Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

Oogst van gisteren, wortelen en peterselie.

20250923_151506.jpg

20250923_151926.jpg

Oogst van vandaag. Sweet california wonder paprika

20250924_145708.jpg

aangepast door Gitta
Foto’s toegevoegd

Geplaatst:

Oogstje van vandaag…; veel afgeknipt prei groen omdat dat erg sliertelig werd…🤔🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_5770.jpeg

Geplaatst:

Vandaag 10 kg Jonagold, Cox en Schone van Boskoop.

PXL_20250924_132532824.jpg

Geplaatst:

Postelein, tomaatjes, munt, komkommers en augurken, selderij.

20250924_133317.jpg

20250924_153147.jpg

20250924_165924.jpg

Geplaatst:

PXL_20250925_114455342.jpg

Alle aubergines in 1x geoogst, ik heb alleen mijn wedstrijd exemplaar laten hangen, want die wordt nu geel. De laatste droogbonen. En wat spul uit de kas.

Geplaatst:

Ik begin nu toch maar een beetje met het binnen afrijpen van halfrijpe pepers en tomaten. Er hangt nog zeker het e.e.a. buiten, maar ik probeer toch eerst dat er al een kleurtje aan de plant komt.

IMG_8448.jpeg

Geplaatst:

Oogst van vandaag 😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_5785.jpeg

Geplaatst:

De laatste kastanjes. We hebben vandaag wel een winnaar geloof ik. Dit is echt een joekel!

PXL_20250926_123103130.jpg

Geplaatst:

De pompoenen geoogst. Geen grote dit jaar. Twee soorten kleine butternut: Anna en Honeynut. Twee uchiki kuri en de groene ben ik effe kwijt..😂

De butternutjes zijn echt lekker klein en handzaam. Niet om een pan soep voor de hele straat mee te koken, maar meer voor gerechten voor twee personen ofzo. Blij mee. Komen volgend jaar wel terug.

Verder de prei allemaal eruit gehaald. Veel beestjes zaten erin. Dit is wat ik overhield na inspectie en wegsnijden! Prima! De oranje pompoenen zijn halloween pompoenen, die gaan uitgesneden worden en dus niet gegeten.

IMG_3866.jpeg

IMG_3867.jpeg

IMG_9546.jpeg

Geplaatst:

Pepers om straks te drogen, een groot deel van de tomaten uit tunnel verwijderd (buiten 6 planten) om plaats te maken voor de winterteelt, de groenen mogen nu ook hier verder binnen rijpen. 2de oogst van de vijgen begint, dat is ook niet alle jaren, ze zijn weliswaar een stukje kleiner nu.

20250927_160511.jpg

Afbeelding van WhatsApp op 2025-09-27 om 18.05.33_68c0ed7d.jpg

20250927_160318.jpg

Geplaatst:

Geoogst in het bos….dus niet mijn eigen tuin! 🌰is ook oogst toch? 😊

IMG_9574.jpeg

IMG_9559.jpeg

Geplaatst:

180 gram andijvie, 2 pompoen (1 was ervan afgevallen en erg klein, maar de steel was aan het breken, had ook geen blad meer)
Zuring eruit gehaald voor de knoflook erin te planten.

Verder wat boterboontjes, snijboon en haricots verts.

20250927_172045.jpg

Geplaatst:

2 tasjes tomaten toch weer. Alles wat er nu nog komt beschouw ik als bonus. Er zitten nog best wat groene tomaten, dus misschien moet ik die de volgende keer maar plukken en hopen dat ze binnen afrijden.

En de paprika's heb ik allemaal maar geoogst, ook de groene, ik denk niet dat ze nog heel rood zouden worden buiten. Dat leverde een flinke zak paprika's op

20250928_142119.jpg

Geplaatst:

Nog een paar laatste stokbonen geoogst en verschillende soorten pepers. De pepers liggen weer te drogen om chilli flakes van te maken.

20250928_152314.jpg

Verder nog komkommers, sla en bieslook geoogst voor de gemengde sla.

20250928_163512.jpg

Geplaatst:

image.jpg

Kastanjes uit het bos en appels van eigen boom

IMG_2193.jpeg

IMG_2192.jpeg

Geplaatst:

Zo alvast een deel hutspot geoogst.

IMG20250929170236.jpg

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Het volgende zelf niet geoogst uit de tuin maar mijn echtgenote,

Hop en vruchtjes van lampioenplant voor decoratie, zaad bloemen en okkernoten (net als bij de hazelnoten moeten we hier dagelijks snel voor zijn of eekhoorns en andere zijn er direct mee weg).

20250928_164023.jpg

en de wedstrijdplant van vorig jaar😄. 20250928_163846.jpg

Geplaatst:

@redzebra is de hop ook voor decoratie, of ga je er bier of thee van maken?

Afgelopen zaterdag had ik geen tijd, dus vandaag maar geweest.

Mais (wilde ik eigenlijk de vorige keer al doen maar toen geen tijd), de rest van de pawpaw (sommigen waren al afgevallen en de rest zat al redelijk los, die grote is een Susquehanna en de rest Prima1216), een laatste komkommer, en wat vijgen plus 3 snack tomaatjes.

20250929_193710.jpg

En peren Charneux, er hangen er nog een aantal.

De winterrietperen hangen allemaal nog (welke er niet met de storm afgewaaid waren).

20250929_193721.jpg

Geplaatst:

IMG_2228.jpeg

Geplaatst:

De laatste knalgroene tomaten. De planten zijn vanmiddag opgeruimd. Eens kijken of die nog wat willen rijpen in de vensterbank. Ook nog tientallen olijfkomkommertjes, maar die heb ik tijdens het rooien allemaal opgegeten. Ze groeiden tussen de tomaten door. Nu is er weer wat meer lucht voor ze.

IMG_8474.jpeg

Geplaatst:

Oogstje van vandaag 😊

IMG_5849.jpeg

IMG_5845.jpeg

Mini bleekselderij geoogst… weet iemand hoe het komt dat dat blad er steeds zo uitziet…🤔

Bij de oude zaai was dat zo en bij de nieuwe nu weer….🤔🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

Geplaatst:

Gisteren en vandaag stoofpeertjes (Gieser Wildeman) geplukt, van één laagstam.

(Staat er nu alweer11 jaar, als allereerste fruitboompje in mijn toen nieuwe tuin.)

20250930_Stoofperen_Oogst2025.jpg

^ Gemiddelde opbrengst, ene jaar wat meer, andere jaar wat minder.

Een paar dagen geleden bekeken: ze lieten ze heel makkelijk los, dus pluktijd. Maar kneiterhard.

Door de hardheid viel de zoetheid niet te proeven. Dus -vóór de echte pluk- maar een proefbereiding gedaan. Peertjes, water, en verder helemaal niks. Ook geen kleurstof:

20250930_Stoofperen_Gestoofd_VerderHelemaalNiksErbij.jpg

^ Na bijna vier uur stoven. Nooit eerder zo gedaan, want altijd met deels port, wat verse gember of peper, klein snufje zout.

Donkerrood, alleen van de peertjes! Ik was verbaasd. Ze waren ook echt zoet genoeg.

Geplaatst:

Zojuist weer een paar mooie rijpe pepers geoogst. Ze worden nu rap rijp gelukkig.

20251001_133533.jpg

Geplaatst:

Zo mooi kleurig die pepertjes.

Hier ook eindelijk de kweeperen geoogst. Althans deze, er hangen er nog een paar aan die niet zo in de zon hangen. Die kreeg ik er echt nog niet af. Het geurt hier in huis nu heerlijk. Eens bedenken wat ik ga maken.

IMG_3409.JPEG

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.