Geplaatst: 19 april 20178 j Huub, hoeveel wasmiddel doet ge er bij per liter? Maar ik wil het wel toepassen waar ik nog moet planten. Dus weet ik niet of zout wel zo goed is. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 19 april 20178 j Auteur Zout, azijn én afwasmiddel en dan daar nog willen planten??? Lijkt me een slecht idee. En sterke Willy, laat anders nog eens kijken naar de doseringen van die medicatie. Bij mn vader hadden ze ook zomaar de hoeveelheid Prednisilon verdubbelt terwijl hij al een dubbele dosis had. Foutje... hadden ze niet bij na gedacht.
Geplaatst: 19 april 20178 j Oh nee, niet als je daar wat wilt gaan planten. Ik dacht aan gras tussen tegels of zo. Dan is een beetje zout niet zo erg. Het gaat om een theelepel afwasmiddel en een mespunt zout op vijf liter, maar toch. Is het niet wat om karton te gebruiken en daarmee het gras afdekken? Schone grond/compost erover en u kunt zo verder tuinieren. Het gras sterft af onder het karton.
Geplaatst: 20 april 20178 j Feitelijk zou ik nu best gaan spitten maar ik ben zo rap moe! Bukken gaat ook al niet meer want dan gaat mijn hoofd draaien en na twee operaties ga ik niet graag meer op mijn knieën zitten. Ik heb nooit cholesterol of suiker in mijn bloed gehad en nu moet ik Lipitor 80 nemen. Heb een halsslagader verstopt en licht gescheurd waardoor de hersenen te weinig bloed kregen en ik tijdelijk niet kon zien uit het linkse oog. Bloeddruk is altijd 12 8 zo lang als ik me kan herinneren. En nu kan ik de tuin niet meer onderhouden,potvernonde nog an toe. En eergisteren zei iemand nog dat ik er zo goed uitzie en ook nog jong ben. Dat madammetje was toen wel 80 geworden. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 20 april 20178 j Ha Willy, Heel veel sterkte. Ik begrijp je situatie wel. Zelf zit ik fysiek ook beroerd in elkaar. Wat ik heb gedaan is mijn tuin zoveel mogelijk aanpassen. Vraagt wat omschakelen en creativiteit, maar je krijgt er zoveel voor terug. Ik wens je hierbij het allerbeste en je kunt mij altijd vragen hoe ik de dingen aanpas. Wellicht heb je er iets aan. Gwen
Geplaatst: 20 april 20178 j Willy, ik voel me ontzettend schuldig, maar ik zie geen mogelijkheid jou te komen helpen.Verschillende soorten tomaten plantjes, paprika's, pompoenen kan ik wel tot bij jou brengen.Maar dat helpt helemaal niet bij spitten.
Geplaatst: 21 april 20178 j Niemand hoeft zich schuldig te voelen om wat mij overkomt. Dat is nu eenmaal het leven en ooit eindigt dat.Nu ben ik opgestaan met een stuk in mijn kraag, zo voelde het toch. Zal gisteren teveel gedaan hebben zeker. Maar de tomaten staan in grow bags en ik heb toch maar het onkruid met azijn bespoten. Opgelet dat ik geen blote grond raakte en nu maar hopen dat de groei uit het onkruid is. Volgende week plantjes kopen op de markt. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 21 april 20178 j Helemaal eens Willy, het leven is een groot tranendal... Eigen klaag IBoodschappen doen zonder leesbril. Ik wil vloeibare meststof kopen om potplanten, verspeende zaailingen voedzaam water te geven. Tomaten, paprika's, pepers etc. Action, vloeibare plantenvoeding, met afbeelding van een tomaat, dus zal wel goed zijn. Grote letters: biologisch, organisch. Moet goed zijn. Kom ik thuis, leesbril op, kleine letters lezen, zie ik staan NK en helemaal geen P. Dom eigen schuld, stond ook nergens dat het volledige meststof is. Moet dus op zoek naar vloeibare P om de mest compleet te maken. Klaag IIIn dit forum kwam ik laatst een staaltje tegen van onvruchtbare zaaigrond versus vruchtbare zaaigrond. Foto erbij van kleine miezerige- en grote florisante planten. kan het niet meer terug vinden. Was het in het tomaten, paprika of peper topic? Heb dan ook een klaag over totaal onvruchtbare zaai- en stekgrond, koop ik nooit meer. Maar ook overjarige potgrond van een goed merk, waar de schimmel op staat, leidt niet tot goede planten. Bleke zwakkelingen, amper een wortelgestel. Ik word het geloof ik zat almaar op de handelaren te vertrouwen. Zelf maken in het vervolg of kant en klare planten kopen dan maar. Of gewoon stoppen met die domme hobby. Ik word er te oud voor dunkt me.
