Ga naar inhoud

Aangevreten kastanje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleem! Mijn kastanje boom wordt aangevreten door een plaag ewouten weet iemand een oplossing om hier vanaf te komen.

Geplaatst:

Ewouten zijn knaagdieren maar de naam kan vreemd voorkomen omdat die naam uit Westkapelle komt.

Geplaatst:

Dus ga je ons nu de gangbare Nederlandse naam geven zodat wij jou kunnen helpen?

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Groet,

Geert-Jan

Geplaatst:

met google kom ik op een haas uit. Klopt dat ?

Denk echt dat het handig is als je er bij wil vertellen wat een Ewout is. Zoveel mensen uit Westkapelle zitten hier misschien niet ?

Zijn het inderdaad hazen, lijkt me de oplossing niet al te moeilijk. Tot ong een meter, of net wat meer, de voet van de boom inpakken met kippengaas.

Geplaatst:

Fijn dat we je hebben kunnen helpen.

Maar we mogen dus daaruit concluderen dat een Ewout een haas is ? Zal wel dan he ?

Geplaatst:

Wikipedia: Ewout is een Nederlandse jongensnaam. De naam is afkomstig uit het Germaans. De betekenis is "heerser volgens de wet"

Als we hier allemaal dialect gaan beginnen praten, zal het hier mooi worden.

Geplaatst:
de naam kan vreemd voorkomen omdat die naam uit Westkapelle komt.

Die naam komt niet zozeer 'vreemd voor', maar wel het feit dat jij in meerdere topics opzettelijk dialectwoorden gebruikt.

Wat denk je daar nou mee te bereiken?

Als we dat allemaal doen, dan wordt het forum onleesbaar.

En stel jezelf even voor in het allereerste topic. Da's wel zo netjes. En graag in ABN.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...