Charly Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 . Mijn broertje is verder nog naar Blauwebessenland geweest dit weekend, en hij bracht een mooie grote struik voor me mee van daar. Met echt al dikke stammen/takken, en een mooie hoeveelheid takjes en al wat bessen ook. Het ding had maar 5 euro gekost! 5 euro voor een struik zoals dat?! Dat is echt geen geld! Betaalde 4,5 voor enorme miezertjes Bleu crop. Dat zijn echt mooie planten die je daar hebt zeg! En weer naar topic. Eindelijk mijn tweede lichting venkel gezaaid. Ik had de eerste vroeg gezaaid. Om mooi te laten doorschieten en insecten aan te trekken. Maar de krengen schieten niet door (ras: Fino) En dus van t weekeinde een enorme venkelsalade gemaakt voor n etentje. Beviel super! Als de tijd het toelaat zaai ik straks m'n purple sprouting en cavolo Nero nog eventjes. Maar de tijd gaat alweer akelig hard zie ik! wees bevriend met kleine dingen
Erny Geplaatst: 14 juli 2017 Geplaatst: 14 juli 2017 Toch maar de augurkenplanten in de grote boze moestuin gezet... Hopelijk laten de slakken hier wel wat van over (alle courgette en pompoenplanten zijn al op).
Glenn1ap Geplaatst: 14 juli 2017 Geplaatst: 14 juli 2017 Slakken vangen gaat makkelijk!Leg een plastiek over je gras en kijk er regelmatig eens onder Kijk je ook wel eens je composthoop na?
DannyL Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Gezaaid: KropslaKorianderSnijbietenMaggiekruid
iwan500 Geplaatst: 22 juli 2017 Geplaatst: 22 juli 2017 gisteren cosmic purple wortelenparijse worteltjesamsterdam 2 wortelsromanesco bloemkool/broccoliIk ga mischien nog broccoli zaaien is wel een risico.
mkleinman Geplaatst: 22 juli 2017 Geplaatst: 22 juli 2017 Weer boerenkool, Brocolli, bloemkool, witte kool, rode kool en Chinese kool gezaaid. Afgelopen week weer tuinbonen, ijsbergsla, peultjes, doperwten , rode biet en stamboontjes. Allemaal om te kijken of het wil in de nateelt. En vandaag kleine bloemkoolplantjes gekregen en die vanavond nog even in de grond gezet. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Marvin Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Welke groenten gaan het nog goed doen als ik ze deze week zaai? Dus niet planten. Ik heb geen tijd om naar de markt te gaan om stekjes te kopen en in de winkel vind ik ze te prijzig.
speets Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Marvin, als je de zoekfunctie rechtsboven gebruikt (wat zaaien in juli) dan krijg je bijvoorbeeld dit:post190553.html?hilit=zaaien%20in%20juli#p190553 "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Marvin Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Dat is handig! Dankjewel. Daar heb ik wat aan.
Jorieke123 Geplaatst: 23 juli 2017 Auteur Geplaatst: 23 juli 2017 Ik heb van de week nog weer wat rammanas gezaaid, en ook weer wat pluksla. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
pippi Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Nog 1 x prei gezaaid, wel een beetje laat maar deze komen lekker beschut in de achtertuin, is vorig jaar ook gelukt, nog wat stamboontjes en nog wat winterkolen.
DannyL Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 Mosterdblad (eerste keer)KropslaAndijvieRucola
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Nog wat radijs, ijsbergsla en witlof (2e x alweer, niks opgekomen vorige x)
Jorieke123 Geplaatst: 9 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2017 Mosterdblad, tuinkers, spinazie, veldsla, kervel, paksoi. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Maar weer een nieuwe lichting, aangezien alles naar de slakken en vogels gaat. Radijs, paksoi, Kailan, sla en venkel gezaaid. Ow en peterselie en dille. Al komt dat maar een beetje op, dan heb ik er genoeg aan.
Wortel Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Winterwortel gezaaid. In de kas, was een plekje over
Jorieke123 Geplaatst: 16 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2017 Winterpostelein, sla-mix, en veldsla gezaaid. En zwarte bes en laurier gestekt. Omdat het kon.... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
pippi Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Half bed ingezaaid met winterspinazie, winterbosui en wat rode melde ertussen om jong te plukken. Over een week of wat komt er meer winterspinazie bij.
Manus02 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 In de vollegrond: spinazie, veldsla, nog wat eikenbladsla-plantjes gezet (met slakkenkraag).In de kas: winterpostelein, roodlof (sla) en chinese kool. Roodlof en chinese kool verhuizen straks naar moestuin.
mkleinman Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Vandaag nog wat stamslaboontjes en boterboontjes uitgeplant ( waren cm of 15 hoog ). Sla uitgeplant, nog wat bietjes uitgezet en nog een partij boerenkool, bloemkool, chinese kool, brocolli etc als test. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Jorieke123 Geplaatst: 24 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2017 Ik heb van de week nog wat sla-mix, spinazie, veldsla en winterpostelein gezaaid. Gewoon steeds een rijtje. Ook heb ik de 4 palmkolen uitgeplant die al een tijd in een redelijk grote pot in het Ikea-tunneltje stonden. Maar nu pas echt in de vollegrond konden. Daar moesten eerst nog wat wortels worden geoogst namelijk. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 25 augustus 2017 Geplaatst: 25 augustus 2017 Gisteren de lavendel uitgeplant naar een wachtbed. Ze werden te groot in de twee bloembakken.Gezaaid in april dit jaar. Tijdje terug alles getopt, voor een bossiger groei.Bedoeling is om ze begin volgend jaar te verplanten, om een haagje van een meter of vijf lang te krijgen. De groeisnelheid valt me erg mee. Ik heb nu in totaal 48 stuks. Uit één zakje van 0,85. Twee cent (zaad) of 2 Euro (plantjes kopen) per stuk is nogal een verschil. Niet dat het echt uitmaakt, maar gewoon leuk. 2025_teeltlijst (.xlsx)
pippi Geplaatst: 26 augustus 2017 Geplaatst: 26 augustus 2017 Nog wat roodlof chioggia. Dat spul groeit zo lekker probleemloos, en kan prima door de sla. Ben wel heel benieuwd of ze straks zo mooi gaan verkleuren.
elisa Geplaatst: 5 september 2017 Geplaatst: 5 september 2017 Hallo allemaal, ik heb op 17 augustus murraya koenigii, kerrieblad zaden uitgezaaid. 15 zijn opgekomen en ik verwacht er meer. Laat mij weten of u een plantje wilt. [email protected]
Aanbevolen berichten