Geplaatst: 21 april 20178 j Kom op zeg Huub. Te oud ? Te oud ? Hoe ouder hoe wijzer en ervarener hoor ! Onderontwikkelde zaailingen krijg je juist met te rijke grond. Gewoon kleine potjes / whatever nemen, niet te rijke grond ( hoeft geen zaai en stekgrond te zijn, koop ik ook niet ). Gewoon potgrond, de goedkope, maar niet de zooi van de Gamma of Lidl of zulk soort flutzaken Zaailing komt op, gelijk veel licht geven, de gewenste temperatuur en aan de droge kant houden. Droog maakt dat de wortels aan het werk moeten en vooral daar groeien. sowieso van onderaf drinken. Nooit helemaal nat. Mini potje redelijk bezet met wortels ? Groter potje. weer gewoon potgrond. Dan naar p9 weer nwe potgrond. Komen de wortels daar onder uit, kun je gaan denken aan de uiteindelijke maat pot, of tuin of iets, en daar gaan mesten.Mesten met troep van de Action ( lekker goedkoop ) moet je zelf weten, maar je krijgt voor dat weinige geld ook gewoon minder he ? npk van 2 of 4 oid.Mesten doe ik echt nooit voordat ze uit de p9 zijn. ik koop dure mest, maar gebruik super weinig.Je hobby mag toch wel iets kosten ?Potgrond kopen op een plek, wat niet te duur is, maar wel een goede doorloop. Ik betaal 2,- voor een 40l zak. Best acceptabel spul hoor.
Geplaatst: 21 april 20178 j Dipje Bit, zal het weer zijn... Bedankt voor de opbeurende woorden! Ik herlees je stukje nog een keer en ga vol goede moed verder op het ingeslagen moestuinpad.
Geplaatst: 21 april 20178 j Nee hoor Huub, je bent niet te oud voor die domme hobby. Je hebt gewoon een paar zeik dingetjes achter elkaar en dan wil je wel es denken, ik kap ermee. Voelt morgen weer anders. Als mijn gezaaide prei en kolen weer niet willen lukken, ook niet als ik nieuw zaad gekocht heb, als dit of dat weigert op te komen, zodat je weer moet zaaien, en nog een paar van die dingen, dan denk ik ook wel es van : kan beter gaan macrame- en of potten bakken ofzo. Maar als dan straks weer een boel dingen goed gaan......ben ik weer een happy tuinmuts! Goed weekend!
Geplaatst: 21 april 20178 j Huub je moet nog een hele tijd verder doen, wat moet jouw nieuwe huis anders zonder tuin, dat kan niet.En eh, pottenbakken is best moeilijk als je het een beetje goed wil doen.
Geplaatst: 21 april 20178 j Mijn nieuwe huis, breek me de b*k niet los... Gisteren een bijeenkomst gehad met veel info daarover. Het gaat er nog om spannen of ik mijn tuinkasje mee mag verhuizen. Ik heb een schriftelijke aanvraag moeten doen. Was ik er maar nooit over begonnen. Hier in mijn huidige tuin heb ik het ook zomaar geplaatst zonder te vragen. Dus spannend allemaal nog.Mijn nieuwe huis krijgt wel een mooie grote zolder, waarop ik niet zal gaan pottenbakken maar wel met de modelspoorhobby vooruit kan. Waarschijnlijk zal ik de grootste helft van het jaar ( van oktober tot mei ) daar te vinden zijn. En bij mooi weer in de tuin dan maar.
