Claudia69 Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Paprika en pepers verspeend, zaaibakjes voor de tomaten klaargezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 En ook nog radijsjes (AH moestuintje). Ik vind radijsjes niet super lekker, maar wil het blijven proberen. Ooit ga ik ze lekker vinden Haha, dat is dapper! Ik zaai ook alleen radijs voor de buren, die zijn er dol op en wij wat minder. Oost-Indische Kers kan ik je dan ook niet aanraden, dat smaakt scherper dan radijs. Is wel decoratief en nuttig in de moestuin, want het trekt de luizen aan, zodat die je andere planten minder aantasten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Paprika's verspeend: 2 Oda's, 2 Sweet Banana's en 2 Hungarian Wax. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Binnen tomaat Amber Coloured gezaaid. En buiten op balkon twee korte rijtjes gemengde pluksla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nedlets Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Drie soorten Afrikaantjes gezaaid en twee soorten viooltjes. Kon het niet laten. In soort Chinees- eten bakjes. Gister tomaten opnieuw gezaaid, die had ik de vorige keer te diep gezaaid dus er was niet veel van opgekomen. Gister ook nog via Deno vier soorten pepers gezaaid. Daarnaast de Jalapeno ook nog in potgrond. Kijken of er verschil in zit.8x Vezena8x Royal Black8x Jalapeno8x Charliston Mild Ik heb nu 4x Jalapeno gezaaid dit seizoen (2 verschillende). Niks opgekomen. Ik hoop dus wel dat hier iets van ontkiemt. Anders geef ik de hoop op. Verder liggen er wat peultjes en erwten op nat keukenpapier. Weer een hoop dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 De vitabella aardappelen gepoot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieuw Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Ik dacht aan laag stam appelboom maar dat wordt 2018 omdat ik op vakantie zal gaan. Dat is veel heb je een grote tuin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Perzische Slaapboompjes zijn ontwaakt. (Albizia julibrissin) Drie stuks tot nog toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 Wat een fantastische boom is dat Erny! Waar heb je de zaden vandaan? Ik zou het ook graag eens proberen. Lijkt me echt een geweldige boom voor in onze nieuwe achtertuin. En nog winterhard ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennis78d Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 Ik heb steranijs gezaaid (Illicium verum). Eerst 24 uur laten weken in verwarmd water en toen in een potje. Nu nog even 1 tot 6 maanden hopen dat het kiemt... http://www.moestuinforum.nl/blog/dennis78d/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 @Liekie, Die zaden heb ik geruild met iemand op een ander forum.Van de 8 zaadjes zijn er drie ontkiemd, heb deze ook eerst laten weken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 32 afrikaantjes, morgen/overmorgen nog maar een paar meer bij zaaien.Spinazie buitenSnijbieten buitenRadijsjes in de kas (in een pot, zodat de slakken ze niet wederom op eten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 5x yolo wonder paprika's. Ik vond nog een zakje met 5 zaden erin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 Nu nog even 1 tot 6 maanden hopen dat het kiemt...[/img] Wat lang!! Hoe kom je aan zoveel geduld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 Voorgezaaid in tray: Bloemkool, Palmkool en Kailan's.Tray in Actionbakje en die staat nu in de kas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Lokman Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 Sla Tomaat "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennis78d Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 Nu nog even 1 tot 6 maanden hopen dat het kiemt...[/img] Wat lang!! Hoe kom je aan zoveel geduld? Geen probleem hoor op de vensterbank en af en toe wat water geven en dan zie ik wel wat er gebeurd. Hoe langer ik moet wachten, deste groter de vreugde als het uiteindelijk lukt http://www.moestuinforum.nl/blog/dennis78d/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 Beetje sla verspeend: ijskoningin, meikoningin en een rode eikenbladsla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Gisteren 46x sjalotten Red Sun gepoot en rijtjes peulen (Grijze Roodbloeiende) naast n hekje gelegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 23, 2017 Author Share Posted March 23, 2017 Ik heb doperwten uitgeplant, ook ijsbergsla en peulen. En paarse asperge, oesterblad, en een 2e poging spitskool gezaaid. En 2 verrassing soorten gezaaid die ik kreeg in China. Ik denk een soort sponskomkommer (Luffa)? De zaden lijken er in ieder geval op. Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Gezaaid: Wortelen, goudsbloem, andijvie, gele bieten en bosaardbei. Oh en nog twee sugar snaps omdat er een gat in het rijtje zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Tomaten! Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 25, 2017 Share Posted March 25, 2017 Beetje later dan voorzien eindelijk de tomaten gezaaid (Yellow Pear, Red Pear, zelf geoogste zaden uit een Franse vleestomaat, Little Black Tiger, een rood en een zwart kerstomaatje, San Marzano, Coeur de Boeuf en Marmande), een tweede lading sla (Romeinse, Little Gem, IJskoningin, Meikoningin, 4 Jaargetijden, Oaky Red Splash eikenbladsla), koolrabi verspeend (blauwe Delikatess) en zaad van Nieuw-Zeelandse spinazie te weken gezet. En mijn lupines komen eindelijk boven. Morgen wortelen zaaien en Amish Snaps. Die zouden iets lager blijven dan Sugar Snaps die mijn hek altijd voorbij klimmen. Het zullen er niet zo veel zijn dit jaar, heb nl. niet zoveel zaden liggen. Gewoon om eens te proeven of ik ze lekker vind en om zaad te winnen voor volgend jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tikketim Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Dit weekend:zomerworteltjeswinterworteltjespootuienkele sjalotten gepootspinaziekervelradijsjesaubergines Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 - Worteltjes- Peultjes- Selderij - Meerdere tomaten- Afrikaantjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts