Ga naar inhoud

Komt er in 2017 ook een noordelijke Moestuinforumdag.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal

Ik was benieuwd of er dit jaar ook weer een noordelijke Moestuinforumdag komt.

En of dit ook te realiseren is dit jaar.

Geplaatst:

Misschien, we hebben het er onderweg (mtfd terugreis) over gehad... over de Noordelijke Moestuin Middag (NMM). Nog even afwachten dus.

Geplaatst:

Ik ben benieuwd hoe en wat. Anders had het op de tuinvereniging gekund waar ik zat maar daar ben ik jammer genoeg al weg.

En onze achtertuin is ook niet zo groot dat het bij ons gehouden kan worden.

Geplaatst:

Ik hoop het, lijkt me leuk en ik help graag mee. Ondanks dat we niet zo centraal zitten zou het ook prima hier kunnen, maar ik wil natuurlijk niemand in de wielen rijden!

Geplaatst:

Het heet de NMM om verwisseling met MTFD etc te voorkomen. Dus laten we deze naam blijven hanteren.

De Noordelijke Moestuin MIddag.

En deze wordt door de noordelijke moestuinforummers georganiseerd.

Eerst een paar keer bij Thea in Kommerzijl maar sinds haar overlijden nu om beurten op andere tuinen zodat we kunnen zien hoe andermans tuinen er bij liggen.

Vorig jaar was het bij mij...

Mijn voorkeur gaat wel uit naar eind mei/begin juni...

Zal je voorstel even meenemen Mariska! Leuk dat je het aanbiedt.

En anders is er altijd volgend jaar nog toch?

Qua opkomst moet je geen aantallen verwachten zoals op de MTFD maar met een paar mensen is het ook erg gezellig. En zo te tellen zijn we nu al met zn vijven/zessen.

Geplaatst:

Net met thuiskok overlegd en pb naar Erny,

Wij vinden het prima... alleen niet hier in Drachten als jullie het niet erg vinden..

Organiseren en plannen kost mij te veel energie en tijd naast de standaard dingen die hier spelen. Tijd die ik bijna niet heb en de energie laat momenteel ook te wensen over.

Moet toch een manier vinden om 48 uur in 24 uur te kunnen proppen

Voorkeur gaat uit naar mei....moet even kijken welk weekend precies, ivm werk....Bia, wij komen graag binnenkort jou kant even op om de plantjes van de MTFD af te leveren, de NZ spinazie laat zich nog niet zien...

Geplaatst: (aangepast)

Nou Mariska... als je het leuk vind komen we dan heel graag naar het Tjuchemse!

(Geloof niet dat ik ooit een stap in Tjuchem heb gezet... dus dat wordt de eerste keer. )

Dus dan kunnen we een datum gaan prikken...

Willen we een zaterdag of een zondag?

Wat mij betreft dus eind mei/begin juni... (Vanwege grotere kans op mooi weer, meer plantjes ter ruil en groenten in de tuin en planten in de natuur al lekker op gang). Wat vinden jullie?

Dan hebben we bijvoorbeeld de weekenden van:

Za 22 en Zo 23 Mei

Za 27 en Zo 28 Mei

Za 3 en Zo 4 Juni Is afgevalllen.

Opzet is verder zoals de MTFD... iedereen neemt wat (zelfgemaakt) lekkers mee.

Ik maak dan nog een aankondigings/aanmeldingstopic aan.

En we kunnen dan ook ruillijstjes maken (waarin de naam NMM + datum vermeldt moet worden vanwege duidelijkheid en verwisselbaarheid met andere meetings).

aangepast door Gast
Geplaatst:

Zaterdag 20 en zondag 21 mei...liefst de zaterdag

En de 27 mei en 28 mei en dan ook de zaterdag.

Eerste weekend van juni heb ik nachtdiensten kan dan niet...

Geplaatst:

Gezellig

27/28 is het weekend van hemelvaart. dan zit ik op zo'n eilandje.

verder heb ik nog geen idee van de planning in mei.

Geplaatst:

Ik zou het erg leuk vinden om jullie hier te ontvangen! Onze 'tuin' stelt momenteel nog niet zo heel veel voor, maar hoe dan ook is er genoeg te zien en ruimte voor iedereen. Zelf zat ik meer richting het najaar te denken, maar op zich vind ik mei of juni ook prima. Het is dan misschien een beetje een rommeltje, maar dat is het waarschijnlijk in december nog wel, dus daar moeten jullie dan maar doorheen kijken. Van de genoemde data past zondag 21 mei ons het beste. Mijn vriend heeft die dag nachtdienst, maar dan kan hij overdag onze dochter een beetje in de gaten houden (en 's avonds eventueel mensen meenemen richting Groningen/Drachten?). Zaterdag de 20ste werkt hij 's middags, dus dan is dat allemaal iets lastiger.

Geplaatst:

Hmm, ik twijfelde maar sla over. Friesland kan ik nog combineren met een bezoekje aan mijn vader (Grou). Maar dit is dan te ver helaas.

Geplaatst:

Hoi allemaal.

Welke datum maakt mij niet uit. Liefst wel op een zaterdag omdat ik dan de zondag heb om uit te rusten en einde van de dag komt ons zoontje ook thuis van zijn logeerhuis. Dus een zaterdag zou mooi zijn.

