Geplaatst: 29 mei 20178 j Hopelijk valt er hier een buitje want water geven is gedaan door gebrek aan water. De bloemkolen hebben er meer last van dan de broccoli. Ze staan ook op een slechtere plaats. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 30 mei 20178 j Moet ik nu "Hoeraaa " roepen omdat het geregend heeft? Het waren mooi grote druppels en die kon men goed tellen. De helft van de stoep was vochtig. Meer is er niet gevallen jammer genoeg! Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 30 mei 20178 j Hopelijk valt er hier een buitje want water geven is gedaan door gebrek aan water. De bloemkolen hebben er meer last van dan de broccoli. Ze staan ook op een slechtere plaats. Aalterse-Willly, is dit niet het effect van knolvoet?
Geplaatst: 30 mei 20178 j Vandaag ga ik ze rooien en dan weten we het zeker. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 30 mei 20178 j Net dat kleintje gerooid voor aperitief hapjes. Geen knolvoet of koolvliegmaden te zien. Al een geluk. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 30 mei 20178 j Snap ik eerlijk gezegd niet goed waarom je ze geen water geeft dan ( eerder ).... U zei, dat het water "op" was ?? Geen kraan in de buurt ?
Geplaatst: 30 mei 20178 j Geen stadswater gebruiken voor de tuin zegt de Bazin en haar woord is wet. Is dat alleen bij mij zo???Nu wat water van bij de buren maar niet veel want de regenput is daar ook bijna leeg. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 30 mei 20178 j Misschien uw Bazin uitleggen dat het water uit de kraan niet uit de stad komt ?
Geplaatst: 30 mei 20178 j ik gebruik normaal gesproken ook enkel regenwater voor de tuin. maar als het water op is dan moet je toch wat. de planten laten verdrogen terwijl er nog gewoon water uit de kraan komt is toch zonde?
Geplaatst: 31 mei 20178 j De brandende zon en aanhoudende droogte zijn soms moordend. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 31 mei 20178 j .... en de buxusmot is ook langs geweest zie ik. sja. De Bazin zal dit toch ook zien. Nood breekt wet ?
Geplaatst: 31 mei 20178 j Willy, zelfs je prikneus heeft dorre blaadjes, en die dingen doen het zelfs tijdens een warme zomer tussen de tuintegels nog. Ik zou de boel toch echt een flinke plens water geven.
Geplaatst: 1 juni 20178 j Och ik ga er geen ambras over maken, we moeten nog lang overeen komen. Hoop ik toch. Ondertussen is het weer 31C in de schaduw Sommige saladeplanten hebben de neiging om in de grond te kruipen, ze verkleinen ipv te groeien. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 3 juni 20178 j 'Ze' beloven keer op keer dat het morgen/overmorgen gaat regenen. En als het dan morgen of overmorgen is, dan blijft het droog en voorspellen ze regen voor de dagen daarop! En zo gaat dat nu al weken... Ok, we hebben vorige week maar liefst 7 mm ontvangen. Maar verder NIETS Nou hebben we heel luxe een grondwaterpomp en sproeiers (die we steeds maar weer verzetten en verslepen (de slangen) over 3 hectare en over de stroomrekening maar niet te spreken...) maar zonder dat zou alles al dood en verdord zijn denk ik. Toch apart he? Dat we vorig jaar zulke zeiknatte maanden hadden, en nu gortdroog. Tis ook nooit goed facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 juni 20178 j Het heeft geregend! Jaja het is waar hoor. Zie maar op deze foto welke ik gemaakt heb vlak na de bui. Net niet genoeg om de stoep helemaal nat te maken. Heb juist de regentonnen van de kas bekeken maar ik kreeg geen druppel uit de kraan. Dus heeft het vannachtniet meer geregend. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 3 juni 20178 j Ben putten aan het boren om vogelnetten te plaatsen over de kersen. Tot 40cm diep moet ik met de hand het zand naar boven halen. Dan wordt het iets vochtiger. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 4 juni 20178 j Auteur Voor alle (plantaardige) dorstlijders : ik put hoop uit de huidige weersverwachtingen voor dinsdag e.k. Dan zou er wel een flinke slok hemelwater kunnen vallen. Zoniet moeten we misschien op bedevaart naar een of andere heilige die de neerslagkraan bedient (welke trouwens en waar heeft die zijn kapelleke ? )
Geplaatst: 7 juni 20178 j Nu dat de voorspelde regenzone voorbij lijkt te zijn ben ik eens gaan loeren hoeveel regenwater ik nu heb. Van een 15m2 dak is er maar ongeveer 150 liter water in de ton gelopen. Veel regen is er dus niet gevallen hier. Wel wat schade aan de netten en zo maar het valt goed mee. Omdat het koeler is staan de planten er ook veel frisser bij. Het stof is geblust maar het zand nog niet. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 7 juni 20178 j Het is hier ook erg stoffig en droog en de hoeveelheid regen viel de afgelopen dagen behoorlijk tegen. Veel wind, een paar druppels water en dat was het zo ongeveer. Het niveau van mijn waterbakken buiten is amper gestegen. Dit weekend was ik het wachten beu en heb ik een paar stukken van de tuin langdurig beregend. Doe ik normaal gezien nooit, maar het werd voor mijn plantjes meer dan tijd. Zaaien doe ik even in potjes, in trays, zodat ik de watertoestand zelf kan controleren. Buiten is het nu echt veel te droog. Waar ik geen water gaf, is de grond tot een spa diep zo goed als opgedroogd...
Geplaatst: 7 juni 20178 j Hier vandaag toch echt wel wat regen. Gisteren met minder regen zat de kleine regenton (100L) al vol. Vandaag volgens knmi nog eens 12mm gevallen.
Geplaatst: 8 juni 20178 j Gisteren en vannacht 19mm gevallenDe gieter kan in ieder geval weer een weekje in de kast
Geplaatst: 8 juni 20178 j Hier is het ondanks de 18 mm nog steeds erg droog. Het lijkt heel wat, maar alleen het bovenste laagje is nat. Zodra je een plantgat graaft, zit je op het droge zand.Dus ik heb gister in de regen heerlijk lopen gieteren, terwijl de tonnen meteen weer volstroomden "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 8 juni 20178 j Nu valt de droogte hier wel mee trouwensHeb alle weken in mei wel iets van neerslag gehadZij het niet veel (enkele mm)Ondergronds zit bij mij iig genoeg vocht
Geplaatst: 9 juni 20178 j Hoera het regent, zou ik moeten roepen. Maar of dit het spreken waard is? Sedert mijn tonnen leeg waren is er al een beetje bij gevallen. Het donkere gedeelte duidt aan wat er van 15m2 dak gekomen is. Bitter weinig zou ik zeggen. Eens meten se.6cm staat er nu in en in zulk vat is dat 72 liter. Ik had het eerst ruim overschat zie ik. Dat maakt dat er nog maar 4,8 mm regen gevallen is. Waar blijft die aangekondigde regenzone? Wolken genoeg maar ze willen niet naar beneden vallen. Genieten teveel van het uitzicht mijn gedacht.Maar iedere druppel is welkom. Nu regent het eens goed door maar terwijl ik dit schrijf is de bui al weer over. Het donderde nochtans een paar keer. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 9 juni 20178 j "Als de boeren niet klagen, nadert het einde der dagen" Iets als dit wil je toch ook niet:(Foto van Nadi, 26 juni 2016, regio Eindhoven) Inhoud bloempot of bak berekenen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.