Geplaatst: 17 september 20178 j Wie heeft er suiker in de erwtensoep gedaan? Niemand maar mijn jongste zus wou confituur maken van die paarse perziken, alleen had ze die weggezet met een kilo zout! !!Maar er waren er nog genoeg over om te herbeginnen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 17 september 20178 j Er liggen er zeker 50 kg op de grond te rotten. Jammer maar niemand wil ze dus voer ik ze aan de kippen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 17 september 20178 j Als je in de buurt zat willy kwam ik ze halen! Maar om er bijna 2 uur voor te rijden
Geplaatst: 19 september 20178 j Nu twee maanden gestopt met roken.....eigenlijk zou dat bij het jubel topic moeten. Maar kreemig wat word je moe van stoppen met roken. Echt moe....alsof je de marathon hebt gelopen.....en dat de hele dag. Zo moe dat ik mijn bloed heb laten onderzoeken op tekorten of weet ik veel wat. Uitslag...niks mis. Komt echt van het niet roken...na 40 jaar flink gerookt te hebben. Ik ga niet meer roken, maar hoop toch echt dat die vermoeidheid heel gauw over gaat!
Geplaatst: 19 september 20178 j Willy , wat zonde van de perzikken. Ook ooit gekregen op de moestuindag, en daar de lekkerste jam ever van gemaakt!
Geplaatst: 19 september 20178 j Nu zie ik het echt niet zitten om zo ver te komen en tegen dan zijn de perziken ook al rot. Ik raap er dagelijks wat op voor de kippen. Maar er zijn al veel mensen komen plukken en rapen. De ganse buurt maakt confituur. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 19 september 20178 j Jootje, wat goed dat je gestopt bent! Onze buuf ook onlangs na ongeveer eenzelfde aantal jaar. Zij voelde zich ook zwaar k. Maar bij haar gaat het langzaam beter. Dus er is hoop! Hou vol he! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 21 september 20178 j hou vol Jootje! klaagje: 45% van de mensen gebruikt hun eigen risico, dat zou 15 euro omhoog gaanwillen we niet dus? nu gaat de premie van álle verzekerden 10 euro omhoogsommetje klopt niet toch?
Geplaatst: 21 september 20178 j Goed zo Jootje Knap hoor! Dat kost inderdaad heel veel energie als je echt verslaafd bent/was. Je hebt er een dagtaak aan om elke 5 minuten de drang te weerstaan. Maar het ergste is achter de rug, het wordt elke dag een héél klein beetje minder moeilijk én als je volhoudt, hoef je die eerste twee moeilijkste maanden nooit meer mee te maken. Ik volgde destijds een Teleac-cursus op cassettebandjes ( ) en daar werd gezegd dat je jezelf de eerste maand elke dag een klein kadootje mocht geven. Daarna elke maand, en na een jaar mocht je iets groots voor jezelf kopen/uit eten/op vakantie gaan wat je normaal niet zou doen. En dit helpt ook: http://www.sincemylastcigarette.com/Volhouden @ RobO daar heb ik ook al naar zitten kijken. Zou me niet verbazen als dit voor de zorgverzekeraars voordeliger uitvalt dan een verhoging van het eigen risico. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 21 september 20178 j Nu twee maanden gestopt met roken.....eigenlijk zou dat bij het jubel topic moeten. Maar kreemig wat word je moe van stoppen met roken. Echt moe....alsof je de marathon hebt gelopen.....en dat de hele dag. Zo moe dat ik mijn bloed heb laten onderzoeken op tekorten of weet ik veel wat. Uitslag...niks mis. Komt echt van het niet roken...na 40 jaar flink gerookt te hebben. Ik ga niet meer roken, maar hoop toch echt dat die vermoeidheid heel gauw over gaat! Van harte gefeliciteerd met het stoppen ! Als zelf ex-roker weet ik hoe lastig het is. Je metabolisme verandert compleet. Maar: het wordt beter . It ain't what you do, it's the way that you do it
Geplaatst: 21 september 20178 j Ja Jo, ik was ook doodmoe na het stoppen en het duurde een vol jaar voordat alles over was. Maar daarna was het ongeveer als ponds zevendaags schoonheidscrème ( weet je die reclame nog?) op een morgen doe je de gordijnen open...en dan straalt het leven je toe ( meteen maar even OT, ik klets misschien een beetje uit mijn nek maar ik lig in de lappenmand: met een geblokkeerde rug en peesontsteking aan de knieën. Van de Franse dokter opiumpillen gehad..daar wordt je een beetje wappie van ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 september 20178 j "Politie in Uden bekeurt opa van wildplassende peuter van 2 jaar" Uden stijgt op de misdaadmeter van plek 156 naar 77
Geplaatst: 27 september 20178 j Daar zakt toch je broek van af? Of doe maar niet, daar zal je ook wel een boete voor krijgen! De mensheid is aan het gek worden vrees ik.....
