Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Ja haha pg goed idee en Bit ja, het was net gebeurd en ik zat de klaagbank te lezen, vandaar mijn wanhoopskreet alhier... Ik weet eigenlijk ook wel dat er geen tovermiddeltje bestaat om het ongedaan te maken. Maar het bloeden is al gestopt nu dus wie weet. Onbeperkt eten en drinken hè, dus er moet niets in de weg staan.

Geplaatst:

all you can eat

doggybag

stapel-blauwe-vuilniszakken-5916275468111490646261.jpg

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Huub, wonden in je mond herstellen vrij vlot, dus met een beetje geluk is het morgen nog wel gevoelig, maar niet zo erg dat je alleen vloeibaar kan eten.

Geen heel pittige of harde dingen gaan eten, en dan kan je denk ik best wel genieten van je etentje.

Wat spoelen met zout water is wel verstandig, dat ontsmet, houdt de boel schoon en bevordert de genezing.

Geplaatst:

Het is KOUD!!!!

Huub, succes met je tong, geneest inderdaad snel....dus ik denk dat je lekker kan eten vanavond!

Geplaatst:

Ik heb zojuist een bord yoghurt met geprakte banaan op en ik ga nu mijn mond met zout water spoelen. Gewoon uit eten vanavond. Thnx!

Geplaatst:

geniet er van vanavond

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
de Zijlstraat

Zo hé, dat haalt een hoop stokoude herinneringen naar boven!

Intussen heb ik begrepen waarom mijn oudste zus altijd won: ze heeft 'bekend' dat ze altijd vals speelde

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
  • Auteur

Koop IK!!

Maar hoe speelde ze dan vals RoBo? Jatte ze geld uit de bank?

Geplaatst:

was zus van Speets hè....mijn zus speelde nooit vals (geloof ik...)

Geplaatst:

Míjn zus ja

Zij wilde altijd de bank (en speelde ook mee) en knoeide dan met betalen.

En als ze hem een keer niet had, jatte ze snel wat geld uit de doos als wij even de andere kant op keken.

We zagen wel eens dat er iets niet klopte, maar dan ontkende ze glashard.

Wat waren we nog goedgelovig en naief

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Mijn zoon kon dat ook erg goed. Hij bedacht ook altijd tijdens het spelen zijn eigen regels,die dan niet weer voor zijn zussen geldde

Geplaatst:

net zoals onze minister van Financiën, die komt er wel

(maar waar?)

Geplaatst:

Vandaag de buiten waterleiding opengezet.

Helaas: ergens onder mijn tuinhuis lekt het, en ik kan daar niet bij. Althans niet makkelijk ...

Dus nog even geen water op de buitenkranen; in het tuinhuis (keukenblok, plee, douche, wasbak).

Voorlopig maar gieters sjouwen, iets van regen van betekenis wordt de komende vele dagen niet verwacht.

Dus: klaag!

Geplaatst:

Eindelijk weekend, 15 minuten buiten bezig en gelijk regen . Dus weer snel naar binnen

Geplaatst:

Henkg, nieuwe leiding leggen en de lekke laten voor wat die is?

TuinLB, gedeelde klaag: mooi weer, zat ook nét aan de buitentafel met alle zaden uitgespreid die ik wilde gaan zaaien. Begint het eerst bewolkt te worden, dan te waaien (zakjes en enveloppen gauw in een doos) en dan te regenen. Spul maar gauw in de kas gezet, daar verder.

Geplaatst:

Hij kan er wél bij, alleen niet zo makkelijk

Dan maar niet zo makkelijk Henk. Hup ... aan de slag morgen.

Of héb je het al gedaan. .... Ja natuurlijk.... hij is er al klaar mee. Béétje doorzetter ....

Geplaatst:

Ben benieuwd...

Geplaatst:

Ik heb twee jonge kersenboompjes, en door meer geluk dan wijsheid zijn het rassen die elkaar goed kunnen bestuiven. Gaat de een nu bloeien en heeft de ander alleen maar groen blad.

En okee, ze zijn nog maar klein en ik had dit jaar eigenlijk nog niks verwacht, maar dit is stom. De kleinste staat daar te lellebellen met bloemen en de grootste die er echt al bijna 'jongvolwassen' uitziet, staat daar letterlijk en figuurlijk helemaal groen te zijn en heeft nog geen idee van bloemetjes en bijtjes...

Het goeie nieuws is dat mijn jonge nashipeertje ook besloten heeft om wat bloemen te maken. Die bestuift zichzelf als het goed is, dus ik ben stikbenieuwd.

Geplaatst:
  • Auteur
Henkg, nieuwe leiding leggen en de lekke laten voor wat die is?

Huuperdepúúp!!!

Wat een goed idee! En zo simpel... waarom kom ik daar zelf niet op...

Bij mn huisje is de gootsteenafvoer ergens onder de grond ook kapot maar niemand weet waar deze langsloopt dus dat wordt dan een soort speurtocht greppel graven door de tuin.

Een nieuwe leggen is natuurlijk ook mogelijk.

Geplaatst:

jubel!

Geplaatst:

Heb je ze meegenomen als trofee of wat ben je er mee van plan? Heermoesgier...

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Henk, leuk paasboeketje!

Ik heb heermoes in mijn kas. Ik heb nog nooit heermoes gehad en op de tuin zelf heb ik het nog niet gezien, dus ik vind het eigenlijk wel interessant. Wat groeit dat spul hard zeg! Echt in een paar dagen tijd dat het van over-het-hoofd-zien naar forse sprieten gaat.

Ik heb alles net onder de grond afgeknipt en de sprietjes verzameld in een bakje. Nou heb ik heermoes, dan moet ik toch ook heermoesthee gaan maken eigenlijk.

Als het blijft terugkomen gaat er in het najaar simpelweg karton, compost en mulch in de kas.

Geplaatst:

Nou Pippi. Dat blijft dus inderdaad terugkomen. En in het najaar karton er op helpt echt helemaal niks kan ik je echt verzekeren. Enige wat helpt is gedurende het seizoen constant als het boven komt: weghalen. Zie je het : weghalen... weghalen .. een paar seizoenen lang.

Geplaatst:

een leven lang weghalen...

dat boeketje van Henk kennen we hier ook, is goed voor10.000.000 nieuwe plantjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.