Richard74 Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Ik heb dit jaar voor het eerst peulen gezaaid, zijn mooi gegroeid, prima in de bloemen en ik zie nu peulen hangen. Wat denken jullie, nu ook oogsten of nog even wachten? Wat is lekkerder? Quote
oscardevos Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Je hebt peulen gezaaid, omdat de peul lekkerder is dan de erwt. De erwtjes worden vaak melig als ze groter worden in de peul.Als je erwten zaait, is de peul vaak taai en zijn de erwtjes lekker zoet. Uitgaande van je foto, zou ik vandaag lekker gaan oogsten hoor! Hoe groter de erwt, hoe minder het geheel smaakt. Enne, gewoon proeven direct van de plant. Dat doen alle topkoks. Quote
Patrijs Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Ik heb vroeger geleerd dat je " de peulen er aan moet plukken".Door de pluk komen er nieuwe bloemen en dus peulen! Quote De moestuin van Patrijs
Bit Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Zijn al best oogstbaar hoor. Ook es wat te kleine nemen is echt geen drama. Je moet toch dóór blijven plukken he ? Heel de week peultjes eten "mams .... ? eten we nou vandaag eens wat anders dan weer peultjes ? " "Nee, .... nou hébben we de heerlijkste peultjes van de wereld .... nou moeten ze ook gegeten worden ook .... dóóreten. .... Er hangt nog veel meer aan .. " Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 juni 2017 Geplaatst: 1 juni 2017 Lekker veel plukken en eten! Als ze iets langer hangen krijgen ze stuggere draden, de dunnere/jongere hebben dat niet. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 2 juni 2017 Geplaatst: 2 juni 2017 Jong en plat en middengroot/klein plukken. Dan zijn ze het lekkerst. Degenen die je over het hoofd ziet worden vanzelf groot en dan proef je het verschil wel. Vergeet vooral ook niet de draden te verwijderen voordat je ze gaat eten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.