Geplaatst: 27 september 20178 j Die agent nomineren we tot de pannekoek van t jaar.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 september 20178 j Ben gestopt op 31 december en 2017 clean ingegaan, ook ik was dood op en ook mijn conditie was baggerderderder dan ooit. Maar gewoon lekker doorzetten het gaat elke dag een beetje beter tot je ineens denkt...heyyyy niet aan roken gedacht en tjee wat voel ik me goehoeeeed. Lekker doorzetten, het gaat goedkomen. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 2 oktober 20178 j Verminderde gezondheid, velen kennen dat wel.Sedert vorige week eindelijk andere pijnstillers gekregen en inderdaad, de hoofdpijn is er beter op geworden maar andere pijntjes weer erger maar dat is niet zo erg, kan ik beter mee leven dan met die constante koppijn.Niet dat het weg is, maar wel beter verdraagbaar.De tuin is wel weer een ruïne geworden vol onkruid maar ach, wie heeft er last van buiten ikzelf?Tomaten hebben nu wel de plaag gekregen dus moet ik die zien weg te krijgen maar waar naartoe?Kippenhok zit vol ratten, Bazin heeft de milieudienst verwittigd, die laten dan een firma komen om ze te verdelgen. Ze had eerst geprobeerd met vergif dat we nog staan hadden maar ze vinden het niet lekker geloof ik, het blijft onaangeroerd liggen.Weeral teveel op de pc gedaan, koppijn komt terug, sorry. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 5 oktober 20178 j Willy, heel veel sterkte, zo akelig allemaal. En ik wil ook even klagen. Dit is een MOESTUINforum, maar telkens als ik filter op nieuwe berichten struikel ik over de topics over zelf ham maken of vissen kweken voor consumptie, zelf kaas maken, varkens houden om op te eten, en ga zo maar door. Tuurlijk kan ik de rubriek 'nutsdieren' (heel misleidende term trouwens, aangezien het vrijwel nooit over dieren gaat die 'nut' hebben zoals geredde ossen uit de bio-industrie die boomstammen uit bossen slepen of konijntjes die de tuin bemesten, maar veel meer over 'dieren die we dood maken om op te eten') alsmaar als gelezen markeren, maar dan nog vind ik dit forum zo langzamerhand verworden tot plaats waar het misbruiken van dieren meer aandacht krijgt dan het verbouwen van groente. Dieren misbruiken/doden voor commerciële doeleinden en voor eigen consumptie heeft niks te maken met moestuinieren. Ik stel dan ook voor om daar geen eigen rubriek meer beschikbaar voor te stellen, maar het allemaal onder het 'babbeltuin/off-topic'-deel te plaatsen. En ja, ik ben inmiddels heel fanatiek vegan. Als je de Matrix hebt gezien, dat ging dacht ik om een blauwe knop of een rode knop, nou, ik heb op de goeie knop gedrukt. Maar zelfs als ik geen vegan was, zou ik nog kunnen opmerken dat het aan de orde van de dag is dat een simpele vraag over tuinbonen wordt 'afgestraft' door te wijzen op de zoekfunctie, terwijl een simpele vraag over hoe je een beest vet kan mesten en van kant kan maken alle ruimte krijgt. Nogmaals: MOESTUINforum. En als de mods er okee mee zijn dat het amper meer over moestuinieren gaat, verander dan de naam in iets van 'Groente maar vooral vlees kweken-forum'.
Geplaatst: 6 oktober 20178 j Die klacht is heel simpel op te lossen Pippi Open dat onderdeeltje van het forum gewoon niet ?
Geplaatst: 6 oktober 20178 j Ik kijk ook altijd via ongelezen berichten, zou wel handig zijn, moest je die knop zelf kunnen aanpassen zodat je kan ingeven van welke deelfora je de ongelezen berichten wilt zien of niet. Niet alle delen zijn even interessant voor mij.
Geplaatst: 6 oktober 20178 j Die veganisten die hun halve leven lekker vlees hebben gevreten........en dan nu alles afzeiken wat met vlees te maken heeft. Dat zijn de ERGSTEN. Doe gewoon wat je wil, maar loop niet andere mensen af te zeiken die er anders over denken. Bah!
Geplaatst: 6 oktober 20178 j Auteur Ja helemaal mee eens Jootje! Ik klaag over mensen die zogenaamd "het licht hebben gezien" en dan vervolgens gelijk daar anderen mee lastig gaan vallen. Tja... moeten we dan voor de geheelonthouders maar niet meer over drank praten?Moeten we dan voor de boeddisten maar niet meer praten over het doden van slakken en luizen e.d.? Hoewel ik de topics over kaasmaken toch ook wel erg aanstootgevend vind, al dat dierenleed....
Geplaatst: 6 oktober 20178 j Jongens, Pippi mag hier klagen over wat zij wil want dit is de klaagbaak. We gaan geen klachten recenseren toch? En dit is een Moestuinforum met veel vleeseters dat is duidelijk. Ik zal trouwens eens iets anders vertellen, bij mij was het totaal andersom. IK was heel erg lang vegetariër en heb mijn moeder daar geloof ik ook wel een beetje gek mee gemaakt (Ze snapte er ook niet zo veel van en maakte wel eens kip voor me klaar want, zo zei ze, dat is toch gevogelte, geen vlees? )Ik heb altijd gezegd, ik hou van vlees maar ik kan het niet doodmaken dus ik eet het niet. Tja en toen werd de lust te groot dus heb ik geleerd te slachten, in ieder geval mee te slachten en te verwerken. Willy sterkte! Dank je wel voor je wijze woorden over de tuin De tuin is wel weer een ruïne geworden vol onkruid maar ach, wie heeft er last van buiten ikzelf? ik heb zelf niets meer gedaan in de tuin sinds half augustus en heb wel moeite de tuin zo te laten..je opmerking helpt me wel het te relativeren. Klacht: Wat een slecht appeljaar! Van mijn 7 appelboom heb ik 4 kratjes met aangevreten appeltjes. Dat wordt cider ( dat is niet de klacht ) Niks lekker voor midden in de winter We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 oktober 20178 j Die veganisten die hun halve leven lekker vlees hebben gevreten........en dan nu alles afzeiken wat met vlees te maken heeft. Dat zijn de ERGSTEN. Doe gewoon wat je wil, maar loop niet andere mensen af te zeiken die er anders over denken. Bah! Volledig mee eens. Volgens mij heb ik daar ook al eerder een klaag over geplaatst. Ik vindt het hebben van een gedeelte over kaasmaken, houden van dieren, slachten van dieren etc juist de grootste meerwaarde van dit forum., dat het over meer zaken gaat dan puur en alleen het moestuinieren. Niemand is verplicht om op het forum te kijken. Zover als ik weet is iedereen hier vrijwillig lid.
Geplaatst: 7 oktober 20178 j Ik moet even kwijt dat ik er ontzettend van baal dat (ik nu weet dat) elk glas alcohol schadelijk is. Dus ook dat ene glaasje rode wijn bij het eten is er 1 teveel. En het is dus ook helemaal niet goed voor je hart. Kweenie of ik dat wel wil weten "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.