Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2017

Featured Replies

Geplaatst:

Twee dagen regen en wind. Vandaag wat zonniger en droger en ook wat minder wind. Zometeen de schade eens gaan bekijken op de tuin. Op mijn balkon heb ik vorige week netjes opgeruimd, dus daar is niks rondgevlogen. Zelfs de pas uitgeplantte aubergines lijken de rukwinden te hebben overleefd.

Geplaatst:

Hoera, nauwelijks wind meer en het regent en regent en regent. We hadden hier al iets van 20 mm gehad de afgelopen dagen, en nu weer zo'n lekkere plens. Hoera!

Geplaatst:

Fijn dat de wind is gaan liggen en dat de regen nu even blijft vallen.

Wat doen jullie trouwens als het regent? Met poncho aan toch de tuin in, of vanachter het raam kijken hoe de plantjes opknappen?

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Hier ook veel regen....ben er geloof ik nu wel weer effe klaar mee!

Wat ik doe als het zo regent? Lekker binnen zitten.....ga echt niet met poncho aan de tuin in!

Geplaatst:

@Jootje: Je bent klaar met de regen?! Kom nou toch zeg. We moeten nog meerdere centimeters inhalen hoor Ik ben blij! Dan ga ik maar de plee schrobben of stofzuigen. Gebeurt dat ook eens

Het leek vanmorgen dat we alleen maar wat miezer zouden meekrijgen van die enorme bui over NL. Maar het regent hier al even lekker door, ik heb slangen aan de regentonnen gekoppeld om ze in de kas te legen. Terwijl ze weer volstromen waar je bij staat!

Geplaatst:

Wat Jorieke zegt. Van mij mag er nog best wel wat extra vallen.

Hier is het nu weer droog en de zon schijnt.

Geplaatst:

Nou ik heb net een droge broek en sokken aan moeten trekken omdat de regen zo van mijn waterdichte jas op mijn benen en kont stroomt en IN mijn laarzen. Want die varkens van ons moesten wel gevoerd worden nog... en das een eind lopen!

Maar ik klaag niet, want het regent maar door! Al 14 mm vandaag woehoe.

Geplaatst:

Wij hebben vandaag 5mm gehad maar in Veurne helemaal niets en dat is 50km naar het westen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

2 regentonnen vol en de tuin ziet er ook een stuk beter uit

Ik had al 1 grote regenton en gisteren bij de overkapping een kleine regenton (100liter)geplaatst. Die zat na een ochtend regenen al tot de rand toe vol. inmiddels weer leeg laten lopen om te spoelen. Als het zo door blijft regenen zit de ton aan het einde van de dag weer vol.

Geplaatst:

Vanmorgen nog een natte plons gehad van enkele mms maar volgens de buien radar is het nu voorlopig afgelopen en morgen weer echt warm. Het is fijn de tuin zo op te zien knappen en de pompoenen beginnen echte groei te krijgen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier vandaag ook nog een aardige plens gehad. Op mijn werk maakt het niet uit, zit toch binnen. Vind het wel fijn dat dit weekend droog wordt, kan ik lekker naar buiten!

Geplaatst:

Hier toch weer 23mm vanmorgen

En na de middag klaarde het weer lekker rustig op

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vanmiddag tijdens de afronding van een nieuwe tuin bij Den Haag, tegen opruimtijd, ging het eerst dik druppelen, de lucht was al een tijdje zwart en het rommelde wat. Tóch moeten schuilen tegen de gevel onder een afdakje. Sloeg de bliksem in vlak voor ons. Echt, dat had ik nog nooit van zó dichtbij gezien/ gehoord. Wat een schrik.

Daarna hoosde het een half uurtje. Echt veel wel. Maar daarna met het verder opruimen van de tuin, bleek het dus toch een druppel op een droge plaat te zijn. De straat was in no time weer droog, de aarde was een halve cm wat vochtig. Wat een droogte !

