citroen Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Bij ons overal op het complex Platliggende bladeren ,doorgeschoten bloemen enz.Zeker niet als vorige jarenZou de droogte ,een oorzaak kunnen zijn ? Quote
Flup Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Heb 3 rabarberplanten.Plant 1 geeft hele grote bladeren (groter dan de voorgaande jaren) en kortere stengels. Heb extra bemest en geef nu veel water bij, waardoor de stengels ook weer wat langer worden. Plant 2 is een andere soort en groeit minder goed. zit ook vol met mieren, dus daar kan ik niks van plukken. Heeft, in tegenstelling tot plant 1, ook een bloem aangemaakt die ik eruitgesneden heb. Plant 3 is helemaal troosteloos. Heeft een bloem aangemaakt die ik eruit heb gesneden en sindsdien is het een treurplant. Krijgt wel extra water en ook wat mest, maar blijft er treurig uitzien. Hopelijk overleeft de plant het, want ik ben dol op rabarber en wil er vooral veel van kunnen oogsten. Quote
japie101 Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Bij mij ook een slappe plant, geef nu ook water (nooit gedaan) en trekt ietwat bij, maakt nieuwe scheuten, maar het houdt niet over. Quote als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan
pippi Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Hier valt het ook wat tegen. Vroeg in het voorjaar wel mooie lange stengels geoogst, toen schoten ze in bloei, bloemen uitgeknipt en nu blijven de stengels kort. Ik laat ze maar even met rust. Quote
RobO Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 gaat hier goed, 1 laten bloeien, rest kreeg oude mest en waterze staan in halfschaduw Quote
Patrijs Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Hier hetzelfde verhaal. Ik heb de z.g.n. asperge rabarber staan die ieder jaar voor de zomer instort. Dit jaar al veel geoogst maar nu sinds een week is het niet veel meer. Jammer want de aardbeien gaan net geven en ik maak graag aardbeien rabarberjam. Quote De moestuin van Patrijs
Jeroen76 Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Heb twee nieuwe planten geplant dit jaar en dat schiet niet op. Vormen wel wat kleine bladeren maar het ziet er maar futloos uit. Sowieso dus toch geen oogst en kijk hoopvol naar 2018 Quote
aalterse-willy Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Hier is het ook niet al te best. Een paar keer kunnen oogsten en nu dit. De lavas verdroogt ook al. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
annaelizabeth Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 gaat hier goed, 1 laten bloeien, rest kreeg oude mest en waterze sta an in halfschaduw Bij mij staan ze langs de sloot, dus water genoeg en dat gaat goed. Maar Robo heeft gelijk, ze willlen ook een beetje schaduw. Ik ga ze volgend jaar verplanten. Quote
Bit Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Bij mij triest. 1x geoogst, en niet eens veel. Ik blijf er verder af, want ze hebben moeite met de droogte ja.Water geven ? : ja zou ik wel moeten doen misschien. te lui voor. Quote
Claudia69 Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Niet fantastisch. Staat ook veel te droog. Quote
citroen Geplaatst: 4 juni 2017 Auteur Geplaatst: 4 juni 2017 Algemene trend "te droog " geweest . Quote
pippi Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 Ik geef nu regelmatig een plens water en heb vandaag toch nog een paar stengels kunnen oogsten. geen idee of dat normaal is Of dat heel verstandig was weet ik niet, want ik zag wat zwarte luizen (en herderende mieren ) op de planten. Ze waren trouwens veel roder dan de vorige stengels die ik eraf haalde, dat vond ik wel hoopvol, want die eerste waren wel allemachtig zuur. (Trouwens ook zwarte luizen op de snijbiet, ook weer met mieren. En lieveheersbeestjesbaby's op de peulen, daar zit wat groene luis op. Ja gaat lekker zo. Hadden die mieren er niet bij gezeten, dan had ik wat van de baby's op de rabarber kunnen zetten, maar dan worden ze aangevallen door de mieren, toch? Dan maar veilig op de peultjes groene luisjes eten, worden ze ook groot van, en als ze eenmaal kunnen vliegen, vinden ze die rabarber vast wel. ) Quote
Claudia69 Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 Ik zie veel luizen dit jaar, vooral zwarte hier. Quote
Thijs206 Geplaatst: 6 juni 2017 Geplaatst: 6 juni 2017 Heb dit voorjaar een nieuwe champagne geplant. Die begon heel goed, maar kreeg vervolgens allemaal verkleuringen aan het blad. Heb twee van de 4 bladeren (jonge plant!) moeten verwijderen en het resterende blad ging er ook steeds slechter uit zien. Ik ging er al een beetje vanuit dat het 'einde oefening' was, maar nu maakt ie ineens als een gek mooie nieuwe frisse bladeren. Ik heb weer hoop Heb hem overigens de hele tijd vrijwel dagelijks water gegeven. Quote
Mijnunbiet Geplaatst: 6 juni 2017 Geplaatst: 6 juni 2017 Herkenbare beelden. Korte stelen en achterblijvende groei. Ik heb al wel wat geoogst en laat de planten nu verder maar met rust. Ik zag trouwens dat er wel nieuwe en langere stelen bij kwamen nadat ik overvloedig was gaan gieteren. En inderdaad lijkt mij al die zonneschijn wat te veel van het goede ook al krijgen de planten die pas vanaf het middaguur te zien. Quote Wat je ook doet is van geen enkel belang, maar het is erg belangrijk dát je het doet
Jorieke123 Geplaatst: 30 mei 2020 Geplaatst: 30 mei 2020 Hier weer heel weinig oogst dit jaar. Ik giet/sproei regelmatig maar de stengels blijven triest dun en kort. Jootje had er engerlingen onder zitten zei ze laatst, dus ik heb 1 plant opgegraven om te zien of er van onderen wat mis is. Maar niets gevonden. Dus ik heb de plant weer terug gedrukt, heel wat blad geplukt en een boel water gegeven omdat ie het nu natuurlijk extra zwaar gaat krijgen 'vroeger' kon ik er bijna niet tegen oogsten/eten, en ik kon ook flinke bossen uitdelen met mijn 4 planten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Flup Geplaatst: 30 mei 2020 Geplaatst: 30 mei 2020 De rabarber doet het hier ook niet geweldig. Alle 3 de planten heb ik meerdere bloemknoppen eruitgesneden en ik heb veel dunne stengels en weinig oogst. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 30 mei 2020 Geplaatst: 30 mei 2020 Bij mij valt het ook tegen.grote bladeren maar korte stengels. Water krijgt hij genoeg. Staat wel heel de dag in de felle zon. Quote
jootje Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 Rabarber hier ziet er nog steeds niet uit. Ik had er drie...een weggegeven , die bleek later vol engerlingen te zitten. Op de plek naast de andere twee planten stond hij. Daar heb ik ook nog zo’n beest gevonden. Op die plek staat nu mais...doet het goed, maar de andere rabarberplanten zien er dus troosteloos uit.... beetje rondom gegraven , maar kan nu geen beesten vinden. dat word hier dus ook geen rabarber eten....heb maar wat van de buurman 3 stengels gebietst...heb ik toch een bakkie moes! Quote
roeier Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 Hier gaat het nog wel. Misschien door meer kou? In de zon staat het wel de hele dag, en het voorjaar heeft een scherp zonurenrecord gezet, dus geen barmhartigheid van die kant. Toevallig stond er rabarber in de achtergrond bij een foto van oerprei die ik maakte voor het oerprei onderwerp een paar dagen terug: https://www.moestuinforum.nl/topic/25699-oerprei/page/4/?tab=comments#comment-400625. Ik heb volop rabarber kunnen eten dit jaar. De stelen zijn wel dunner dan andere jaren, het houdt op bij 2½ cm dikte, dus geen stelen van 4 cm of dikker, maar ze zijn nog mooi zat, die stelen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.