Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

Ik vind jouw peultjes een pracht opbrengst @Janie 😋

Ik heb ze ook in de heeft gezaaid maar niet allemaal aangeslagen… wat er staat heeft bloemetjes en beginnende peultjes…dus moet ik nog afwachten…🤞🤞🤞Lekker genieten van jouw opbrengst👍😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_6269.jpeg

IMG_6270.jpeg

Geplaatst:

Dankjewel @Vrouwholle. Bij mij zitten er ook nog bloemetjes en beginnende peultjes in. We wachten het saampjes af of het nog iets wordt! 💚

Geplaatst:

Uit mijn 2e voortuin bak had ik al de brocolliroosjes geoogst en vandaag ook het vak met m’n mini paksoi geoogst…ze zouden nog wat groter kunnen maar ik vind ze oke zo👍😊

Ook nog met snoeischaar en pincet de brandnetels afgeknipt… om te drogen voor de thee….

Ik plukte ze altijd uit het bos maar nu ze spontaan in mijn moestuinbak groeien vind ik dit wel super makkelijk👍😊

Kappen er weer terug op…(wel open overdag maar ‘s nachts dicht.) Groeit nog steeds allemaal….😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_6288.jpeg

IMG_6289.jpeg

IMG_6290.jpeg

IMG_6291.jpeg

IMG_6292.jpeg

aangepast door Vrouwholle

Geplaatst:
Op 9-11-2025 om 12:12, henkg zei:

over je knolselderij: Keurig resultaat! (als je MTFD-zaailingen van mij waren: altijd leuk om te lezen dat mijn ruilen/donaties een goede oogst gegeven hebben)

Ja, dit zijn jouw zaailingen geweest. Erg blij met het resultaat.

Geplaatst:
8 uren geleden, Vrouwholle zei:

brandnetels afgeknipt… om te drogen voor de thee….

Hier hetzelfde! Ik heb sinds deze zomer ook brandnetel in mijn border en ben er blij mee! Ook een mooie waardplant voor bepaalde vlinders. 💚

Mooie oogst ook! 😊

Geplaatst:

Welk type paksoi is dit, @Vrouwholle ? Ze lijken me erg geschikt ook voor hydroponics, vanwege de beperkte ruimte die ze innemen.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Deze paksoi komt van de mm @Tanja65 Op het zaden zakjes staat ; Paksoi bok soi.

Op de web. Site bij ;shop; en dan zaden , staat meer plant info over deze soort. 😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

Geplaatst:

Ik heb ook mijn paksoi geoogst (geen foto genomen) en de laatste groene en half gekleurde pepers geoogst.

20251111_144620.jpg

Geplaatst:

Wat een prachtige kleuren zo bijelkaar @Gitta 😍🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

Geplaatst:

Prachtig @Gitta! 🌈

Geplaatst:

Ja, hé. Vind ik ook. En ze bleven maar kleuren. Maar in het weekend wordt het nu wel heel erg koud. Dus alles eraf gehaald.

Geplaatst:

Wat mooi @Gitta. Ik had ze allemaal weggehaald op 1 pepertje na als test, maar ik had ze dus gewoon kunnen laten hangen.

Geplaatst:

@Petrasmoestuin Bij jullie is het kouder denk ik. We hebben toen in oktober dacht ik, 1 nacht rond het vriespunt gehad. Ik heb tooen alles afgedekt. Komende week wordt het echt kouder, ook overdag. De dubbele cijfers zijn er dan niet meer. Dus vandaar mijn beslissing.

Geplaatst:

Daarom ga ik ook al mijn sla, postelein e.d. opmaken. Krijgen meeldauw en beestjes.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Tnx @Vrouwholle. Op de website staat verder Pak Choy Green F1. Jammer. Ik heb graag zaden die ik kan blijven doorkweken. Maar ja, daar verdienen ze minder aan.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ben ik met jou eens @Tanja65 sommige zaden zijn echt duur!! En F1…. Toch vind ik het moeilijk want het zijn dan ook wel precies sterke planten die goed in kleinere moestuin passen…🤔

Ik had de mm snack komkommer 2 planten opgekweekt die deden het mega goed….(net pas de ik denk laatste komkommertjes ervan geoogst) mm advies opgevolgd om ze in Juli nog keer te zaaien in pot… geen plek om ze toen uit te planten…. En de eerst gezaaide deden het nog prima…. Dus dat doe ik volgend seizoen niet meer…..had ik die (dure) zaden beter kunnen sparen voor komend seizoen….🤔🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

Geplaatst:

Pe en pa uit de kas. Soms wat onduidelijk wat wat is, dus altijd eerst een hapje testen 😁 Er hangt nog veel groen, dat laat ik nog even hangen.

PXL_20251113_151009863.jpg

Geplaatst:

Mooie pes en pas @Arja

IMG_3356.jpeg

Nou dit was wel een verrassing hoor! Planten zijn ook gewoon nog mooi. Ik snap er niks van. Al die compost ookomertjes zijn nog hartstikke gezond.

Geplaatst:

Ja zeker bijzonder. De ziekte is gewoon niet in de buurt!

Ik heb de laatste tetragon uit de pot gehaald en ook de bietjes uit de bak.

Eén flinke portie bietjes voor mij en Lie samen plus een paar ons mini bietjes voor een potje zoetzuur..daar ben ik matig tevreden mee maar dat is ook tevreden mrgreen

IMG_6738.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Veldsla, peterselie, bieslook en Egyptische uitjes.

20251113_165541.jpg

Geplaatst:

Laatste pepertjes en de knolselder geoogst. Ze zijn lang niet zo groot en mooi als die van Gitta 😉 maar heel blij mee! 😊

IMG_0213.jpeg

IMG_0214.jpeg

Geplaatst:

Wat een prachtige peperoogst @jootje ! En iedereen die überhaupt een knolselder weet te kweken, vind ik sowieso knap!

Geplaatst:

Nou ik vind ook deze knolselderij prachtig hoor @jootje. Mooie oogst zo bij elkaar!

Geplaatst:

Prachtige oogst inderdaad. Ook de knolselderij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.