Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Op reis en dan?


Borsalino

Aanbevolen berichten

Hoe doen jullie het als je op reis bent. Voornamelijk in de serre water geven, is nu met druppelaars.

Heb enkele slechte ervaringen gehad met telkens iemand anders.

 

1ste jaar, was die 1 keer geweest, de helft van wat er in de serre stond verdroogd.

 

2de jaar, die persoon was gewoon niet geweest, had gewoon geen tijd, kunt al raden weeral verdroogde planten in de serre.

 

Vorig jaar ,was die wel geweest, maar mondjesmaat water, was niks kapot doch de planten stonden te droog.

Maar die had met zijn vrouw en dochter alles kaalgeplukt, alle rode en groene paprika's waren verdwenen, kale tomatenplanten, bijna alle meloenen weg, boontjes kaalgeplukt, wortelen weg iden prei.

En als klap op de vuurpijl meloenen uitgedeeld aan andere die zelf nooit iets geven, hoor ik dan achteraf hoe lekker mijn meloenen waren, om te ontploffen.

 

Zou graag weer op reis gaan in september, doch twijfel wat te doen.

 

2 kandidaten vanop de tuin willen het doen, doch rare is ze verwijten elkaar hetzelfde, niks te doen en enkel plukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je buurman weet er vast wel raad mee

 

Ik zou zeggen familie, maar daar had je zelf waarschijnlijk ook al aan gedacht. Bij ons op het complex helpen we elkaar wel zoveel mogelijk zonder de tuin leeg te roven (alleen wat geoogst moet worden, wordt geoogst als zijnde extra bedankje). Timers op je druppelsysteem voor alleen de groente die dat echt nodig hebben zal vast ook niet gaan, tenzij je watervaten groot genoeg zijn? Dan zou je best een weekje weg kunnen want niet alles heeft zoveel water nodig als vruchtgroente.

 

Anders maar de boel de boel laten, want om je vakantie nou te laten liggen voor een moestuin, het is tenslotte niet je broodwinning

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lijkt me dat erg wanneer je je tuintje zo aantreft. Zou er geen gerust hart van hebben wanneer ik op vakantie was. Zou je graag helpen, helaas; afstand is wat groot. Kan je verder niet helpen met tips; wij gaan niet lang op vakantie. Wel af en toe naar de camping maar dat is zo dichtbij dat we best even naar huis kunnen om te begieten. Succes met vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een gasten heb jij gehad Hebben wel lef om niets te doen en alles leeg te halen. Die wil je niet te vriend houden.

Ik heb een vriendin hier om de hoek wonen en die is met 5 min. klaar om hier achter t huis alles te bewateren. Geen probleem voor mij om alles achter te laten. Ik weet dat ze t goed doet. Dat heet vertrouwen. En ze mag ook meenemen en eten wat echt geoogst moet worden, dat weet ze al. Eigenlijk eet ze zo hier en daar al mee omdat we wel s voor elkaar koken.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Familie is geen optie, betrouw die niet, dan heb ik niets meer.

 

Ga waarschijnlijk bij 1 van de 2 aangebodene kanditaten blijven. Als die iets nodig heeft van mij vraagt die dat altijd keurig.

Vorig jaar was alles nog los-toegankelijk, nu is alles op slot.

Toen vroeg hij om enkele kilo's tomaten voor een grote bbq van zijn zoon. Keurig gevraagt en dus uiteraard gegeven.

Evenals dit jaar met aardbeien, hij had een feestje en vroeg 3 kilo aardbeien.

 

Had vorig jaar voor ik vertrok de grootste van de Uchiki Kuri pompoenen geoogst, al goed, bij terugkomst was alles verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je dan wel zeker dat je watergevers dat waren? Misschien waren het andere mensen..

 

Natuurlijk was een mix, maar weet dat die water zou geven alle groene paprika' de dag voor ik aankwam geplukt heeft.

Ook 3 emmers boontjes.

Zijn anderen die het me gezegd hebben, maar daar was een stomme tussen die zei dat mijn meloenen lekker waren

 

Nu is de grote kooi met netten met een deur op slot, heb daar commentaar opgekregen dat ik de anderen als dieven behandel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft toch lastig, ken genoeg betrouwbare personen die dat wel voor me willen doen, maar als ze de feeling niet hebben, haalt het niet heel veel uit! Zelfs watergeven is lastig: in de kas in de potjes gieten, niet spatten!, in de tunnels apart gieten/sproeien, achter de kas, op de composthoop (pompoen of meloen) etc. zelfs met lijstjes en voor mensen die zelf een moestuin hebben. Ben zeer dankbaar als iemand het doet, maar stiekem eigenlijk nooit tevreden Daarbij komt dat er ook nog eens een heleboel werkzaamheden blijven liggen, waardoor je er weer flink tegen aan moet als je terug komt, ik kan niet verwachten dat ze ook alles onkruidsvrij houden. Nee, een week vakantie is echt de max. in het moestuinseizoen, langer doe ik echt niet meer!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Borselino, in elk geval als je mensen van de tuinen water laat geven. Heel duidelijk zijn in wat er niet geoogst mag worden (ook als het in hun ogen dan overrijp is of doorschiet. Desnoods op een groot papier schrijven en in de serre ophangen. Dan kan daar niet van afgeweken worden. Frustrerend he als dingen weg zijn als je terug komt. Ik vind dat zelf ook het moeilijkst van op vakantie gaan. Ik ga net zo lief niet of pas in de winter. Maar met kinderen is dat lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik vorig jaar heel duidelijk gezegd, enkel oogsten wat rijp is en voor eigen gebruik.

Mijn groene (voor mij niet rijp!) steken nog in iemand (mijn schoonmoeder) zijne diepvriezer, mijn vrouw is tijdens hun vakantie eens gaan piepen en een schuif vol groene paprika, en 2 schuiven met groene boontjes.

 

Ga zaterdag eens een klapke doen met 1 van die zich aangeboden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn groene (voor mij niet rijp!) steken nog in iemand (mijn schoonmoeder) zijne diepvriezer, mijn vrouw is tijdens hun vakantie eens gaan piepen en een schuif vol groene paprika, en 2 schuiven met groene boontjes.

 

, sorry

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat met groenten? Ze jatten en hamsteren het zo te horen alsof het drugs is

 

Je zou hun groententuin moeten zien, je gelooft je eigen ogen niet.

Alles boenk opeen en vol onkruid, sommige groenten zie je gewoon niet meer.

 

Dan is het makkelijk bij mij te komen oogsten he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg jullie.

 

Maar t is toch te erg voor woorden dat je eigen moeder (van je vrouw dus) je al die groenten niet gunt en t vervolgens in eigen vriezer stopt. Kan ik me best kwaad om maken, dat als mensen t zelf verstieren, ze er bij een ander denken recht op te hebben

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, ik zou het mijn schoonmoeder wel gunnen, en zo nu en dan eens lekker uitgebreid komen dineren in ruil...

 

Maar ik snap wel dat het lullig is, als het niet open bespreekbaar is, als je moet koekeloeren om je gelijk te weten...

 

Is toch anders dan het hier zou gaan: zouden we tegen mijn ouders of schoonouders zeggen: hebben jullie alle bonen eraf gejast? We zijn wat kwijt... Prima, we komen wel een happie terug halen... Het zou hier in humor opgelost worden. Maar ja, dat is maar geluk hebben.

 

Bij Bor vrees ik dat er meerdere kapers op de loer liggen tot hij op vakantie gaat. Net zo lullig.

 

Bij ons complex moet je je vakantieregelingen en andere afspraken melden bij het bestuur. Het is verboden om bij elkaar op de tuin te komen, zelfs al zou de oogst liggen te verrotten. En 'men' houdt wel een oogje in het zeil, en 'men' zijn de medetuiniers onderling. Want ook bij ons verdwijnt er natuurlijk wel eens oogst. En natuurlijk helpt men elkaar als iemand ziek is, of op vakantie gaat, maar de afspraken moeten duidelijk zijn gemeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, ik zou het mijn schoonmoeder wel gunnen, en zo nu en dan eens lekker uitgebreid komen dineren in ruil...

 

Maar ik snap wel dat het lullig is, als het niet open bespreekbaar is, als je moet koekeloeren om je gelijk te weten...

 

Is toch anders dan het hier zou gaan: zouden we tegen mijn ouders of schoonouders zeggen: hebben jullie alle bonen eraf gejast? We zijn wat kwijt... Prima, we komen wel een happie terug halen... Het zou hier in humor opgelost worden. Maar ja, dat is maar geluk hebben.

 

Bij Bor vrees ik dat er meerdere kapers op de loer liggen tot hij op vakantie gaat. Net zo lullig.

 

Bij ons complex moet je je vakantieregelingen en andere afspraken melden bij het bestuur. Het is verboden om bij elkaar op de tuin te komen, zelfs al zou de oogst liggen te verrotten. En 'men' houdt wel een oogje in het zeil, en 'men' zijn de medetuiniers onderling. Want ook bij ons verdwijnt er natuurlijk wel eens oogst. En natuurlijk helpt men elkaar als iemand ziek is, of op vakantie gaat, maar de afspraken moeten duidelijk zijn gemeld.

 

Dat vind ik echt een goede regeling van jullie bestuur..zou zou het overal moeten zijn.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jasmin bij mijn schoonmoeder gaan eten?

Ken mijn vrouw bijna 20 jaar en er nog nooit mogen gaan eten in t'jaar (enkel met nieuwjaar hapjes enzo, en dat moet je eindeloos aanhoren wat alles gekost heeft), ze is een nogal gierig type.

Maar als zij bij ons komt eten dan ist geen eten meer, maar eerder schrokken.

Volgende week wordt 1 van de kleinzoontjes 3 jaar en wij geven daarvoor een feestje, mosselen met frieten, ben zeker dat ze de week ervoor niks eet......................................

En dan nog de overschot meevraagd.........................als die er is

 

Vorige week 1 bloemkool gegeven, ze had er liever 2 gehad zei ze voor in de diepvriezer.

We weten wel waar naartoe die 2de bloemkool zou gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...