Geplaatst: 24 juli24 Jul Auteur De nectarines uit de kas zijn gelukkig een stuk mooier! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 24 juli24 Jul Andijvie geoogst, eruit gehaald vanwege de vele kasplatruggen die erom heen zaten.1 Courgette van 571 gram.Bieten. 2 Grotere en de andere kleiner, via meervoudig zaaien. Maar het loof zit gauw door elkaar en de andijvie ervoor, werd een beetje druk.In mijn tuin werkt dat niet. Nog eens deze bieten proberen de volgende keer, maar dan apart.Ik heb de stelen eraf geknipt, die ga ik blancheren. De bladeren houd ik niet, daar houd ik niet zo van.
Geplaatst: 24 juli24 Jul Een bakje met verschillende tomaatjes, weet 2 flinke zakken sperziebonen Vesperal, een klein bosje kousenband,en wat aardbeien
Geplaatst: 25 juli25 Jul Ik heb ook geoogst vandaag!😅🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱Gister weer mooi blad van mijn koolplanten optijd eraf voordat het lelijk of opgegeten word…👍😊
Geplaatst: 25 juli25 Jul Fijn dat de wespen nog wat voor me over lieten. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 25 juli25 Jul Oogst van vandaag! Vooral heel blij met de mooie wortels! Schoongemaakt was het twee kilo! Happy JoÛ
Geplaatst: 25 juli25 Jul @jootje wat een innige wortelen! Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 25 juli25 Jul Wat een verliefde wortel, maar lastig om schoon te maken hahaha.Welke courgette is die gele @jootje ? 25 juli25 Jul aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 25 juli25 Jul Courgette no 9 geoogst. Aan 1 plant zaten er 3, wat gaat dat snel dit jaar. Zo blij mee. Er zijn er nog 8 bevrucht. De bijen en hommels zijn er erg druk mee.
Geplaatst: 26 juli26 Jul Weer blij met mijn oogst van vandaag. Met de klok mee:Tomaat van de pomtato van vorig jaarCabaca Peach Groene Jalapeno Rode Jalapeno Habanada
Geplaatst: 26 juli26 Jul Lekker bordje, Dahli. Ik vind die mini pepertjes zo grappig! Maar ze zijn waarschijnlijk verschrikkelijk heet?
Geplaatst: 26 juli26 Jul Oogst van vandaag:BoerenkoolStengelkool (Cima di Rapa)SpitskoolWortelenStambonen groen en geelSnijbonenSpekbonenMeiraapjes
Geplaatst: 26 juli26 Jul Aardappelen geoogst van 200 knollen. Dit zijn ze nog niet allemaal, nog twee rijen van 12 planten per rij.6 kg stokspersiebonen en 5 kg spekbonen.3 rode kolen van 3 kg ongeveer. Ook nog wat tomaten en koolrabi en sla.
Geplaatst: 26 juli26 Jul Dat zet pas zoden aan de dijk, mooie oogst @MROE !1 uur terug, jootje zei:Maar ze zijn waarschijnlijk verschrikkelijk heetZe zijn inderdaad behoorlijk heet, maar zo aromatisch en lekker. Ik heb een salsa gemaakt met onder meer 2 van die mini’s en dat was echt wel pittig, maar zo heerlijk!
Geplaatst: 26 juli26 Jul Gisteren een mooi gerijpte speckled roman. Ik pluk hem, zijkant helemaal rot. Iewwww. Vandaag dan toch wat leukers! De eerste perziken. Jummm! De allereerste (platte) ging direct op, maar deze 2 konden na de eerste gulzigheid op de foto. De platte is de plati4two en de ronde… kaartje weg. De platte is net een perziksnoepje. Heerlijk zoet en sappig! De ronde ook lekker, maar heel anders.
Geplaatst: 27 juli27 Jul Handig zo’n balkon waar de perziken je tegemoet groeien [emoji39]Ik had er eerst 1 geplukt en toen nog 3 erbij. Jeetje wat zijn ze sappig!
Geplaatst: 27 juli27 Jul Haha @@jootje laat het mijn kinderen maar niet horen. Inmiddels alweer een dikke kilo perziken op en bij een face time rondje tuin met mijn moeder zus en nichtje, kwam ik nog het een en ander tegen. Heel veel afgevallen granaatappelbloemen… mijn moeder zei dat ze er heel anders uitzien dan hun bloemen. Dat dacht ik ook al. Ik bewaar deze en kijk of de thee er van lukt. Met normale bloemen is dat heel lekker, maat deze zijn zo raar. De achterkant van de bloem is de schil van de granaatappel. Ik hoop heel erg dat er een paar blijven hangen en ze uitgroeien. Ben echt zo ontzettend nieuwsgierig ernaar. De vijgen! Eindelijk. Ik was ook heel boos op ze dat er maar niks ging afrijpen. De eerste 3. Nog steeds te weinig voor mijn vijgenlust… maar gelijkkig eet ik ze stiekem zonder te delen pomtidommm [emoji18]En dan de eerste 2 mini tomaatjes. Sjonge jonge zeg… bijna augustus en de eerste tomaten.
Geplaatst: 28 juli28 Jul TadaaaaDe grootste perziken werden uiteraard direct door de kinderen ingepikt. De kleine mini trouwens ook, want ‘aaaah; zo schattig’ [emoji38]Ze smaken echt geweldig.
Geplaatst: 28 juli28 Jul Ik ben echt heel jaloers op jouw perziken; wat een weelde 😍 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 28 juli28 Jul Afgelopen zaterdag had ik al wat tomaatjes, nu is het maandag en er waren er alweer wat rood... 28 juli28 Jul aangepast door driepinter
Geplaatst: 28 juli28 Jul @@woldistel al jaren niet zo’n grote oogst gehad. Ben er blij mee [emoji39] Met koken kwam ik erachter dat mijn Italiaanse kruiden pot bijna leeg is. Als in, 1 leper nog. Dus kruiden geplukt om te drogen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.