Geplaatst: 2 januari 20242 j Had ik met veel moeite een mooie stek paarse salie opgekweekt. Echt, goed aangeslagen, een heleboel nieuwe blaadjes ook. En ineens: poef, weg. Ehm. en ja, klagen over de regen doe ik ook. Ben er helemaal klaar mee. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 januari 20242 j Onze nieuwe kelder is een betonnen bak, helemaal uit 1 geheel zeg maar dus waterdicht. Van onderen.... NIET van bovenaf... blijkt nu. Dat was van de week al wel eens aan de hand als het hard had geregend of wij zelf wat hadden 'geknoeid' met een lekke tuinslang waar we water mee oppompen om af te voeren naar de sloot. En nu is het nog erger geworden en valt het niet echt meer op te ruimen want het blijft komen. Dus we hebben maar alles van de vloer gehaald en duimen dat het snel stopt.... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 2 januari 20242 j Dat is balen @Jorieke123 , en het water kan ook niet meer vanzelf weg..In de zomer als alles droog is alle randen boven afkitten? Had ik met veel moeite een mooie stek paarse salie opgekweekt. Echt, goed aangeslagen, een heleboel nieuwe blaadjes ook. En ineens: poef, weg. Ehm. Dat heb ik ook met enkele stekken salie. Begint er een takje te verwelken en trekt dat verder naar beneden. Als je niet oppast is de hele stek dood. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 januari 20242 j 11 minuten geleden, acpronk zei: alle randen boven afkitten Ja dat gaan we dan maar doen ja. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 2 januari 20242 j Wauw balen zeg! Het is te hopen dat er snel een wat langere droge tijd komt. Dit hadden jullie niet kunnen voorzien😭 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 januari 20242 j 10 uren geleden, acpronk zei: Dat heb ik ook met enkele stekken salie. Begint er een takje te verwelken en trekt dat verder naar beneden. Als je niet oppast is de hele stek dood. Ja, precies. Had ik ‘m kunnen redden met verpotten? Ik heb echt geen idee waarom hij maanden prima groeide en nu opeens het loodje legt. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 januari 20242 j Auteur 18 uren geleden, Jorieke123 zei: Onze nieuwe kelder is een betonnen bak, helemaal uit 1 geheel zeg maar dus waterdicht. Van onderen.... NIET van bovenaf... blijkt nu. Nou, nou... het is bij jullie ook echt van de uitersten.... of het is kurkdroog... of het staat blank.
Geplaatst: 3 januari 20242 j Hier heeft de salie t ook opgegeven... waren hele mooie stekken met super wortels...
Geplaatst: 3 januari 20242 j Ja, precies. Had ik ‘m kunnen redden met verpotten? Ik heb echt geen idee waarom hij maanden prima groeide en nu opeens het loodje legt. Verpotten denk ik niet. Tenminste, ligt eraan wat de oorzaak is.Volgens mij had ik iets van een schimmelziekte oid die in de tak zit en dan langzaam de hele plant overneemt. Maar weet dat niet zeker.Als je te laat bent, is de hele plant al ten dode opgeschreven, maar bij een andere (wat grotere plant) had ik de tak afgeknipt in de verwachting het zieke gedeelte te hebben verwijderd. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 11 januari 20242 j Ach jee jorieke..: dat ziet er echt prut uit. Veel sterkte. Dakgoot buiten leeg? Soms kan de oplossing zo simpel zijn. Ik hoop dat het snel droog is.
