Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb het koud!🥶

Het was zes graden vanochtend tijdens het slakkenrondje...

De slakken vonden het ook koud, ik vond er maar eentje.

Geplaatst:

Wij zoeken al dagen niet meer naar slakken, af en toe strooi ik. Wij zijn nu veel te moe 's avonds. 

Geplaatst:
  • Auteur

Tijdens mijn nachtelijke rondje met mijn hondje had ik mijn winterjas al weer aan. Grondtemperatuur 4 graden (volgens buienradar), gevoelstemperatuur 5. Echte temperatuur 7. Nou, het voelde echt weer koud aan, waterkoud. brrrrr.

Dat zijn wel heftige overgangen, van tropisch heet naar waterkoud.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vanmiddag naar dermatoloog geweest, ik vertrouwde een paar plekjes niet...

En ja hoor, bingo, ik mag weer een de chemozalf.

Ik heb daar toch zo'n hekel aan!

Moraal van dit verhaal: smeren, smeren, smeren met zonnebrand!

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Oi wat naar. Smeren smeren smeren dus! Gelukkig ben je er op tijd bij

Geplaatst:

Bij deze plekjes wel gelukkig.

Eerder waren er al wel een aantal, die eruit moesten worden gehaald.

Steeds meer littekens...

Geplaatst:
  • Auteur

Oeh... dit was zondag al, geen echte klaag... maar....

Was (zwaar vermoeid na 3 dagen tuin en huisje) aan het inpakken, bijna klaar.... Zowie in het hoge gras... hoor ik heel hoog gepiiiiiiiiiiieeeeeeeeeepppppp... .ojeee..... ze had wat te pakken....

Snel erheen want dacht het geluid te herkennen als..... babymuisjes.... :shock:

En ja hoor... ze had zo'n mini muisje te pakken, het had al wel haartjes maar echt een klein wurmpie. Precies goed voor het bekje van Zowie.

En piiiiieeeeppppt er nog één in het gras, gevonden... daar ligt het nestje, muisje in het nestje in mn hand, nog ééntje.... uit het gras gepeuterd, toen die uit Zowie's bekkie verderop in het gras gedeponeerd gevonden... (weet niet of deze het gaat overleven, hopelijk alleen in shock). En zo ging het door totdat ik toch echt 5 babymuisjes had gered.

Toen eerst Zowie ingevangen en in het fietsmandje geplaatst. Vervolgens muisjes in klein emmertje met nestje en al tussen het gras geplaatst zodat mams ze hopelijk heeft kunnen vinden. Hoorde nog wat piepen daar maar kon niets meer vinden, misschien was het mams die de kids riep?

Maarre... op zo'n actie zat ik op dat moment echt niet te wachten. :lol:

Enne... maar goed dat ik niet aan het maaien was gegaan die dag.... Had niet verwacht dat dáár een muizennestje zou zitten.

Geplaatst:

Ik wist ook niet dat er muizennestjes in het gras zouden zitten.

Bij ons zie ik wel allemaal holletjes in het gras ontstaan.

Geplaatst:
31 minuten geleden, Erny zei:

daar ligt het nestje

Was het uit een struik gevallen of zo of lag het echt gewoon op het gras?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Op 24-9-2024 om 11:24, Rookie zei:

Bij deze plekjes wel gelukkig.

Eerder waren er al wel een aantal, die eruit moesten worden gehaald.

Steeds meer littekens...

Je ziet er nog steeds goed uit hoor. En ik zie die littekens niet,  Neemt niet weg, dat het heel naar is. Ik ben ook diverse keren geopereerd op verschillende plaatsen, zoals voorhoofd, nek, arm, boven mijn oog.  Duidelijke littekens.

Geplaatst:

Lief, dankjewel.💚

Het is me bij jou ook niet opgevallen.

Geplaatst:

Dan hebben de artsen hen werk netjes gedaan @Rookieen @Petrasmoestuin.

Ik heb Bij mij op mijn voorhoofd ook een vreemde plek zitten. Moet het binnenkort maar eens laten checken. En ik smeer altijd netjes als we gaan zwemmen of buiten in de zon zitten. Afwachten maar wat het is.

Geplaatst:
Op 10-9-2024 om 23:04, acpronk zei:

Als je van knoflook houdt, zou het kunnen dat je minder gestoken wordt.

