Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dit jaar voor het eerst peulen gezaaid, zijn mooi gegroeid, prima in de bloemen en ik zie nu peulen hangen. Wat denken jullie, nu ook oogsten of nog even wachten? Wat is lekkerder?

IMG2017053009204472141496134572.jpg

Geplaatst:

Je hebt peulen gezaaid, omdat de peul lekkerder is dan de erwt. De erwtjes worden vaak melig als ze groter worden in de peul.

Als je erwten zaait, is de peul vaak taai en zijn de erwtjes lekker zoet.

Uitgaande van je foto, zou ik vandaag lekker gaan oogsten hoor! Hoe groter de erwt, hoe minder het geheel smaakt.

Enne, gewoon proeven direct van de plant. Dat doen alle topkoks.

Geplaatst:

Zijn al best oogstbaar hoor. Ook es wat te kleine nemen is echt geen drama. Je moet toch dóór blijven plukken he ? Heel de week peultjes eten

"mams .... ? eten we nou vandaag eens wat anders dan weer peultjes ? " "Nee, .... nou hébben we de heerlijkste peultjes van de wereld .... nou moeten ze ook gegeten worden ook .... dóóreten. .... Er hangt nog veel meer aan .. "

Geplaatst:

Jong en plat en middengroot/klein plukken. Dan zijn ze het lekkerst. Degenen die je over het hoofd ziet worden vanzelf groot en dan proef je het verschil wel. Vergeet vooral ook niet de draden te verwijderen voordat je ze gaat eten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...