Kibas Geplaatst: 11 juni 2017 Geplaatst: 11 juni 2017 voorgezaaide rode mergkool, ostfriesische palme en rode snijkool uitgeplant. Met een omgekeerde bloempot met uitgeknipte bodem er overheen. Dit geeft wat schaduw ivm aanslaan, maar belangrijker, de slakken komen er niet snel bij nu en als ze er toch bij komen, dan vinden ze er bio-slakkenkorrels van ijzer. Zonder pot er om heen eten de muizen de slakkenkorrels in 1 nacht allemaal weer op. Als de plantjes groot genoeg zijn, kan de pot weg, want dan overleven ze eventuele slakkenvraat wel.
Jorieke123 Geplaatst: 21 juni 2017 Auteur Geplaatst: 21 juni 2017 Gezaaid: radicchio, andijvie, knolvenkel, koolrabi. En gisteren 7 rijtjes witlof Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 22 juni 2017 Geplaatst: 22 juni 2017 wow..7 rijtjes! Top. Ik hoop ze te kopen dit jaar.. de wortels, kan vast ergens in België.Hier een traytje boerenkool gezaaid en early purple sproutinkjes.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aalterse-willy Geplaatst: 22 juni 2017 Geplaatst: 22 juni 2017 Eergisteren een dertigtal kolen allerhande uitgeplant, werden te groot voor de potjes. Veel water gegeven maar of dat genoeg is??? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
oscardevos Geplaatst: 22 juni 2017 Geplaatst: 22 juni 2017 Weer extra rijtjes kievitsboon, snijboon, Pastoral stokboon en Pronkers gelegd.Ook Cocarde (eikenbladsla) en Komatsuna (mosterdspinazie) gezaaid.
Wortel Geplaatst: 23 juni 2017 Geplaatst: 23 juni 2017 Vandaag gezaaid ijssla, boerenkool, krul andijvie, snij selderij en puntarella.
Jeanne heijmans Geplaatst: 24 juni 2017 Geplaatst: 24 juni 2017 Vandaag spruitjes gezaaid wat laat.maar misschien komt het nog goed.en weer sla, voor als de andere geconsumeerd worden voor ons of de kipjes
RobO Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 laatste bonen gelegd, boerenkool gezaaid, spruiten gezaaididd wat laat maar we hebben een lang groeijaar tegenwoordig
Carina1966 Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 Ik heb choggia en gele bieten gezaaid. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
_lotte_ Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 Bloemkool, broccoli, paksoi, koolrabi, sla, andijvie en nog wat kruiden https://www.instagram.com/_mrssimplelife_/http://mrssimplelifeblog.wordpress.com/
henkg Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Gisteren de winterprei uitgeplant, een stuk of tachtig.Beetje vroeg gezaaid (1 april), en nu uitgeplant, want vorig jaar deed de zomerprei het slecht, en kon ik geen verschil merken tussen herfst- en winterprei. Dit jaar alleen winterprei, kan nu vanaf begin oktober geoogst worden (?) 2025_teeltlijst (.xlsx)
balkontuinder Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Borage, winterpeen, zomerwortelen en toch ook nog wat pastinaak om te proberen of dat nog lukt.
aalterse-willy Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 Bloemkool venkel en sla gezaaid. Japanse wijnbes in grote pot gezet en nu tabak uitplanten. Dat is wel heel laat maar beter dan nooit. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 3 juli 2017 Auteur Geplaatst: 3 juli 2017 Bloemkool, zwarte rammenas, nog wat andijvie, weer wat radicchio, venkel, winterwortels, zomerwortels, en voor nood wat witlof (want er lijkt weinig op te komen?) Ik moet dan toch wel elke keer denken aan Henkg, die ergens in april hier al zei dat hij de laatste zaken had gezaaid voor dit jaar? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Carina1966 Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 Ik mijn paarse boerenkooltjes opgepot, evenals de palmkool en nog een paar wandelstok kool.Wil nog venkel zaaien. Snijbiet ook gezaaid omdat de konijnen de andere afgeknaagd hebben. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
pippi Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 Vandaag voorgezaaid: gele courgette (de andere rassen produceren al, maar ik zie nog geen gele, dus voor alle zekerheid/reserve), nog wat extra stokbonen, late mais, boomspinazie en nog wat winterprei.
Tikketim Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 Deze week de herfstprei uitgeplant. Gisteren nog staakboontjes gelegd. Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/
RobO Geplaatst: 5 juli 2017 Geplaatst: 5 juli 2017 bieten uitgeplant, nog een regel bonen, sla uitgeplant
Mellie Geplaatst: 7 juli 2017 Geplaatst: 7 juli 2017 Ik heb 3 soorten bietjes gezaaid en de kailan en late wortel. Ben benieuwd!
Jeanne heijmans Geplaatst: 7 juli 2017 Geplaatst: 7 juli 2017 Spruitkool,geplant in volle grond,als ze 30 cm groot zijn gaan ze op de definitieve plek.
Edwin Geplaatst: 8 juli 2017 Geplaatst: 8 juli 2017 Een regeltje meiraapjes, nog wat tatsoi en een laatste pastinaakpoging.
Jorieke123 Geplaatst: 11 juli 2017 Auteur Geplaatst: 11 juli 2017 Witte kolen uitgeplant, die stonden in P9 potje al in de tunnel (van Ikea vitrage), nu staan ze in de vollegrond. Op de plek van de (voorjaars-)witte kolen die ik net heb geoogst. Van de 6 palmkoolplantjes heb ik er 2 uitgeplant, de overige 4 stuks heb ik nog eens verpot en die gaan over 2 weken ofzo in de grond. Er is nog geen plaats voor ze. Ook heb ik een rijtje zwarte rammenas uitgeplant, in diezelfde tunnel, waar ik eerder koolrabi had staan. Zo teel ik heel intensief op hetzelfde stukje maar staan wel alle koolachtigen in het zelfde gedeelte van de moestuin. Een soort van teeltwisseling dus Dan komen daar de komende jaren geen kolen meer. Verder staan al mijn andere gewassen (ok, op de aardappels na ook) kris kras door elkaar en valt er weinig te plannen/wisselen. Wat op zichzelf dan al een planning/wissel is. Ik heb verder nog wat van die onderhangende 'teentjes' van de olifantenlook in potjes gestopt nadat ik ze had geoogst. Hopelijk drogen die gele velletjes dan niet zo keihard in, en lopen ze mooi weer uit zonder te pellen. Mijn broertje is verder nog naar Blauwebessenland geweest dit weekend, en hij bracht een mooie grote struik voor me mee van daar. Met echt al dikke stammen/takken, en een mooie hoeveelheid takjes en al wat bessen ook. Het ding had maar 5 euro gekost! Hij stond in een wat kleine pot (3 liter?) maar had daarin al een mooie kluit en was niet net uit de grond gerukt ofzo. Die staat nu in de moestuin, waar mijn overige kleine knetterige blauwe bessen ook naartoe gaan deze herfst. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 Mooi struikie..weet je welke soort? Had je de rammenas voor gezaaid? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 11 juli 2017 Auteur Geplaatst: 11 juli 2017 Rammenas heb ik voorgezaaid ja. En nu uitgeplant met alleen nog de kiemblaadjes, zodat de wortel niet teveel remming ondervind van het potje. Ik ga er nog wat zaaien, ik wil er ook wat in zand bewaren deze winter. Ik denk dat het de Chandler XXL blauwe bes betreft. Die staat op hun site te koop. Maar daar hebben ze het over een 'plantje' en kost ie 8,50. Dus ik weet niet zeker of dit dan wel dezelfde is. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten