Geplaatst: 13 juli 20241 j Auteur Nou nou @Rorror dat klinkt niet goed. Longembolie best gevaarlijk. Sterkte met het genezen en: rustig aan!!!
Geplaatst: 14 juli 20241 j @rorror gatsie wat lees ik nou toch joh… ik had liever een peperupdate van je gehad. Heel veel sterkte en beterschap voor je
Geplaatst: 14 juli 20241 j Dank allen voor jullie lieve woorden. @Jorg Bedankt voor het mooie bosje bloemen! Ben vanmiddag thuis aangekomen. Hoest geen bloed meer op gelukkig. Lopen lukt de eerste 10stappen zonder pijn, daarna gaat het steeds lastiger. Heel snel buiten adem. Een gesprek voeren van 5min of meer is te zwaar. Begin dan al flink te transpirenen en wordt er beroerd van. Moet daar dan 10min van bijkomen. Bloedverdunners voor 6maanden meegekregen. Moet een steunkous aan van voet tot lies. Arts zegt dat ik die 2jaar moet dragen. Het is een flinke dreun om dit allemaal te moeten horen. Zeker omdat ik nog maar 41 ben. Hoop dat de bloedverdunners de komende weken hun best doen, zodat ik teminste weer wat meer energie krijg om gewoon leuke gesprekken te kunnen voeren. Het lopen boeit me dan nog niet eens zo veel meer, over me longen zit ik het meest in. Als het morgen een beetje weer is, eerst een aantal van de pepers verzorgen en hoop er ook een status update van te kunnen doen.
Geplaatst: 14 juli 20241 j Heee wat super dat je alweer thuis bent! Hopelijk ga je je snel wat beter voelen, elke dag een paar stappen meer zonder pijn en buiten adem raken, je gaat vast snel vooruitgang zien. Sterkte met alles, doe vooral rustig aan, ik heb begrepen dat pepers geduldige types zijn 😆
Geplaatst: 15 juli 20241 j Auteur Poeh @rorror Dat herstel gaat dus nog wel even duren. En 2 jaar steunkousen wordt ook een opgave, sterkte daarmee. Geef jezelf wel tijd te genezen.... vooral je longen... dus rust!!! Niet forceren maar doseren. Denk dat dat laatste vast moeilijk voor je is. En op een gegeven moment zal je merken dat het elke dag een klein beetje beter gaat. 😊
Geplaatst: 15 juli 20241 j Jeetje rorror. Echt zo klote allemaal. Ik kan me voorstellen dat je je kapot bent geschrokken. Ademen en uitblazen door een rietje kun je je longcapaciteit weer mee trainen. Er zullen vast wel meer oefeningen zijn daarvoor. Veel sterkte! Je moesspirit is in elk geval nog aanwezig. Morgen weer aan de pepers [emoji2420][emoji1320][emoji1320][emoji1320][emoji2420]
Geplaatst: 17 juli 20241 j Ach Rorror , wat naar voor je allemaal !Ik hoop op spoedig herstel , en veel sterkte voor de komende tijd Het zal voor jou niet meevallen om wat "rustiger aan "te doen.Nogmaals beterschap en veel sterkte
Geplaatst: 19 juli 20241 j Heel veel sterkte, en beterschap @rorror! Hoop dat het weer ook wat stabieler gaat worden, dat benauwde moet je er nu ook niet bij hebben. Hoop dat je snel opknapt, 41 jaar jong en dan zo weinig energie hebben is zwaar bagger..
Geplaatst: 19 juli 20241 j Er begint wat voortgang in te zitten, bloedverdunners doen hun werk, been doet minder pijn. Kan ondertussen weer de afvalzak weer bij de ondergrondse containers brengen. Als ik dan weer terug binnen ben, voel ik me been wel weer goed. 5min zitten en pijn is weer over. Van om de 4uur 2paracetamol slikken, nu nog maar 3x 1 op een dag. Wat wel irritant is, af en toe een biertje is lekker, mag ik nu ook niet. Ik rookte, mag nu niet meer. Nu 9 dagen niet gerookt! Vriendin is gelukkig de dag dat ik thuiskwam ook gestopt met roken, anders had ik het denk ik niet vol gehouden. Gaat in iedergeval de goede kant op zo.
Geplaatst: 19 juli 20241 j 2 hours ago, Arja said: Gelukkig worden de alcoholvrije biertjes steeds beter! Neem niet bij de Lidl de Kordaat 0,0 in ieder geval, die is veel zuurder dan de alcohol bevattende. Maar nu met dit weer is misschien een radler 0.0 wel meer een idee
Geplaatst: 19 juli 20241 j Ik heb nog steeds geen lekker alcoholvrij bier gevonden 😐 ik vind ze soms best lekker, maar dan als niet-zoete-frisdrank en dus nog steeds geen bier. Want bier is bier en geen fris. Later mag je best wel weer een paar biertjes, denk ik dan bij een antbioticakuur enzo. Ik ben inmiddels al wel een paar jaar gestopt met roken na veertig jaar (kom op @rorror, je kunt het ook! Roken is goor!!) Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 19 juli 20241 j Hier is de Affligem blond of wit populair. Smaakt naar bier, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Desperados. Dat is gewoon zoete limonade 😬
Geplaatst: 19 juli 20241 j Onlangs met een paar mensen een blind testje gedaan: Hertog Jan 5,0 pils Hertog Jan 0,0 Heineken 0,0 Hertog Jan 5,0 scoorde iets hoger dan de 0,0. Heineken 0,0 scoorde het verreweg het laagst (nota bene door een Heineken 0,0 drinker) En toch: Geef mij maar een Westmalle Tripel, en daarna een Rochefort 10. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 21 juli 20241 j Op 19-7-2024 om 18:41, woldistel zei: geen lekker alcoholvrij bier gevonden Net zoals bij Arja is Lie ook wel fan van Affligem maar hij vind de Hertog Jan beter, de Affligem heeft iets kunstmatigs zoetigs. Op top staat de Birra Moretti 0.0 21 juli 20241 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 juli 20241 j Op 19-7-2024 om 15:47, rorror zei: ook gestopt met roken Behoorlijk pittig maar vele gingen je voor en vonden na een kortere of soms langere tijd de opluchting om niet meer steeds aan die sigaret te hoeven denken. Bevrijding!! Als je in de verleiding komt toch eentje op te steken hou jezelf dan voor ogen dat het niet om die ene sigaret gaat maar om de duizenden daarna. Legpuzzelen hielp mij door de ergste tijd, dat leidde verschrikkelijk goed af. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 juli 20241 j Ik besloot ooit dat ik nooit meer ging roken, en dat werkte voor mij beter dan minderen of 'proberen' te stoppen. Ik rook nu al zo lang niet meer dat ik het echt goor vind, dus dat zit wel goed. Nieuwe klaag: ik had vanmiddag moestuinplannen, maar ik sneed me nogal bij het afwassen van scherpe onderdelen van mijn nieuwe foodprocessor, dus mijn pink zit nu ingepakt en ik doe even niks.
Geplaatst: 21 juli 20241 j Sterkte met alles Rorror. Ook ooit gerookt….zo’n 40 jaar lang, zo’n 35-40 shaggies per dag! Vandaag precies 7 jaar geleden alweer gestopt. Als ik het kan….dan kan jij / jullie het vast ook. Elke dag is er een! Succes!
Geplaatst: 22 juli 20241 j Nog een stopper. Al een jaar of 20. Wat mij hielp waren 3 gedachten, die ik van mezelf 3 keer per dag bewust moest overdenken. Je neemt geen afscheid van een goede vrien maar van een heel akelige vijand (zoals de grote kans op longkanker) èn als ik nu niet doorzet, moet ik dit nog een keer doen. Als laatste gedachte: je hersenen zijn non stop bezig met redenen verzinnen om weer te gaan roken. Dat IS de verslaving. Trap er niet in!Dat hielp mij. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 12 augustus 20241 j Auteur Moet weer even spuien.... Behoefte aan wat begrip en steun van jullie. Langdradig verwarrend verhaal hoor... je mag ook gelijk op een Like drukken. Het vreselijke juppenbestuur (geen tuinders) blijft mij maar treiteren. De nieuwe beheerder zit bij hun onder de plak en ze hebben hun pijlen op mij gericht... Door de afgelopen twee jaar bestuursgedonder (ik ben door niet bestaande reden na 13 jaar afgezet als beheerder, een fout van bestuur dat ze nooit zullen toegeven) heb ik veel leed, trauma en angststoornis ontwikkeld en ben bijna de liefde voor de tuin kwijtgeraakt. Hier was dus inderdaad 2 jaar achterstand, maar stukken waren gewoon afgedekt. Nu dreigen ze dus de hele tijd mij van de tuin te mikken (want er zijn een heleboel mensen op de wachtlijst die WEL willen tuinieren) en geven steeds onmogelijke ultimatums. De dreiging is echt want Inge (die er al 15 jaar zat te genieten) is er ook al afgegooid, zonder pardon. De eerste zeer plotselinge onverwachte door hun gegeven deadline van 3 weken (effectief maar 2 weken, tot 1 juli) om alles maar even te doen wat zij wensten was zeker veel te kort. Helemaal voor iemand die mentaal en conditioneel herstellende is. En ook qua tuinieren niet haalbaar. Nu had ik vervolgens, 13 juni, die nieuwe beheerster 1x gesproken op mijn tuin en duidelijk gemaakt dat Juli niet de maand is om bessen/frambozenstruiken te verplaatsen en meer van dat soort dingen. Dat het najaar