Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Waar ruikt je huis nu naar?

Featured Replies

Geplaatst:

iiieuwgh

hier naar wecken

Geplaatst:

Suddervlees dat staat te pruttelen, boullion die staat te trekken. Beide met de nodige uien en knoflook dat zelfs de kinderen nu al klagen dat ze NU honger hebben en ik maar een gemene moeder ben

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Naar spitsmuis.

De kat had er een meegebracht als kadootje. Vinnik heel lief, maar goeie hemel wat kan zo'n klein diertje stinken in z'n eentje

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Terpentine in de gaatjes gieten ben je er zo vanaf.

Geplaatst:

Naar hond. ik pas hier nu op 5 honden, en heb zelf 3 katten, en voel me hier erg lekker bij.

Geplaatst:

Naar zelfgebakken brood. Manlief heeft ineens bedacht dat hij elke zaterdag zelf vers brood wil bakken

(die broodbakmachine is van mij, maar ik gebruik hem niet vaak genoeg naar zijn zin )

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Naar ongelovelijk lekkere kokoscake...en hij moet nog 20 min

Geplaatst:

Afgelopen nacht naar rubber, autobrand in de buurt !

Geplaatst:

Naar valeriaan, niet een erg lekkere geur maar wel leuk om naar de stonede katten te kijken

Geplaatst:

Courgettegeitenkaas-quiche.

Geplaatst:

Tuinbonensoep.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Tuinbonensoep? Vertel eens?

Mijn huis ruikt niet naar iets bijzonders momenteel. Hooguit naar frisse buitenlucht die er vanmorgen doorheen is gewaaid, terwijl ik opgeruimd en schoongemaakt heb. Alles zit nu potdicht in verband met de warmte, dus als het zou kunnen, rook mijn huis nu heerlijk fris naar de koelte, en buiten stinkt het dan naar smoorheet weer.

Geplaatst:

Bietjes die staan te koken voor vanavond

Geplaatst:
Tuinbonensoep? Vertel eens?

Nou gewoon, zoals ik dat vaak doe. Ik ben niet zo'n koker, maar wel dol op soep. De tuinbonen waren al wat ouder en ik doe dit ook met bijvoorbeeld de stronken van de broccoli.

Pan water, bouillonblok, ui, knoflook (véél!), rode peper (ook véél!), bonenkruid, aardappel, bonen en wat je verder maar lekker vindt, of over hebt.

Na een kwartiertje haal ik de aardappel eruit en pureer de soep. Dan de aardappel in blokjes weer erin en eventueel wat room en/of gekookte scharrelham en/of nog wat kruiden, olijfolie enz.

Als maaltijd, met homemade tomaten-olijvenbrood, en een glas koude pils.

Daar kan ik helemaal gelukkig van worden

Ik heb hem gister trouwens wel eerst bijna helemaal af laten koelen, vanwege de hitte.

En eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik er slecht op geslapen heb. Bonen, kool... valt bij mij vaak niet zo goed.

Edit: bouillonblok vergeten.

aangepast door Gast

Geplaatst:
Daar kan ik helemaal gelukkig van worden

Je maakt mij er gelukkig bij!

Leuk recept, ga ik zeker eens nadoen. Had nog nooit soep van tuinbonen gemaakt, maar dit klinkt goed.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Naar olijven-rozemarijn-knoflookbrood

Geplaatst:

drogende soepgroenten, mmmmm

(ik voel een soepje aankomen vanavond....)

Geplaatst:

Roti, met knoflook,ui en paarse bonen uet.

Geplaatst:

Tomaten kippensoep. Ik heb zoveel mooie tomaten, maar ook zoveel tegelijk rijp dat ze niet alleen in de salade & saus gaan. Dus ik maak nu soep van gele, blauwe, zwarte, rose en een enkel rood tomaatje...het ruikt in ieder geval verrukkulluk!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik ben nu van mijn tomaten een tomatensaus aan het maken... mjammie... ruikt heerlijk!

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Geplaatst:

gedroogde rozemarijn en gedroogde salie, genoeg voor 2015-2016

Geplaatst:

Stoofpeertjes in wijn-kaneel-kruidnagel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.