Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@mroe wat een giga oogst! Wat heb je die knollen te eten gegeven joh?!

Mijn Citroën is van de boom afgevallen. Ik vond dat hij nog wel even kon hangen. Boom had andere ideeen. Er hangen nu 2 kleintjes nog aan.

a758fa918e87c99b5adef51efebc0483.jpg

• Like 5
Geplaatst: (aangepast)

Eindelijk alle saustomaten uit de vriezer gehaald en gewogen: 18,3 kilo.

Dat is de complete oogst van dit hele jaar.

Die mogen nu ontdooien en ik ga er morgen pastasaus van maken.

Ik ben heel benieuwd hoeveel potten dat gaan worden.

P1060055.JPG

P1060056.JPG

aangepast door Rookie
  • Like 7
Geplaatst:
@Melliehoe smaakt Turkse rucola? De wilde en gewone rucola zijn we hier gek op. 

Binnenkort ook maar eens wat wortelen oogsten. Heb er nog een paar staan. 

Hij smaakt minder petroleum achtig. Ik vind gewone ook lekker overigens hoor, maar Turkse is wat malser en minder bitter. Ook de bloei is anders. Het worden meer kleine struikjes. Alhoewel… dat wordt de gewone ook wel, maar deze is groter omdat het blad ook groter is. 1 plant heb je voldoende als je niet elke week pasta met rucola eet. Ik ga komend jaar bewust zaden bewaren ervan ipv alles uit te strooien. . Ik heb een keer gezaaid ooit en er komt altijd genoeg op, maar dat deelt minder handig uit dan zaden.
  • Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst:

@Rookie

Afgelopen zomer had ik 8 tomatenplanten staan (verschillende soorten) en op een gegeven moment waren de tomaten niet aan te slepen en hebben we buren en familie blij gemaakt, en ook het een en ander gepureerd en ingevroren om later soep van te maken.

Ik heb inmiddels een groter stukje moestuin gekregen en ik ben ook een kas aan het maken dus verwacht het komende seizoen  nog veel meer tomaten dan vorig jaar (hoop doet leven immers😇). 

Nu zie ik op de foto dat je die tomaten in zijn geheel hebt ingevroren in zakjes, en uit interesse vroeg ik me af of je ze dan gewoon plukt en invriest, of dat je ze dan eerst nog kort kookt of iets dergelijks ... 

Het lijkt me wel zo handig als je na afloop van het seizoen alle oogst in 1 x kunt verwerken in plaats van iedere week in de keuken te moeten staan om je tomaten van die week te verwerken

• Like 3
Geplaatst:

Ja, dat klopt, ik pluk ze, dan was ik ze, haal het kroontje eruit en dan gaan ze zo in diepvrieszakken zo de vriezer in.

Daar spaar ik ze dan op, totdat ik tijd heb om ze allemaal in te maken.

Bijkomend voordeel van invriezen: als ze ontdooien vallen de velletjes er heel makkelijk af.

• Like 2
Geplaatst:

Wat andijvie en veldsla van buiten, pluksla, een paar vers geplukte Bolzano tomaatjes en wat basilicum.

Niet de hoeveelheid natuurlijk, maar leuk om straks ook een paar zelf geteelde hapjes te maken.

image.thumb.jpeg.5b8266e1ac46f848adf0556dbd5c66a5.jpeg

• Like 5
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Er staan nog wat bietjes in de tuin.

Deze heb ik er uit gehaald voor de bietensalade van vanavond.

Ik kwam wat cylindra bietjes tekort, omdat de meeste klein zijn, maar er stond ook nog een knoepert van een chioggia biet in de grond.

Dat wordt smullen vanavond!

P1060070.JPG

• Like 6
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Voor mij is februari niet echt oogsttijd, maar ik kwam wat olifantenknoflook tegen bij het schoonmaken van het stuk grond voor de kas. Herplanten leek me een beetje zinloos, weetjewat, ze zijn al lekker groot, we gaan ze gewoon opeten! 

PXL_20250208_151233107.jpg

• Like 8
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

De laatste winterwortels en bietjes geoogst.

Dat was nog best veel, maar de bakken moeten leeg, want de aardappelen en erwten moeten er binnenkort in.

Er waren mega grote wortelen bij trouwens.

P1060126.JPG

• Like 7

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...