LucV Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 In samenwerking met Wolf Garten kon je de afgelopen maand één van de drie professionele RS 5000 snoeischaren winnen. Uit de goede inzendingen zijn met het programma SPSS willekeurig drie winnaars getrokken. Wolf-Garten RS 5000 snoeischaarDe WOLF-Garten RS 5000 is professionele snoeischaar die speciaal ontwikkeld is voor het probleemloze, sterkere snoeiwerk. De schaar is uitgevoerd in hoogwaardig aluminium voor extra licht snoeien. De ideale positie van de snijkop (onder een hoek van 30º) op de ergonomisch gevormde handgrepen, zorgt voor een ideale houding tijdens het snoeien en voorkomt het overstrekken van de hand en overbelasting van uw gewrichten! De veer is geïntegreerd in de snijkop; doordat deze wordt beschermd komt er nooit meer vuil tussen en raakt de veer nooit meer verloren. Het precisiegeslepen mes met anti-kleeflaag en het aambeeld zijn vervangbaar.Klik hier voor meer informatie en de winnaars zijn....- Freggel- Jos- Lisa Alle winnaars hebben inmiddels per e-mail bericht gehad en hun prijs zal verzonden worden zodra alle adresgegevens ontvangen zijn. We willen, mede namens Wolf Garden, alle leden van het forum veel tuinplezier toewensen.De kruiswoordpuzzel blijft online staan en is hier te vinden: https://www.moestuinforum.nl/moestuinforum-wolf-kruiswoordpuzzel-juni.pdf Let op: lees niet verder als je de puzzel nog wilt maken. De antwoorden staan onder dit bericht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucV Posted July 1, 2011 Author Share Posted July 1, 2011 Van onderstaande vragen en antwoorden is ongeveer 70% zelf bedacht, de rest is afkomstig uit een Engelstalige kruiswoordpuzzel over voeding en/of van diverse kruiswoordpuzzel websites. Horizontaal1. Volgens de klassieke literatuur een middel om vampieren af te weren. (8)Knoflook2. Een katachtige worm (10)Tijgerworm3. Het verplanten van te de dicht op elkaar staande kiemplanten (9)Verspenen4. Koolsoort van een joodse geleerde (8)Koolrabi5. Dit stuk fruit is ook een automerk (7)Citroen6. Benaming die op het forum wordt gebruikt voor een citaat (5)Quote7. De Beatles zongen al over deze heerlijke rode vrucht (7)Aardbei8. Op dit bekende schilderij uit 1885 eet familie de Groot deze groente (8)Aardappel9. Gereedschap dat wordt gebruikt voor de onkruidbestrijding op niet te zware gronden (8)Schoffel10. Bij dit fruit rijpen de vruchten niet allemaal tegelijk maar afhankelijk van de zon die ze ontvangen, wacht tot ze allemaal rijp zijn en oogst daarna de hele tros (7)Druiven11. Met deze teeltvorm probeer je ziektes en uitputting van de bodem te voorkomen (11)Wisselteelt12. Deze groente is eigenlijk een graansoort (4)Mais13. Van dit plantje zijn wel 150 soorten die voornamelijk gebruikt worden in de theeMunt14. Afrikaantjes of tagates worden ingezet om … te verdrijven (7)Aaltjes15. Deze groente geeft popeye zijn kracht (8)Spinazie Verticaal16. Geen groente voor een vegetariër (11)Vleestomaat17. Dit kruid heeft een verfijnde anijssmaak (5)Venkel18. Cilindervormige groente met uismaak (4)Prei19. Van deze koolsoort eten we het bloemenscherm (8)Broccoli20. Deze vrucht staat in China symbool voor onsterfelijkheid (5)Perzik21. Deze oude vorm van handel drijven wordt op het forum nog regelmatig toepepast met zaden en stekjes (10)Ruilhandel22. Dit kleinfruit heeft zomer en herfst rassen (8)Framboos23. Italiaanse vergeten groente (8)Palmkool24. Koningskruid (9)Basilicum25. Dit kruid wordt o.a. in de Scandinavische keuken gebruikt voor gravadlax (4)Dille26. Een lastige plaag voor tomaten en aardappelliefhebbersPhytophthora27. Grondsoort aan de kust (4)Klei28. Een fysiek naarjaars of voorjaars werkje (7)Spitten29. Zo wordt een gloeilamp ook wel eens genoemd (4)Peer OplossingJuli Hooimaand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Gefeliciteeeeeeerd! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Gefeliciteerd iedereen!! En nou heb ik ook nog een raadsel.... wat klopt er niet in deze foto???.... Schone nagels!!! Hoe kan je nou moestuinieren met zulke keurige nagels? Lukt mij niet, gaat me ook nooit lukken.... Echt een raadsel.