Geplaatst:

Data opsomming voorkeuren tot nog toe:

Keuze:

Za 20 en Zo 21 Mei (aangepast, had datum verkeerd)

Za 27 en Zo 28 Mei (blijkt Hemelvaartweekend te zijn)

Marieke: liefst zo 21-5

Ciska: liefst za 20-5 of za 27-5

Koolrabi: kan alle data

Loes: kan niet op za 27-5 en zo 28-5

Jessica: liefst een zaterdag (20-5 of 27-5)

Erny: kan niet op zo 21-5 en zo 28-5 want (dure vooruitbetaalde) Puppycursus

Tja... wat nu?

Wil iedereen even kijken of hun voorkeur nog klopt gezien ik de data wat verkeerd genoteerd had.

En Marieke... het ziet er naar uit dat zaterdag de 20e dan toch de meest geschikte dag is.

Mocht je toch de voorkeur voor die zondag hebben dan sla ik gewoon weer een keertje over gezien ik de enige ben die die dag niet kan...

En na de cursus gaat ook niet want dan zijn we allebei erg moe: zie foto...

IMG421181501491250318.JPG

Geplaatst:

Ik ben er zeker wel voor in, want die andere dag die net is geweest heb ik aan me voorbij laten gaan. Ik heb nog niet gekeken waar Tjuchem ligt, maar overal in Groningen moet ik wel redden.

Een dag in de nazomer lijkt me ook heel aantrekkelijk, waar Mariska_dkd eerst ook aan zat te denken. Als je het tuinseizoen als een festival ziet, dan is het voorjaar een drukke en spannende voorbereidingstijd, dan als je wat aan het einde van de festiviteiten komt, dan is het meer ontspannen bij elkaar komen voor een na-borrel. Zo zie ik dat tenminste.

Voorseizoen zal anders zijn als naseizoen, misschien dat je ook beide kunt doen. Bij mij is ook wel een geschikte plaats, dan zit je op een oude boerderij in de Friese weilanden waar je alleen met een bootje kunt komen, in een natuurgebied, heel mooi, maar een grote groep is niet geschikt voor hier - binnen is het klein, de roeibootjes zijn klein, etc. Volgens mij wel erg leuk voor een kleine groep, maar ik geloof dat een advies van iemand als Erny, die vaker NMM's heeft meegemaakt, wel handig is. Ik zit wel érg afgelegen, ik kan me voorstellen dat als je toch al helemaal uit Groningen moet komen je het niet leuk vindt naar een boerderij ergens ver buiten Iens te moeten zoeken. Wat bereikbaarheid betreft zit ik hier zonder meer belabberd.

Schrijf me maar op voor Tjuchem, exacte datum maakt me niet zoveel uit, het is toch iedere dag druk, en over Iens kunnen we het later nog wel eens hebben.

Geplaatst:

En tweede weekend in mei? De 13e mei?

Of het tweede weekend in juni? De 10e?

Hoe zit het dan met iedereen? Of is dat te laat?

Aan die nachtdiensten kan ik echt niet onderuit...ik ga er vrijdag in en kom er tweede pinksterdag weer uit. Ik slaap dus de zaterdag en de zondag......Geloof me gezien het weer hier had ik liever komend paasweekend nachtdiensten gehad maar goed...

Moestuin en rommeltjes die gaan blijkbaar samen, dat is hier net zo... schaam je daar niet voor...

Geplaatst:

Ik vind het wel de moeite waard om verdere mogelijkheden te onderzoeken om een geschikte datum te vinden voor iedereen.

Ik heb een voorkeur voor een voorjaars NMM.

Ik vind juni ook niet te laat.

Ik kan ook op de data die Ciska noemt: 13 mei of 10 juni.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

Zaterdag 13 mei of 10 juni zijn voor mij ook goed.

En Roeier, lijkt me juist een erg spannende lokatie! Prima voor een najaarsmeetinkje of voor volgend jaar.

Voordeel van een late lente meeting is dat er nog tomatenplantjes e.d. te vergeven zijn.

Geplaatst:

Ik vind alles goed liefst wel op een zaterdag maar de datum maakt mij niet uit.

Ik wil wel een appel kaneel cake maken. En bijvoorbeeld wat drinken.

Geplaatst:

Dan is het denk ik beter om de NMM 2017 op een zaterdag te houden

Het is nu aan Mariska en Roeier....op welke datum

Geplaatst:

Wat mij betreft is 10 juni dan de beste optie. Op 13 mei komt mijn vriend net uit de nachtdienst, dus dat is niet handig. Over 20 mei heb ik nagedacht, maar dat zie ik echt niet zitten. Rondom ons huis is het niet zo handig manoeuvreren met een buggy, dus dan loop ik waarschijnlijk meer dan goed voor mij(n rug) is met onze dochter op de arm. Daarbij begint ze steeds eenkenniger te worden, dus ik weet niet of zij het tegen die tijd wel zo'n gezellig idee vindt. Misschien valt het allemaal wel mee, maar als het tegenvalt verveelt het gauw en ik kan nou eenmaal niet eerder weggaan.

Jouw plekje klinkt wel echt fantastisch roeier, lijkt me leuk om ook een keer bij jou te kijken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...