Geplaatst:

Ik zat een stukje hoger in hetzelfde onweer. Ontzettend heftig inderdaad. Ingeslagen in huis (waar zat die aardlek ook alweer...) Ik was net de hond aan het sussen. Dat er toch niets aan de hand was! Schrok me wild! En hond probeerde de wc in te klauteren (naar haar idee de enige veilige plek)

Tuin vond het wel prettig. Al liggen die domme Annabellen natuurlijk weer te zieltogen met hun waterhoofdjes. Nou ja. De rest heeft er baat bij!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Oh Charly dat is schrikken! Arme hond.

Mijn jongste hond (en dat is dan ook nog eens zo'n grote slungel), kroop vanmiddag onder de keukentafel, het waren flinke klappen met dat onweer. Jammer wel dat de bijbehorende regen weer niet veel voorstelde. Ik hoefde niet te sproeien, dat was dan weer een voordeel.

De buienradar zegt dat het hier vanaf aanstaande dinsdag echt gaat regenen, ik hoop het van harte.

Geplaatst:

Hier is het nog steeds poederdroog.

Geplaatst:
  • Auteur

Hier ook alleen wat gedrup, maar wel lekker afgekoeld

Tip voor honden- en kattenbezitters: ik geef ze de gelegenheid om onder een deken te kruipen.

Die van mij zijn zo dom om te denken dat ze dan onzichtbaar/beschermd zijn

Scheelt veel onrust en paniek, maar zal niet bij ieder dier werken.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Speets, die keukentafel werkt ook wel, zeker op Oudejaarsavond met een laken eroverheen, zodat het een soort tentje wordt, dan wil mijn bejaarde kat daar ook graag zitten.

Terug naar het weer: kan iemand me vertellen waarom het dit jaar zo achterlijk hard waait? Ik werd er vandaag echt chagrijnig van. Ik kan niet op mijn fiets stappen (en dat doe ik dagelijks een paar keer) of ik heb op de heen- of terugweg windkracht 4 of 5 tegenwind. En ik woon hier al bijna 30 jaar, fiets hier al bijna 30 jaar, dus het is echt niet de zeewind ofzo, het is niet normaal. Mijn kapsel zit ook al tig jaar hetzelfde, en dit jaar loop ik continu het haar uit mijn ogen te vegen als ik met de honden wandel. Ik heb al tig jaar potjes met planten op mijn tuintafel staan, en dit jaar waaien er elke week wel een paar vanaf. Het irriteert me zo langzamerhand mateloos. Pokkewind.

Ik heb al gegoogled, maar kan er niks over vinden. Ben ik nou gek of waait het dit jaar echt extreem veel en zo ja, waarom?

Geplaatst:

het was de laatste dagen vooral veel wind zonder regen. normaal is het regen+wind en door de regen is dat al geen fijn fietsweer.

hier zijn de afgelopen 2 dagen toch wel een aantal buien gevallen. allemaal kleintjes maar alle kleine beetjes helpen. op dit moment regent het ook, heel zachtjes maar het regent wel door. als buienradar dit keer wel klopt dan gaat dat de hele nacht een beetje door en overdag ook nog wat buien.

Geplaatst:

In Lelystad regent het nu ook een beetje, niet veel maar genoeg om eens nat te worden.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Hmm... zat ik eigenlijk te hopen op een miezerige regenachtige zaterdag... Lijkt het erop dat het buienfront alweer aan z'n eind is. Jammer...

Pippi, heb je je ingelezen over hoe wind ontstaat? Denk dat je dan in combinatie met het weer (warmte/zon) van de afgelopen tijd wel verklaringen kunt vinden.

Geplaatst:

Hier miezerd het al vanaf een uurtje of 9... moet wel weer wennen om binnen te blijven. Maar vanmiddag wordt alweer droog. Dus toch nu maar de verplichte binnen klusjes eerst....

Geplaatst:
  • Auteur

Nou Erny, ik wil wel ruilen

Knipsel93371498323242.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ja, viel toch nog mee, wat een beetje klagen al niet kan doen.

Het heeft eigenlijk steeds een beetje doorgemiezerd, geen echte plensbuien. Dat er toch zoveel gevallen lijkt te zijn verrast me.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.