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Laten we morgen onze handen gaan vergelijken Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Dank je wel! Ik ben er echt heel blij mee! Mijn oude, verroeste, botte schaar was dringend aan vervanging toe! Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 De mijne blijven onder tafel... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Dank je wel! Ik ben er echt heel blij mee! Mijn oude, verroeste, botte schaar was dringend aan vervanging toe! Komt dat even mooi uit!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Gefeliciteerd allemaal! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Freggel, Jos en Lisa gefeliciteerd! Laten jullie weten hoe hij "knipt"? Ik ben er wel benieuwd naar... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisa Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 (edited) Wat leuk, ik win echt nooit iets (tenzij je 3 € in de staatsloterij meerekent )En het komt heel goed uit, ik heb zo'n goedkope hier liggen maar die begint al te roesten. Hij doet het nog wel maar als je hem wil openen moet je eerst het schuifje naar beneden zien te krijgen door er zo ongeveer op te gaan staan, dan komt deel twee, het apparaat met mach 3 tegen de stellingkast aan smijten om de scharen van elkaar te krijgen. Oftewel, ik ben er heel erg blij mee (en mijn buren ook, die hoeven nu niet meer te denken dat er een psycho naast de deur woont) . Edited July 2, 2011 by Guest Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Gefeliciteerd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerwin Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Van mij ook hartelijk gefeliciteerd. En mijn complimenten voor de leuke puzzel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Winnaars gefeliciteerd met deze leuke prijs. Luc bedankt voor je inzet, je regelt het toch allemaal maar weer.Puzzel was een leuke uitdaging Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Gefeliciteerd ! Veel knip plezier Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Gefeliciteerd! Zullen je buren heel blij mee zijn Lisa Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Ik heb de snoeischaar vandaag ontvangen, waarvoor dank! Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisa Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Gisteren de snoeischaar ontvangen. Geweldig ding, op het moment dat je normaal kracht moet gaan zetten ben je er al doorheen. Hij knipt zo lekker dat ik bijna alles tot op de grond had afgesnoeid. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Je bent ineens als een speer die compostbak aan t vullen? Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Gisteren de snoeischaar ontvangen. Geweldig ding, op het moment dat je normaal kracht moet gaan zetten ben je er al doorheen. Hij knipt zo lekker dat ik bijna alles tot op de grond had afgesnoeid. Haha, dat ken ik ..van toen mijn snoeischaar nog nieuw was. Hier valt veel te snoeien, je kan wel even langs komen Je vind hem dus wel een aanrader? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Zeker wel een aanrader, het is nu natuurlijk nog geen snoei-tijd maar uiteraard direct uitgeprobeerd, super.Trouwens, hardstikke leuke gasten daar bij Wolff, ik mistte de aangekondigde brochure. Gelijk even bedankt voor de superschaar en gisteren lag de brochure al in de bus.Het is niet goedkoop maar dan heb je ook wat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Mij bevalt de snoeischaar ook prima! Snijd als een mes door boter! Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Post Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 wanneer komt er weer een actie??gr theo Quote Hallo. ook zo'n groentetuin fan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucV Posted September 1, 2011 Author Share Posted September 1, 2011 Volgend moestuinseizoen weer Theo edit: nou vooruit nog eentje dan aan het einde van het seizoen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts