Jorieke123 Posted June 30, 2011 Author Share Posted June 30, 2011 @Veuvecouderc: Ik bedoel de zakjes met gemengde sla, uit het koelvak. Kroppen zijn (iig bij de supermarkt) amper te koop hier. Ijsbergsla wel, maar daar word ik niet echt vorlijk van.Als je een bord met verschillende soorten sla wilt (zoals ik het nu lekker luxe kan plukken), dan ben je veel geld kwijt. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Sterker nog, als je "gewone" gemengde sla kant en klaar in een zakje koopt, zit er meestal nog iets in wat je in principe als sla kunt eten, maar niet als sla word gezien. Denk aan kool, wortel en andijvie. Goedkope vullers voor een zak gemengde "sla".Als je de échte gemengde sla kiest betaal je ineens zoveel meer voor zoveel minder (en dan hebben we t niet meer over een paar ons maar eerder een paar gram) dat je daar spontaan niet vrolijk van word En dan hebben we t niet eens over wat er overheen aan gas word gespoten om t crispy te houden. Nee dan lekker hier en daar een blaadje sla uit eigen tuin combineren. Goedkoop, (di)vers en lekker!! En ook geen plastic om weg te gooien. Dat betaal je immers ook (gratis afhalen van plastic kost gemeente geld en die berekend t weer door aan de burger). Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Grootste geldbespaarder? Wij eten nu veel vaker sla. Uit de supermarkt is het haast onbetaaldbaar, 1,49 per 75 a 100 gram, als je een zakje gemengd neemt. Nu knip ik wat pluksla, ijsbergsla en lollo rosso en vaak nog te veel (vinden de kippen niet erg). Ook de courgettes leveren wat op, ik maak er een basis voor soep mee, die ik dan invries.En niet te vergeten: pompoenen! Die kosten toch gauw 1,50, maar kan ik hier in de buurt niet erg goed krijgen. De laatste paar jaar oogstte ik er tussen de 10 en 15, heerlijk!Ohja, aardappels staan hier ook, Frieslanders (ben ik niet zo kapot van, volgend jaar andere proberen) en Rosevalletjes. De laatste vind ik zalig en zijn hier niet te koop.Koriander zaai ik regelmatig bij, ook heel voordelig!En onbetaalbaar, net als iedereen, het grote Genieten!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Ja die pompoenen slaan ook aan. Bio pompoen bij de Jumbo (vanmorgen) maar liefst 2,99 (als ik t me goed herinner). Met 1 pompoen heb ik dat zakje zaden er dan al weer uit. Harmony, blijft de courgettesoep goed als je t invriest? Nooit aan gedacht maar heel handig als je veel courgettes over hebt. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Vorig jaar heb ik de soep helemaal afgemaakt, van de grote portie aten we dan en wat over was ging in de vriezer. De smaak bleef hetzelfde. Nu maak ik alleen de basis vd soep. Dus uien/sjalotten fruiten, knoflook, peper en courgetten toevoegen en andere kruiden naar smaak. Dan vries ik het in en na ontdooien voeg ik er bouillon aan toe en gaat de staafmixer er even doorheen. Ik maak daarbij een mixje van heel fijngesneden peterselie, met citroenrasp, beetje zout en olijfolie en knoflook. Iedereen kan dat naar wens toevoegen.Het lijkt me dat dit ook moet lukken. Het scheelt bovendien ruimte in de vriezer als ik de bouillon er pas later aan toevoeg Groetjes (harmony) Monique Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Op stip de asperges (aankoop klauwen 50€), brachten op als ik ze zou gekocht hebben aan de reële dagprijs 258€Dan komen de aardbeien (aankoop koelcelplanten 22.10€), die zouden aan gemiddelde prijs van 2.5 per 500gr me 245€ gekost hebben, uiteraard die we zelf hebben opgegeten, die ik heb weggeven niet meegerekent.Dan komt denk ik zowel het vollegrondswitloof dat aardig wat duiten kost, gevolgd door de patatten en bloemkolen.Tomaten en komkommers ook niet te vergeten.En de meloenen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts