Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
Jasmin bij mijn schoonmoeder gaan eten?

Ken mijn vrouw bijna 20 jaar en er nog nooit mogen gaan eten in t'jaar (enkel met nieuwjaar hapjes enzo, en dat moet je eindeloos aanhoren wat alles gekost heeft), ze is een nogal gierig type.

Maar als zij bij ons komt eten dan ist geen eten meer, maar eerder schrokken.

Volgende week wordt 1 van de kleinzoontjes 3 jaar en wij geven daarvoor een feestje, mosselen met frieten, ben zeker dat ze de week ervoor niks eet......................................

En dan nog de overschot meevraagd.........................als die er is

Vorige week 1 bloemkool gegeven, ze had er liever 2 gehad zei ze voor in de diepvriezer.

We weten wel waar naartoe die 2de bloemkool zou gaan.

Als ze 2 vragen, geef je er 3... leven kan simpel zijn...

Ook sneu voor je vrouw, want het is wel haar moeder... Maar ja, verder geen oordeel van mij. Ik voel echt wel de wrijving.

Geplaatst:

Ieuw. Wat heb je toch vreemde mensen.

Ik ga mijn onderschrift maar veranderen......

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ik noteer even je vakantiedagen! Voor mij is 't vlakbij, dus ik kom 's nachts wel eens even langs... Moehaha!

Geplaatst:
  • Auteur

Ja moeskopperij is toch niet meer vervolgbaar in België

Geplaatst:
Ik noteer even je vakantiedagen! Voor mij is 't vlakbij, dus ik kom 's nachts wel eens even langs... Moehaha!

Tsja, ik ben dom: ik reed dinsdag nog langs Antwerpen, had ik mijn benzinekosten kunnen gladstrijken door een bezoekje aan Bor.

Is moeskopperij een echt woord?

*Verzorg je tuin, dan pluk ik er de vruchten voor mezelf*

Geplaatst:
  • Auteur

Heeft toch een tijdje geleden in de krant gestaan dat diefstal van groenten uit de grond, moeskopperij dus niet meer vervolgbaar is.

Kan op mijnen hof niet strijken heb er geen elektriciteit

Geplaatst:
Heeft toch een tijdje geleden in de krant gestaan dat diefstal van groenten uit de grond, moeskopperij dus niet meer vervolgbaar is.

Kan op mijnen hof niet strijken heb er geen elektriciteit

Dan wacht ik nog even tot je meloenen rijp zijn.....

Geplaatst:
  • Auteur

Wat heeft toch iedereen met mijn meloenen, die zijn echt niet te vreten hoor

Geplaatst:

MMM, heb eigenlijk geen flauw idee wat ik ga regelen voor mijn moestuin. Eiegnlijk nog geen last gehad van diefstal, maar ja, ik woon in een klein durp, he! Als je niet uitkijkt, zetten ze je tuin vol met andijvie (alsof je zelf niet genoeg heb) Denk dat ik wat oude buurmannetjes ga vragen een oogje in het zeil te houden.

Geplaatst:

Ik zit ook een tikkie met mijn tuin in mijn maag. Omdat er veel in potten staat moet er veel water gegeven worden. Mijn buuf zorgde altijd voor mijn tuin maar die ligt in scheiding en woont nu elders. Een vriendin in het dorp wil wel en mijn vader ook wel. Ik zadel ze nu wel op met veel werk. Toch vervelend.

Geplaatst:
  • Auteur

Tis opgelost, mijn buur van op de tuin ( niet de aardbei-killer!) gaat water geven.

Hij zei zelf dat hij nergens aankomt of het moest oogstrijp zijn, en als het mag.

En die komt toch zowiezo elke dag op de tuin.

Hij gaat begin augustus en ik eind augustus of begin september.

Kan ik op mijn beurt zijn tuin leegroven

Geplaatst:

mooi, komt het toch nog goed met den hof

Geplaatst:
Tis opgelost, mijn buur van op de tuin ( niet de aardbei-killer!) gaat water geven.

Hij zei zelf dat hij nergens aankomt of het moest oogstrijp zijn, en als het mag.

