Geplaatst: 15 juli 201510 j Suddervlees dat staat te pruttelen, boullion die staat te trekken. Beide met de nodige uien en knoflook dat zelfs de kinderen nu al klagen dat ze NU honger hebben en ik maar een gemene moeder ben Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 19 juli 201510 j Naar spitsmuis. De kat had er een meegebracht als kadootje. Vinnik heel lief, maar goeie hemel wat kan zo'n klein diertje stinken in z'n eentje "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 31 juli 201510 j Auteur Naar hete oude verf, want Joep staat de oude kozijnen schoon te branden omdat er iets in zit te knagen. Boktor, dus we moeten meteen even handelen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 31 juli 201510 j Naar hond. ik pas hier nu op 5 honden, en heb zelf 3 katten, en voel me hier erg lekker bij.
Geplaatst: 1 augustus 201510 j Naar zelfgebakken brood. Manlief heeft ineens bedacht dat hij elke zaterdag zelf vers brood wil bakken (die broodbakmachine is van mij, maar ik gebruik hem niet vaak genoeg naar zijn zin ) Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 5 augustus 201510 j Naar ongelovelijk lekkere kokoscake...en hij moet nog 20 min Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 5 augustus 201510 j Naar valeriaan, niet een erg lekkere geur maar wel leuk om naar de stonede katten te kijken
Geplaatst: 5 augustus 201510 j Tuinbonensoep. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 6 augustus 201510 j Tuinbonensoep? Vertel eens? Mijn huis ruikt niet naar iets bijzonders momenteel. Hooguit naar frisse buitenlucht die er vanmorgen doorheen is gewaaid, terwijl ik opgeruimd en schoongemaakt heb. Alles zit nu potdicht in verband met de warmte, dus als het zou kunnen, rook mijn huis nu heerlijk fris naar de koelte, en buiten stinkt het dan naar smoorheet weer.
Geplaatst: 6 augustus 201510 j Bietjes die staan te koken voor vanavond Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 6 augustus 201510 j Tuinbonensoep? Vertel eens?Nou gewoon, zoals ik dat vaak doe. Ik ben niet zo'n koker, maar wel dol op soep. De tuinbonen waren al wat ouder en ik doe dit ook met bijvoorbeeld de stronken van de broccoli. Pan water, bouillonblok, ui, knoflook (véél!), rode peper (ook véél!), bonenkruid, aardappel, bonen en wat je verder maar lekker vindt, of over hebt.Na een kwartiertje haal ik de aardappel eruit en pureer de soep. Dan de aardappel in blokjes weer erin en eventueel wat room en/of gekookte scharrelham en/of nog wat kruiden, olijfolie enz. Als maaltijd, met homemade tomaten-olijvenbrood, en een glas koude pils. Daar kan ik helemaal gelukkig van worden Ik heb hem gister trouwens wel eerst bijna helemaal af laten koelen, vanwege de hitte.En eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik er slecht op geslapen heb. Bonen, kool... valt bij mij vaak niet zo goed. Edit: bouillonblok vergeten. 6 augustus 201510 j aangepast door Gast "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 6 augustus 201510 j Daar kan ik helemaal gelukkig van worden Je maakt mij er gelukkig bij! Leuk recept, ga ik zeker eens nadoen. Had nog nooit soep van tuinbonen gemaakt, maar dit klinkt goed.
Geplaatst: 14 augustus 201510 j Naar olijven-rozemarijn-knoflookbrood "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 augustus 201510 j drogende soepgroenten, mmmmm(ik voel een soepje aankomen vanavond....)
Geplaatst: 15 augustus 201510 j Auteur Naar frisse lucht, alle deuren staan tegen elkaar open. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 augustus 201510 j Tomaten kippensoep. Ik heb zoveel mooie tomaten, maar ook zoveel tegelijk rijp dat ze niet alleen in de salade & saus gaan. Dus ik maak nu soep van gele, blauwe, zwarte, rose en een enkel rood tomaatje...het ruikt in ieder geval verrukkulluk! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 augustus 201510 j Ik ben nu van mijn tomaten een tomatensaus aan het maken... mjammie... ruikt heerlijk! Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.
Geplaatst: 21 augustus 201510 j Stoofpeertjes in wijn-kaneel-kruidnagel "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.