Gitta Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april Franse en reuze radijzen In kom al gesneden: veldsla, winterpostelein, rucola, chinese en gewone bieslook, beetje peterselie 3 Quote
Arja Geplaatst: 26 april Geplaatst: 26 april Er kwamen nog wat kleine broccolitjes van de Nine Star. 6 Quote
Gitta Geplaatst: 26 april Geplaatst: 26 april De oogst van gisteren. Helaas was alles al gesneden toen ik bedacht om een foto te maken. Peterselie, munt en tijm Raapstelen 4 Quote
Arja Geplaatst: 27 april Geplaatst: 27 april Sla, spinazie, bieslook en koriander voor het avondeten en rabarber voor in de diepvries. 6 Quote
CJodokus Geplaatst: 28 april Geplaatst: 28 april @Arja Ik wist niet dat je nu al koriander kan hebben. Wanneer heb je die gezaaid? Quote
Arja Geplaatst: 28 april Geplaatst: 28 april Even opgezocht: in september. Veel te laat om er toen nog iets aan te hebben, maar als het de winter overleeft heb je een vroege oogst in het voorjaar. 3 Quote
Arja Geplaatst: 28 april Geplaatst: 28 april Vandaag de eerste asperges, en sla en wat kruiden geoogst. 5 Quote
Mellie Geplaatst: 29 april Geplaatst: 29 april Jummmmm dol op asperges! Eet ze eens een x rauw. Ook goddelijk. Quote
Mellie Geplaatst: 1 mei Geplaatst: 1 mei Al gedeeltelijk opgechopt, maar daslook, prei en handje kruiden. Straks nog de slasoorten plukken. 6 Quote
Mellie Geplaatst: 1 mei Geplaatst: 1 mei 5 soorten sla peterselie, citroenmelisse, pepermunt, paar uipijpjes en veel basilicum 5 Quote
woldistel Geplaatst: 3 mei Geplaatst: 3 mei Rabarber, groene asperges en eindelijk weer eens sla uet 🤸 Vorig jaar geen enkele sla oogst gehad 7 Quote
EdelSpint Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Yes! De eerste peulvruchten van dit seizoen zijn een feit. Tuinbonen. De rest staat volop in bloei. Heb ze ingelegd voor fermentatie. 4 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei Auteur Geplaatst: 5 mei 7 minuten geleden, EdelSpint zei: Heb ze ingelegd voor fermentatie. Wat bedoel je daar precies mee? Want als dat nog moet gaan fermenteren dan zit er geen goed deksel op. Daar krijg je dan ongelukken mee! (plof!) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
EdelSpint Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei @Jorieke123 goed punt! Deksel zit er slechts losjes op (zodat gas ontsnappen kan, en er geen stof of beestjes in komen). In 2,2% keukenzout-oplossing ingelegd, met wat knoflook en té hete pepers. En uiteraard flink wat wortel, want anders kreeg ik zelfs dit kleine potje niet gevuld 😅 2 1 Quote
Gitta Geplaatst: 7 mei Geplaatst: 7 mei Franse en reuze radijzen Al gehakte winterpostelein De gewone en chinese bieslook ik had ook nog rucola en peterselie geoogst, maar vergeten op de foto te zetten. 6 Quote
jootje Geplaatst: 9 mei Geplaatst: 9 mei Waarom hebben jullie van die prachtige mooie gelijke rechte asperges? En heb ik van die buitenmodelletjes? Lang , kort, krom , dik, dun enz? Ik kan er wel mee leven hoor! ( mijn moeder zei altijd: scheve dingetjes piesen ook! 😂) Maar gewoon nieuwsgierig dus! 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.