Geplaatst: Woensdag om 14:365 d wortels is niet de makkelijkste teelt. Op de foto denk ik aaltjesschade te zien. In dit geval lijkt het op vrijlevende aaltjes. Daar kun je eigenlijk niet zoveel aan doen dan een deel van het jaar de grond zwart te houden. Dus geen gewas en geen onkruid. Wortels en uien zijn hier heel gevoelig voor.
Geplaatst: Woensdag om 16:155 d Oh nooit bij stil gestaan…Geen gewas zou een “ staf” zijn voor mij @hangplant 😬 want ik heb eigenlijk juist altijd gevulde vakken in mijn bakken op mijn dakterras…🤔Uien doe ik al niet.. hoewel wel bos uitjes..;geld het daar ook voor..🤔?Wortel in schone moestuin grond in aparte pot zou dat een optie zijn?? 🤔En bietjes zijn die soms ook gevoelig voor die vrij levende aaltjes?? 🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱
Geplaatst: Donderdag om 08:574 d bietjes zijn wat minder gevoelig. En de vraag die je kan stellen is of "schone moestuingrond" ook schoon is. Ook in het groot zijn aaltjes, en met name vrijlevende aaltjes en stengelaaltjes ook een groot probleem, maar daar wordt een duur monster genomen voor de teelt. Vaak is het op dakterras niveau gewoon proberen.
Geplaatst: Gisteren om 13:311 d Radijsjes, spinazie (gezaaid in herfst), laatste boerenkool begint met bloemaanzet, 1,2 kg tomaatjes.Deze koolrabi is voor de compost, ik wou hem nog laten staan voor bloei, maar had nu de plaats nodig.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Ik heb struik mm andijvie geoogst van de najaarszaai uit mijn voortuinbak👍😊😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Oh lekker @Vrouwholle Moet ik aan het eind van het jaar ook maar eens proberen in mijn kas denk ik. Ik ben gek op andijvie. Kan niet wachten tot ik het in juni kan zaaien.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Ik vind de mm andijvie echt heerlijk @Petrasmoestuin die heeft nog echt dat ouderwetse beetje bitter in haar blad…😋In jouw kas zou idiaal zijn want de meeste najaars gezaaide andijvie gaan rotten omdat ze dan te nat worden in het hart en gaan rotten… in koude kas gebeurt dat niet…. Ik heb verschillende vakken ermee… 😋Wel geluk voor deze andijvie dat het nu wat kouder is want doorschieten met te warm voorjaar is dan wel weer een risico…. 😬Ik probeer August al voor te zaaien zodat ze al als kleine krop de winter ingaan….🤞🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ik heb dezelfde soort als de MM, alleen elders gekocht. Alleen zo'n 30 tot 40 cent goedkoper. 😉Maar hij was inderdaad lekker van hen.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Welke soort is dat, @Petrasmoestuin en @Vrouwholle * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur (ze zijn niet allemaal zo strak/netjes: ) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.