Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

wortels is niet de makkelijkste teelt. Op de foto denk ik aaltjesschade te zien. In dit geval lijkt het op vrijlevende aaltjes. Daar kun je eigenlijk niet zoveel aan doen dan een deel van het jaar de grond zwart te houden. Dus geen gewas en geen onkruid. Wortels en uien zijn hier heel gevoelig voor.

Geplaatst:

Oh nooit bij stil gestaan…

Geen gewas zou een “ staf” zijn voor mij @hangplant 😬 want ik heb eigenlijk juist altijd gevulde vakken in mijn bakken op mijn dakterras…🤔

Uien doe ik al niet.. hoewel wel bos uitjes..;geld het daar ook voor..🤔?

Wortel in schone moestuin grond in aparte pot zou dat een optie zijn?? 🤔

En bietjes zijn die soms ook gevoelig voor die vrij levende aaltjes?? 🤔🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

Geplaatst:

bietjes zijn wat minder gevoelig. En de vraag die je kan stellen is of "schone moestuingrond" ook schoon is. Ook in het groot zijn aaltjes, en met name vrijlevende aaltjes en stengelaaltjes ook een groot probleem, maar daar wordt een duur monster genomen voor de teelt. Vaak is het op dakterras niveau gewoon proberen.

Geplaatst:

Radijsjes, spinazie (gezaaid in herfst), laatste boerenkool begint met bloemaanzet, 1,2 kg tomaatjes.20260329_140246.jpg

20260329_122130.jpg

Deze koolrabi is voor de compost, ik wou hem nog laten staan voor bloei, maar had nu de plaats nodig.

20260329_133031.jpg

Geplaatst:

Ik heb struik mm andijvie geoogst van de najaarszaai uit mijn voortuinbak👍😊😋

IMG_7252.jpeg

IMG_7254.jpeg

🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

Geplaatst:

Oh lekker @Vrouwholle Moet ik aan het eind van het jaar ook maar eens proberen in mijn kas denk ik. Ik ben gek op andijvie. Kan niet wachten tot ik het in juni kan zaaien.

Geplaatst:

Ik vind de mm andijvie echt heerlijk @Petrasmoestuin die heeft nog echt dat ouderwetse beetje bitter in haar blad…😋

In jouw kas zou idiaal zijn want de meeste najaars gezaaide andijvie gaan rotten omdat ze dan te nat worden in het hart en gaan rotten… in koude kas gebeurt dat niet…. Ik heb verschillende vakken ermee… 😋

Wel geluk voor deze andijvie dat het nu wat kouder is want doorschieten met te warm voorjaar is dan wel weer een risico…. 😬

Ik probeer August al voor te zaaien zodat ze al als kleine krop de winter ingaan….🤞🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

Geplaatst:

Ik heb dezelfde soort als de MM, alleen elders gekocht. Alleen zo'n 30 tot 40 cent goedkoper. 😉

Maar hij was inderdaad lekker van hen.

Geplaatst:

Welke soort is dat, @Petrasmoestuin en @Vrouwholle

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

De mm andijvie soort is ; breedblad Volhart winter @Tanja65 🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.