Geplaatst: 21 april 20178 j Ja als iets nieuw is willen de organisatoren de zaak graag strak houden. Hokjes naast bouwseltjes horen daar waarschijnlijk niet bij.
Geplaatst: 21 april 20178 j Auteur Jeetje, ik ben juist erg tevreden over de Fleurella potgrond van de Gamma... Maar Bit, voor hoeveel liter betaal jij dan maar 2,00 euro? En welk merk is dat?(Gamma aanbieding t/m zondag 40L v. 2,77) Klaagbaak dus...eh... eh... ja... ik weet een klaag... De dagen zijn te kort!!!
Geplaatst: 22 april 20178 j @erny. Weet ik niet zeker welk merk, maar redelijk gangbare zakken dacht ik, althans bij ons. Een foto van de zak toevallig ( had de tomaat van de week met die vorst óp de zak vochtige , warmvochtig van de dag, gezet, denkende dat dat zou kunnen helpen tegen de vorst ) Geloof dat het merk Culvitta heet ? Nooit echt goed naar gekeken eigenlijk.4 zakken 8,50. Dus de prijs is inderdaad net ff wat meer dan 2,-
Geplaatst: 22 april 20178 j Auteur Dat merk ben ik hier nog niet tegengekomen, zal eens opletten. Maar hoeveel liter zijn die zakken van jou?
Geplaatst: 22 april 20178 j Jeetje, ik ben juist erg tevreden over de Fleurella potgrond van de Gamma... Nog maar een keer de test van de Consumentenbond onder de aandacht brengen: die Fleurella kwam er als beste uit Al zijn er "geen predicaten ‘Beste uit de Test’ en ‘Beste Koop’ toegekend, omdat de test een momentopname is en de scores zo dicht bij elkaar liggen." "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 27 april 20178 j Ben voor de verandering weer verkouden Hopelijk blijft het daarbij, nog bedankt zieke collega's
Geplaatst: 27 april 20178 j We hebben Yuras zijn zaailingen in onze kapschuur gezet, tegen de vorst. En dat vonden de ratten (die we wel/niet onder controle hebben qua populatie ) leuk. 2 bakken compleet overhoop gegraven en alle zaailingen lagen verspreid. Ik heb ze nu opnieuw in de grond gezet, en hopelijk wat veiliger weggezet. Sorry Yuras; NOG meer beesten die het op Yurassic-park hebben voorzien. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 april 20178 j hier een koningsklacht: de gemeente moest ook een graantje meepikken van de vrijmarkt.... zo flauw: twee handhavertjes (dezelfde die mijn bakfiets eens weggehaald hebben omdat ie ietsepietsie naast het rek stond want te groot) schrijven een rijtje bonnen voor de bezoekers van de vrijmarkt....dat bord stond er dus pas sinds de avond ervoor...en ruimte zat voor de hulpdiensten...die witte reed net weg....kreeg ook een bon zei de RobO dat hij dat wel erg onfeestelijk vondzei het handhavertje: regels zijn regels en de grond is van de gemeente!zei de RobO: maar wij zijn de gemeente toch?en ging over tot de orde van de dag
Geplaatst: 28 april 20178 j Ha, Dan wordt het hoog tijd voor een waak- dino.... Dan was mijn idee van een reptiel die ongedierte vangt nog zo slecht nog niet..... *Op de MTFD opperde ik om wat slangen en hagedissen los te laten om op de muizen in Yurassic Parc te jagen * Wat flauw van dat bord....... Pff nou mijn klaag.... Weer de hele nacht niet geslapen. Ademhaling piept en zwaar benauwd door de hooikoorts. Heel leuk en aardig dat de kuikens het hooi zo lekker vinden en dat het goedkoop in gebruik is. Maar mijn hooikoorts viert daardoor wel hoogtij.... Gwen
Geplaatst: 28 april 20178 j Doel P te Haarlem voorbij geschoten. Doel was geen auto's daar plaatsen, om voetgangers de ruimte te geven. In plaats van de auto dmv een hek of agent geen kans te geven daar te staan, de auto's lekker laten staan en een prent erop plakken. De voetgangers schoten daar toch niets mee op. Flauwe actie hoor.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.