Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2017)

Jorieke123

Recommended Posts

En ook nog radijsjes (AH moestuintje). Ik vind radijsjes niet super lekker, maar wil het blijven proberen. Ooit ga ik ze lekker vinden

Haha, dat is dapper! Ik zaai ook alleen radijs voor de buren, die zijn er dol op en wij wat minder.

Oost-Indische Kers kan ik je dan ook niet aanraden, dat smaakt scherper dan radijs. Is wel decoratief en nuttig in de moestuin, want het trekt de luizen aan, zodat die je andere planten minder aantasten.

Drie soorten Afrikaantjes gezaaid en twee soorten viooltjes. Kon het niet laten. In soort Chinees- eten bakjes.

Gister tomaten opnieuw gezaaid, die had ik de vorige keer te diep gezaaid dus er was niet veel van opgekomen.

Gister ook nog via Deno vier soorten pepers gezaaid. Daarnaast de Jalapeno ook nog in potgrond. Kijken of er verschil in zit.

8x Vezena

8x Royal Black

8x Jalapeno

8x Charliston Mild

Ik heb nu 4x Jalapeno gezaaid dit seizoen (2 verschillende). Niks opgekomen. Ik hoop dus wel dat hier iets van ontkiemt. Anders geef ik de hoop op.

Verder liggen er wat peultjes en erwten op nat keukenpapier.

Weer een hoop dus!

Beetje later dan voorzien eindelijk de tomaten gezaaid (Yellow Pear, Red Pear, zelf geoogste zaden uit een Franse vleestomaat, Little Black Tiger, een rood en een zwart kerstomaatje, San Marzano, Coeur de Boeuf en Marmande), een tweede lading sla (Romeinse, Little Gem, IJskoningin, Meikoningin, 4 Jaargetijden, Oaky Red Splash eikenbladsla), koolrabi verspeend (blauwe Delikatess) en zaad van Nieuw-Zeelandse spinazie te weken gezet. En mijn lupines komen eindelijk boven. Morgen wortelen zaaien en Amish Snaps. Die zouden iets lager blijven dan Sugar Snaps die mijn hek altijd voorbij klimmen. Het zullen er niet zo veel zijn dit jaar, heb nl. niet zoveel zaden liggen. Gewoon om eens te proeven of ik ze lekker vind en om zaad te winnen voor volgend jaar.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...