En die komt toch zowiezo elke dag op de tuin.

Handig dat jij als laatste gaat, de beste man weet dan dat als hij jouw tuin moeskopt hij hetzelfde met zijn tuin kan verwachten.....

EDIT: oeps verkeerd gelezen

aangepast door Gast

Geplaatst:

Het is toch jammer dat hij eerst gaat..anders kon jij achteraf nog zijn tuin leeg moeskoppen..als hij "overoogst"

Maar fijn dat je een oplossing hebt.

Is de post al geweest?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, kwam omstreeks 14:00 uur thuis mijn graanbroed uit de ijskast halen en wat lag er in de brievenbus?

Jawel zaad.......................en tis al meteen gezaaid.

Mijn geheim

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ja hoor... de boel 2 weken z'n lang laten gaan...

Jullie willen niet weten hoe een tuin er dan uit ziet

En ik had geen idee dat courgettes zo groot kunnen worden...

wat moet ik met 10 courgettes van een halve meter

Geplaatst:
  • Auteur

Een exclusieve vouwmeter van maken

Of verkopen aan Roald Dahl om oude dametjes die voorsteken mee dood te knuppelen

Geplaatst:

Precies, het ultieme wapen.

Invriezen....doodknuppelen....er soep van maken...met de politie opeten.

Er alleen soep van maken kan natuurlijk ook.

Geplaatst:

Voor anderen die hun vakantieproblemen nog niet opgelost hebben; hang bij de supermarkt een briefje op:

Stageplaats vrij tijdens vakantieperiode voor student landbouw.

Bij goed functioneren ontvangt u een certificaat

Geplaatst:
  • Auteur
Voor anderen die hun vakantieproblemen nog niet opgelost hebben; hang bij de supermarkt een briefje op:

Stageplaats vrij tijdens vakantieperiode voor student landbouw.

Bij goed functioneren ontvangt u een certificaat

En dan kom je terug van je vakantie en hangt er een briefje " Bedankt voor de lekkere groenten & fruit"

"ps steek Uw certificaat waar nooit de zon schijnt"

Geplaatst:
Ja hoor... de boel 2 weken z'n lang laten gaan...

Jullie willen niet weten hoe een tuin er dan uit ziet

En ik had geen idee dat courgettes zo groot kunnen worden...

Je kan er anders leuk mee decoreren...

783_1b2d5806ed1a17573b9574a0626b82f8.jpg

Geplaatst:

En hoelang blijft die decoratie er zo mooi uitzien??

Geplaatst:

wow appelvrouw dat is mooie zeg!

Geplaatst:
En hoelang blijft die decoratie er zo mooi uitzien??

Als je niet te diep kerft wel een tijdje.Deze is gemaakt met de guts, eerst het patroon op een papier en dan met een prikpen doorgeprikt..dan gutsen. Maar na een week of wat is het wel over..vooral aan de bovenkant bij de kaarsjes is het snel bekeken...toch nog leuk genoeg voor een dineetje ( of 2)

Geplaatst:

Jaaaaahhhh

Ik heb zoveel van die kalebassen dus ik ga er een heeeeeel romantisch halloween dineetje van maken dit jaar, en ik ga morgen meteen kijken welke kalebassen ik nog niet heb toegetakeld met mn nagels en serieus de prikpen erbij pakken en er iets moois van maken. De luie stoel staat toch al klaar

977_ea8ff1863cb3f743bdc86ecdb7a95e7a.jpg

Deze is toevallig ontstaan omdat ik mijn tuinhandschoen links nog aanhad en er kwam modder in de gekerfde tekening; kalebas heeft geen dik litteken weefsel meer gemaakt maar de modder verhard opgenomen; Ik ga dit ook eens proberen met gekleurd zand of zo...een rood hartje??

977_04b85f9707e8421752ba0506fee95160.jpg

Ik vond die kalebas net iets hebben van een eiland in de zon maar miste mn huisje en de palmbomen voor 's middags in de schaduw te zitten....

Ik heb nu dus wel mooi mn eigen tropisch eilandje in mn achtertuin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic