Maarten Geplaatst: 6 juli 2014 Geplaatst: 6 juli 2014 Rode bessen(Jonkheer van Tets) De eerste courgettes Kleurrijke oogst van bonen, peultjes en sugar snaps Quote
mijke Geplaatst: 6 juli 2014 Geplaatst: 6 juli 2014 de eerste worteltjes zijn gaar! Verder radijzen (die roze) en een hande peultjes om zo op te peuzelen Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Erny Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Olifantenknoflook... De eerste twee augurkjes en de eerste courgette! En wat Kailan... (oeps net te laat geoogst want bloeit alweer) Ook de rest van de knoflook geoogst... die foto's volgen nog. Quote
Piroska Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 charlotte aardappel: Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
mijke Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 Avondeten! Ik ben vooral bijzonder trots op de prachtige bloemkool, aangezien we dat plantje vorige herfst aantroffen in een al sinds mei verwaarloosd tuintje van de buren. Het plantje had drie gele blaadjes van een lullige tien centimeter. In maart hebben we het plantje naar onze eigen tuin verhuisd, en we dachten eigenlijk dat er nooit meer een bloemkool in zou komen. Maar welja, hier is ie dan! Is ie niet mooi?! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
T0M Geplaatst: 10 juli 2014 Geplaatst: 10 juli 2014 Quote http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
jootje Geplaatst: 10 juli 2014 Geplaatst: 10 juli 2014 Mooie bak oogst, Mijke! En op die bloemkool mag je zeker trots zijn! Quote
Jenneke Geplaatst: 10 juli 2014 Geplaatst: 10 juli 2014 Deze foto is van vorige week. Het waren de laatste raapsteeltjes . De radijsjes was een beetje erg veel vergeten ze liggen op een ontbijt bord de grootste was echt groter dan een pingpongbal. Meestal zijn ze dan niet meer te eten, maar tot mijn verbazing waren ze nog echt lekker En tricolore zucchini. Lekker pasta met roomsausje en gerookte zalm mee gemaakt Vandaag wat snijbiet (die trouwens enorm aan het doorschieten is), palmkool en bladkool Red Russian en salie voor de Pizzocheri geoogst. En de eerste snackkomkommers (Patiosnacker) geplukt. Die ene is eigenlijk veel te groot waardoor het schilletje ietsje stug is geworden, maar gelukkig nog wel te eten. Maar hij had zich verstopt, ik zag hem pas hangen toen ik de andere twee plukte Quote
Almond Geplaatst: 10 juli 2014 Geplaatst: 10 juli 2014 Even een snel ronde in mijn wildernis (hallo twee weken vakantie ) leverde een goede oogst op Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
loes Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 deze keer niet vergeten om foto's te maken. mijn avondeten, de eerste aardappeltjes uit eigen tuin Quote
Bit Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Mn eerste bolcourgettes ooit. Rare dingen. Zijn deze niet te groot al ? Quote
Erny Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Zien er wel perfect uit volgens mij. Kunnen wel opeens nog veel groter groeien (vooral na wat regen, of als ze zoals bij ons in natte grond staan) maar daar worden ze niet lekkerder van. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Wat een mooie oogst allemaal, en Mijke je bloemkool is super mooi,mooi wit, niet uit elkaar gevallen echt top Quote
juudje Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 laatste sugar snaps en een wortel om te controleren deze doen beter mijn eerste sperziebonen en waren heerlijk. Voor een balkon niet slechts. Quote
Bit Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Hier de 1e aardappelen uit de volle grond.Roseval. Net 3 planten gedaan. Mega vind ik zelf. We gaan rustig verder... Friese Gieltjes. Veel minder. Ook 3 planten.En Blaue St Gallen. In aantal de minste. Nog bezig: Quote
geertlaurent Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 De allerlaatste aardbeien (vermoed ik) pasten per 2 net in een handpalm, doormidden gesneden pasten ze nog niet in onze Mathias zen mond Ps: Mathias is niet de krokodil Quote
Bit Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Ik oogst nu ook veel Dahlias. Is geen echte oogst zoals hier bedoeld natuurlijk, maar op de achtergrond ook de laatste rooie uien. Lekker tóch ontopic dus Een rommelfoto dus. Van nu op de tuin. Het regent nog nét niet. Vandaag 5 bossen Dahlias mee en weggegeven. Quote
jootje Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Prachtige foto 's weer! Mooi, Bit, die Charlotte piepers! En lekker veel van drie planten!Hier ook de piepers geoogst, de late die er nog lang niet uit moesten geoogst. Aardappelziekte dus. Ik heb toch nog wat oogst, dus mij hoor je niet klagen! ook weer tuin bonen , en courgettes geoogst. Die ovale is een zomerpompoen....soort courgette heb ik begrepen, wist eigenlijk niet of dit de goede grootte is. Pompoenen zijn meestal een slag groter. Zo even zoeken op het net. Quote
Noompi Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Terug van een weekje kamp en dan tref je zo'n joekel aan in de tuin! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
kroongj Geplaatst: 12 juli 2014 Geplaatst: 12 juli 2014 Hier ook courgettes. Maar iets kleiner En bietjes. Quote Groet, Geert-Jan
Maarten Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 Blauwe bessen, rode kruisbessen en bramen Paarse naaldboontjes en sperzieboontjes Rode bessen 'Jonkheer van Tets' Erwtjes en peultjes Gele Sugar Snaps 'Opal Creek' Quote
greetje Geplaatst: 14 juli 2014 Geplaatst: 14 juli 2014 ]ik kan niet tegen de grote oogsten op maar....het zijn de kleine dingen die het doen en goudsbloemzaad! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 15 juli 2014 Geplaatst: 15 juli 2014 Zoals beloofd nog de foto's van de knoflookoogst:Handige rekje stond tijdje geleden aan het pad (en was dus voor de meeneem). Vooral Vallelado. Bijzondere soortjes: v.r.n.l. Germidour, Messidrome, onbekende (waarschijnlijk ook Vallelado), Fokhagyma.En onder ligt ook nog ergens Purple Haze. Edit: En natuurlijk nog de courgettes (helft al weggegeven dus niet op foto), augurkjes, Kruisbes en pruimen. En heb de uien geoogst... volgende keer foto daarvan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.