Dat is iets wat zeker niet klopt. Ik ben gek op knoflook. Zeker wel 2 tot 3 x per week knoflooksaus die ik vers maak. En elke dag eet ik zeker 2 tenen knoflook, soms meer. En ze moeten altijd mij hebben. Ook al heb ik in de tuin met warm weer een lange broek aan en lange mouwen, dan steken ze mij dwars door mijn broek heen, maar dat kunnen soms ook horzels zijn. Maar ik zie de muggen op mijn hand zitten, naar mijn gezicht vliegen. En ik heb ook altijd sokken en klompen aan, daar kunnen ze ook niet zo gemakkelijk steken. Maar b.v. weer op mijn voorhoofd aan beide kanten.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Gitta zei:

Ik heb Bij mij op mijn voorhoofd ook een vreemde plek zitten

De huid heeft een geheugen en dat wist mijn moeder vroeger niet. Zaten lekker te bakken in de zon op het strand en gingen als bieten naar huis. Zeker als je dat onder je 21e hebt gedaan, als je in de groei bent, dan is het foute boel.  Ook al ga je daarna 30 jaar zonnen met factor 50 op. De huid is beschadigd en dat wordt slapper en slechter als je ouder wordt. En dan kan het zo zijn dat je opeens huidkanker hebt. Vervelend maar waar. Ik heb ook 17 jaar in Spanje gewoond en van de zon genoten met factor 6 of zo, en op mijn neus wel factor 40 of 50. Maar daarvoor moet ik ook terug bij de dermatoloog.

Geplaatst:

@Petrasmoestuinmijn moeder smeerde ons vroeger ook al goed in. Mijn gezicht weet ik niet meer precies, misschien die dan minder goed. Gelukkig nog nooit verbrand geweest. 

Geplaatst:
  • Auteur
4 uren geleden, appelvrouw zei:

Was het uit een struik gevallen of zo of lag het echt gewoon op het gras?

Hoog gras, midden op het grasveld, maar misschien heeft Zowie het nestje uit een holletje tevoorschijn getoverd. Kon alleen zo snel geen holletje vinden om het vijftal terug te stoppen. Was ook wel hectisch omdat er steeds weer een baby pieptje en Zowie daar dan ook weer op af ging en moest ik haar voor zijn etc etc... 🙃

Geplaatst:

Zeker laten nakijken @Gitta.

Geplaatst:

Vreselijk! Zo’n rot-mol is tussen mijn st jansuitjes bezig geweest 😢, echt verdrietig van. Ga straks de boel wat fatsoeneren en aanstampen. Kijken wat er te redden valt. Gelukkig heb er ook genoeg in een pot geplant en die gaan heel goed 😃!

IMG_6571.jpeg

IMG_6572.jpeg

Geplaatst:

Is de slakkenplaag op zijn retour dan heb je weer last van mollen... Fijn dat je er ook in een pot hebt gezet

Geplaatst:

Het scheelt dat mollen geen uitjes eten. Dus je kunt ze gewoon weer terug drukken. Soms heeft een mol bedacht dat zijn gang net langs jouw rijtje groente gaat. Jij drukt ze terug en een dag later ligt de boel weer opzij. Ik herplant dan gewoon iets een paar centimeter verderop en alle leed is voorbij. 

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 12-8-2024 om 17:58, Erny zei:

Behoefte aan wat begrip en steun

Nu heb ik behoefte aan een update. Hopelijk zijn jullie er uitgekomen. Of is het een never ending story geworden?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
  • Auteur

Nou @Speets  Ik heb géén idee....

Na het laatste bericht dat: "Het was overgedragen aan het bestuur en dat zij mij zouden informeren over de voortgang van mijn tuin" heb ik dus niets meer gehoord (snap ook nog steeds niet wat "het" is en wat ze met "voortgang" bedoelen... :wink: )

Ook al weer zo onfatsoenlijk. Dus ik verwacht eigenlijk nog steeds dat er zomaar een mail in de bus kan liggen met de doodssteek. Niets is zeker...

Heb mij ondertussen op de wachtlijst laten zetten bij het moestuincomplex naast ons, ligt wel dichter bij de snelweg maar geeft al wel een geruststellend gevoel. Dat als het echt uit de hand loopt, dat als de sfeer op de tuin echt onhoudbaar wordt (ze komen met allerlei nieuwe zelfbedachte regels, zoals: geen plastic etc, hevige controle, OCD blik op hoogte van gras en "onkruid") en er gemicromanaged gaat worden, door mensen zonder verstand van (moes)tuinieren, dan zit ik straks niet helemaal zonder tuin. Want wat moet ik zonder moestuin???

Verder had mijn buurman Fred twee prachtige paaltjes gemaakt van het hout van de Berk achter op onze tuinen. Heel mooi met een handgesneden bolletje knoflook er bovenop.

Deze had hij op de hoeken van onze tuinen gezet. Iedereen vond het mooi en was complimenteus. Paaltjes stonden niet in de weg en op ONZE tuinen. Er staan ook hekjes met paaltjes (ook van ons).

Komt een bestuurslid naar hem toe en zegt dat hij ze weg moet halen want: "Ze hadden er last van, en het kon niet."

Eh.... totaal onduidelijk waar deze, zeer onbetrouwbare man, het over heeft. Zoals gewoonlijk met dit regime.

Maar zo kinderachtig zijn ze dus bezig. Onvoorstelbaar. Bederft de sfeer totaal. Fred heeft zich nu ook ingeschreven bij de buurmoestuinen.

Dus Speets, ik heb geen idee. Het gaat wel beter met me, ze (bestuur) zitten niet meer continu in mijn hoofd. Dus eigenlijk verwacht ik binnenkort wel weer een bericht wat mij weer totaal overstuur zal maken. Want zo gaat het steeds. :roll:

Ondertussen oogst  en geniet ik lekker van de tuin. 🤠

Helaas vandaag niet het weer dat was voorspeld (20+ graden en droog) dus na behoorlijk nat te zijn gemotregend heb ik de spullen maar weer ingepakt en ben naar huis gegaan ipv nog een nachtje te blijven. Zowie werd ook steeds natter. Dat is dan de ONtopic klaag. :lol:

aangepast door Erny

Geplaatst:
  • Auteur

Ja dus... Ik wil al heel lang een kastenwand voor in de keuken. De boel staat daar al te lang in (en op) eigenlijk ongeschikte kastjes namelijk "kinderkledingkastjes". :lol: Tja, dat krijg je dan ooit van een buurvrouw, en dat kwam toen goed uit qua verhuizing en meer ruimte in de keuken. En dan vergeet je dat het ook anders kan. In de praktijk blijken de kastjes best onpraktisch en veel te diep. Spul verdwijnt erin en ziet nooit het daglicht meer. :shifty:

Dus jaren geleden, na véél zoeken en weinig vinden, toch maar bedacht dat ik voor de Billy kastjes van de Ikea zou gaan. Kon niets geschikter vinden (of het werd echt veel te duur). Maar... toen kwam er zoiets als Covid, ging de Ikea opeens nieuwe bezorgregels hanteren (extra duur en ophalen mocht niet ofzo). Dus weer uitgesteld.

Tussendoor nog eens gekeken, bleek dat het uitgezochtte ondertussen flink in prijs gestegen was...

En maandag dacht ik weer eens te moeten kijken. Waren die hele Billy dingen in de gewenste kleur en diepte niet meer te krijgen...

Maar... ontdekte een mooi alternatief... de Bestä!!! :razz:

Wat een gepuzzel... zit namelijk een planner bij, maar voor je doorhebt hoe dat allemaal werkt ben je weer tijden verder. Oef.

Dacht het gister voor elkaar te hebben. Keek ik vandaag weer, toch maar wat veranderen, weer alles overnieuw in de planner.

En toen wilde ik betalen. Oeps... banklimiet moest ik eerst verhogen. En dan dus 4 uur wachten! Ondertussen had de Ikeasite mijn opdracht half doorgevoerd en alles uit mijn winkelmandje geflikkerd terwijl ze aangaven het terug te gooien. Dat gebeurde dus duidelijk niet.

Shhhhhht... moest ik wéér overnieuw... 🤣

Maar... al dat geoefen met die planner leverde uiteindelijk wel wat op. Een nog beter samengestelde kastenwand. 🤓 Hoezee.

En als ze toch bezorgen... hihi mag ik ook nog wel wat bestellen (eindelijk leuke lamp gezien en goeie buro/gamestoel, in mijn geval naaimachienstoel en nog wat spul).

Is het dus eindelijk 4 uur later, heb ik de perfecte boodschappenlijst klaar, wil ik gaan betalen: Staat er opeens een rode banner bovenaan met:

"Sorry, onze verkoop- en betaalgebieden ondervinden momenteel problemen. Probeer het later nog eens. "

:crazy:

Is er iets in the universe dat mij probeert te vertellen dat ik geen georganiseerde keuken mag creeëren??? Hoe is het mogelijk.... :roll::lol:

Geplaatst:

Ik krijg ook al een punthoofd van de ikea 
Wilde wat dingen uit de kerstcollectie maar de halve collectie is in het noorden nooit beschikbaar geweest. Niet in de winkels maar ook de optie bezorgen is hier niet mogelijk. 

image.png.7fab50d75c4c904c498f1b8a7c9a6c1b.png

Geplaatst:

Klopt...

En daar hadden we dus niet echt op gerekend, toen we vorig jaar helemaal naar Ikea Groningen reden voor kerstspullen.

Je gaat er gewoon van uit, dat het in de winkels ligt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.