monty python denken: "it is but a flesh wound!"We bleken eigenlijk niks steriels meer in huis te hebben, behalve 1 gaasje in verpakking die al jaren over datum was. Volgens de vragenlijst van de digitale dokterspost komt het wel goed, maar die weten natuurlijk niet dat ik dat plakje weer heb opgezocht en terug gelegd. Bloeden hield wel gelijk op, goeie afdichting zo'n stukje van mijzelf.We moeten zo boodschappen doen, dus dan gelijk maar even een nieuwe EHBO doos halen. Want we hebben er wel een in de auto, maar die staat 200 meter verderop.Maar die inmaakdag sla ik verder even over, want veel water gebruiken moet maar eventjes niet. Straks die pleister nat.
Geplaatst: 31 minuten geleden31 min O gatsie. Gelukkig dat je het plakje nog kon vinden tussen de komkommer of wat het was. Betadine in huis is wel fijn voor een kok..het zal niet de eerste keer zijn?Sterkte met je pink hou hem omhoog! 31 minuten geleden31 min aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 1 minuut geleden1 min Woldistel, je weet toch dat je na zo'n ongeluk wekenlang niet mag huishouden of klussen?!😇Ik hoop dat het netjes en snel heelt!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.