de aangewezen periode is om hout etc (dat ligt hun in de weg, ook al is het gebruikshout voor op de tuin) te verwijderen. Heb haar geinformeerd over welke processen er bezig waren. Dat mijn focus nu ligt op herstel van de tuin (onder worteldoek en karton en plastic liggen geweldige gronden die ik met mest en groencompost aan het verrijken ben, maar dat kun je dus niet zien...) en het verbouwen van groente. En dacht dat we daar dus over eens waren en dat daar nu afspraken over waren. Even geen ultimatums, geen druk, geen angst. Herstel voor mij en de tuin, dat gaat samen. En dat is, tussen de hete periodes door, goed gelukt. Ben daar weer graag, goed bezig en zaai en oogst en voer de enorme dikke slakken allerlei lekkers (helaas). En werk ondertussen gestaag achterstanden weg. Zou eind Juli weer een, informeel!, gesprekje met haar hebben bij de tuin en laten zien waar ik mee bezig ben. Geen deadlines! Helaas... heel onbegrijpelijk. Mail van haar over datum afspraak, komt opeens met nog tuincommissie lid ("Normaliter komen we altijd met zijn tweeën een gesprek voeren.... " Eeeh... wat?) en alles klonk weer erg zakelijk. Ze stelt datum voor, ik kies vrijdagmiddag en in dezelfde mail stuur ik haar info over de positieve voortgang... zodat ze al wat geinformeerd was. Vervolgens krijg ik donderdag een mail (en een sms op mijn verzoek omdat ik internetloos dagen op de tuin/huisje was) met de melding dat de afspraak niet doorging (waar ik erg blij mee was want was ziek van de hitte frambozen aan het verplanten). En verder "In je mail hieronder leg je uit waarom het tot op heden niet gelukt is de tuin op orde te krijgen." en "Denk je dat er nog zicht is het voor 1 september op orde te krijgen?" Zeer vreemde conclusie naar aanleiding van wat ik schreef. Onbegrijpelijk. Want hoe zit het dan met onze afspraken van 13 juni? En noemt geen nieuwe datum voor gesprekje.... Hoe komt ze bij 1 september? is dat een nieuwe deadline? en wat is "op orde"? Wordt dus de hele tijd onder druk gehouden en volop onzekerheid wat erg slecht voor mijn mentale gezondheid is. Ik weet dat ik geen enkel gehoor heb bij dit bestuur, dus behoorlijk machteloos. En nu komen ze weer met een rare datum op de proppen. Dat is dus weer over 3 weken. Lekker met die hitte. Het lijkt er echt op dat het een "setting up for failure" is en zo blijf ik in survivalmodus. (Mijn brein is ook weer continu in gesprek tegen beheer/bestuur... zwaar vermoeiend en zorgt voor slapeloosheid). Mentaal zeer ingrijpend allemaal, heb gelukkig wel fysieke hulp en mentale steun van medetuinders (hartverwarmend en zij zien dat ik niet meer trillend en huilend op die tuin ben zoals vorig jaar nog het geval was) dus de afgelopen attacks hebben we vooreerst afgeslagen. Nu dus weer een onverwachte nieuwe aanval? De wetenschap dat niets wat je zegt of aanvoert iets uitmaakt. En dat ook wat andere leden ervan vinden niets uitmaakt. Dat is niet waar onze tuindersvereniging voor stond. Dat is het gevolg van het beleid van onze voorzitter (tevens directeur bevrijdingsfestival Groningen) die een misplaatste emphatieloze bedrijfscultuur implementeerd. Vergeten wordt dat we een vereniging zijn vóór en dóór leden en dat we gelijkwaardig zijn en respectvol met elkaar dienen om te gaan. Maar ik geef mij (nog) niet gewonnen!!! 💪 Inhoudelijk hoeven jullie niet te reageren hoor (al het rationeel denken werkt niet bij dit bestuur), maar ik zal alle Likes als knuffels en steun interpreteren. 😊
Geplaatst: 12 augustus 20241 j De eerste like dan..sterkte ermee, lijkt me een flinke klus deze mensen te overtuigen van je goede bedoelingen met de tuin. Misschien een dagboek bijhouden waar je alles opschrijft wat je doet en met welk doel? Voor jezelf maar ook om te laten zien, hey, ik werk eraan! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 augustus 20241 j @Erny, jammer dat je niet in de buurt woont, of ik bij jouw. Heb zelf geen moestuin, en om een hele moestuin bij te houden "geen zin" in. Maar een stukje gebruiken bij iemand op de tuin waar ik wat pepers&paprika's kwijt kan, voor het schoffelen & wat bijhouden van de tuin geen probleem mee. Wie weet kan je iemand vinden, familie, of één van de buren, die dat samen wilt doen? Snap wel dat dat niet jouw bedoeling zal zijn, maar wie weet ben je er dan mee geholpen?
Geplaatst: 13 augustus 20241 j Een halve klaag, net de poes (16jaar) afgezet bij de dierenarts om een bultje weg te laten halen. Hopenlijk gaat alles goed en komt ze goed door de narcose heen.
Geplaatst: 13 augustus 20241 j Zojuist opgehaald en ze loopt wat suf rond. kk bultje in haar ooglid is weggehaald. Tweede keer dat dat nu gebeurd, vorige keer in 2015, maar toen ergens in het midden tussen oog en oor in.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.