Geplaatst: 11 januari 20242 j @Jorieke123Lees net dat er heel slecht weer is in Zelhem... hoop dat jullie veilig zijn
Geplaatst: 12 januari 20242 j Dank je Lia, wij zijn veilig! We lazen over het ongeluk gisteravond, het was rond ons huis ook echt spekglad ja. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 12 januari 20242 j Ik ken het JOrieke ,dus ik leef met je mee. afgelopen week heb ik ook al een paar keer staan dweilen in de kelder , maarja als de bak lek is is het letterlijk dweilen met de kraan open . Bij ons is de betonnen muur hier en daar flink beschadigd , dus komende zomer wordt het gerepareeerd.Ja zomers is een kelder wel ideaal he? 12 januari 20242 j aangepast door Heleen1963 typfouten
Geplaatst: 18 januari 20242 j Begin november kas besteld. Bij Duitse webshop. Niks mis mee. Komt uit Frankrijk. Dit is toch echt Europa. Levering zou zijn 25 december. Had ik mijn twijfels over !! Daarna bericht dat vanaf 12-1 de transporteur contact op zou nemen ivm levering. Gisteren telefoon van Nederlandse transporteur. Afspraak gemaakt voor volgende week woensdag, ivm sneeuwtoestand momenteel. Hoera, vanmorgen staat Belgische vrachtwagen voor de deur. Gelukkig was meneer thuis, die nog even sneeuwgeschoven heeft en daarna het glas (170 kg) van de stoep naar binnen heeft gedragen. Je zou er pissig van worden.
Geplaatst: 18 januari 20242 j Glas zo snel mogelijk even controleren i.v.m met eventuele breuk tijdens transport. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 20 januari 20242 j Ik klaag over mijn eigen gebrek aan hersenen. Ik heb nog prei in de tuin. En ik had bedacht preischotel te maken.... Maar dat ik dan niet bedenk dat je die prei nooit uit de bevroren grond krijgt.We eten nu een alles-behalve-preischotel.... Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 20 januari 20242 j Ook een klacht over mezelf. Ik ruim de kruiden bak op en oude kruiden gaan op de compost. Vind ik ook enkele totaal uitgedroogde of eigenlijk veranderde tubes ( nog dichte ) wasabi pasta. Tht 2017. Het is nu droge stof en olie en niet mooi groen met maar poepbruin. Zonde! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 januari 20242 j Ik klaag over mijn eigen gebrek aan hersenen. Ik heb nog prei in de tuin. En ik had bedacht preischotel te maken.... Maar dat ik dan niet bedenk dat je die prei nooit uit de bevroren grond krijgt.We eten nu een alles-behalve-preischotel....Sorry zo gelachen om je allesbehalvepreischotel [emoji23][emoji23][emoji23]
Geplaatst: 20 januari 20242 j Ach @appelvrouw, ik kan me alleen bij je aansluiten. Pakte vanochtend een bundel kiemzadenzakjes (tuinkers, alfalfa en nog iets) uit de achterkant van een kastje. T.h.t. 2007. Hahahaha 🤣 dat ik dat zo lang kan bewaren. Ik weet in ieder geval dat ik errug spaarzaam ben 😇 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 21 januari 20242 j Aaaah neeeeee! Ik keek op klok, was het 18:45U!!! Zaten we in een potje kolonisten van 2,5 uur… geen melk kunnen kopen. Weg kaas dag morgen. Ik baal heel erg, want had me echt verheugd op morgen en nu heb ik geen melk… maar aan de ene kant ben ik ook erg onder de indruk dat de jongste speler van 6 (ok bijna 7) zich zo lang heeft kunnen focussen. 2,5 uur! Was helemaal vergeten hoe lang zo’n spel kan duren. De Man heeft de belachelijk lekkere minestrone laten aanbranden als gevolg van dit lange potje. Dus soep wat al de hele dag had lopen pruttelen en verrukkelijk rook en smaakte, was oneetbaar. Rook naar asbak. Smaakte wel minder als asbak. Maar toch… echt niet eetbaar. Zucht. Echt jammer, maar toch ook een beetje lollig.
Geplaatst: 21 januari 20242 j Gezelligheid met gezin gaat boven alles. Geniet ervan zolang t kan... eten kun je altijd maar die momenten met de kids..... 😁
Geplaatst: 22 januari 20242 j @lia Het is een semi klaag. Was echt gezellig gisteren. Heb sinds ik kinderen heb, geen kolonisten van Catan gespeeld [emoji1787] ik snap nu waarom. Nooit tijd voor! 2,5 uur man…! Sjonge jonge. Maar was zeker een goede dag [emoji38]
Geplaatst: 22 januari 20242 j 6 hours ago, Mellie said: 2,5 uur man…! Sjonge jonge Heb je wel eens Monopoly gespeeld met de kids... wij hier regelmatig... ook zoooooooooooooooooo lang..
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.