Moesie Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Gisteren konden we de eerste 2 aardbeien plukken.Maar helaas bleek de aardbei leeg gegeten te zijn door iets. Het bed met aardbeien hebben we helemaal afgezet met gaas. Dus naar mijn idee kan het geen vogeltje zijn geweest. Zoals je op de foto ziet is de aardbei leeggegeten. En de andere aardbei was een rond gaatje in gemaakt als begin zeg maar. Wie of wat eer mijn aardbeien op en wat kan ik hier tegen doen? Quote
Moesie Geplaatst: 24 mei 2017 Auteur Geplaatst: 24 mei 2017 Zo hebben we de aardbeien tegen de vogels beschermd. Quote
Moesie Geplaatst: 24 mei 2017 Auteur Geplaatst: 24 mei 2017 Ik was er al bang voor. Dus van het weekend maar biervallen plaatsen. Quote
Ann123 Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Pissebedden vang je ook met bier, heb ik ondervonden. In de biervallen hier liggen, naast de slakken, ook veel pissebedden. Men zegt dat die enkele van dood blad, snoeiafval, mulch, etc eten, maar vorig jaar hebben ze enkele jonge paprikaplanten verorberd. Quote
Nedlets Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Ja 100% slakken, vorig jaar zeker 70% van de oogst verloren gegaan hierdoor. Sinds dit jaar in stelling. Nu al meer oogst dan vorig jaar. Quote
Spitskool Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Nooit leuk, slakkenvraat, dat voorop. Maar ik moet zeggen dat ik het wel erg grappig vind dat van de aarbei op de foto de binnenkant bijna perfect is uitgehold. Net een klein kind dat de kortjes van zijn boterham niet op eet. Ik moest er van glimlachen. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
annaelizabeth Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Gisteren konden we de eerste 2 aardbeien plukken.Maar helaas bleek de aardbei leeg gegeten te zijn door iets. Voor een heterdaadje, zie mijn profielfoto... Quote
speets Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 "zie mijn profielfoto..." Ooooo, is het dát?! Ik had er al op zitten studeren maar kon er niets van maken Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Moesie Geplaatst: 25 mei 2017 Auteur Geplaatst: 25 mei 2017 Nooit leuk, slakkenvraat, dat voorop. Maar ik moet zeggen dat ik het wel erg grappig vind dat van de aarbei op de foto de binnenkant bijna perfect is uitgehold. Net een klein kind dat de kortjes van zijn boterham niet op eet. Ik moest er van glimlachen. Ja, mijn dochtertje pakte de aardbei ook zonder in de gaten te hebben dat ie leeg was. We stonden wel even gek te kijken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.