Geplaatst: Zondag om 08:033 d Dankje @Gitta 😊 kan vast beter maar ik vind het echt fijn om prei in mijn tuin te hebben .. makkelijk om 1 of 2 preitjes voor de roerbak of soep te kunnen oogsten 👍😊🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: Zondag om 09:033 d Paar dagen weggeweest, en dan heb je dit! Yeah! En zoals heter nu uitziet kan ik komende week nog meer oogsten ! Lucky me! 😊
Geplaatst: Zondag om 10:013 d Feestmaal! 🎂 Ik ga vanmiddag ook onze eerste asperges van dit seizoen oogsten.Edit: De paksoi ging doorschieten en kreeg dus voorrang.
Geplaatst: Maandag om 16:302 d Erbette, Usui bladerwt, Nine star broccoli, Asperges en wat Zevenblad. 😋 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Zondag had ik ( de tweede) pond asperges. Vndaag dacht ik, ik ga kijken of er een paar zijn, die kunnen samen met baby paksoi in een roerbakkie….tsss…..700 gram! Happy Jo 11 uren geleden11 u aangepast door jootje
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Jaaa heerlijk! Enne invriezen gaat ook prima trouwens..ik deed het gevacumeerd en rauw. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 uren geleden10 u Ja, gaan hier ook rauw de vriezer in wat teveel is. Niet vacuum ofzo. Wat een weelde he?
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Vanavond sla bij het eten. Dit is de eerste keer dit jaar dat we echt oogsten om te eten.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Lekker @jootje Wat veel en wat zien ze er goed uit. Ik heb altijd begrepen dat het niet meevalt om asperges te telen. Had jij ook na 2 jaar pas oogst of later?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Nou, ik ben niet de handigste, en niet de geduldigste, en een rommelkont, maar asperges vind ik echt niet moeilijk. Ik had wel grote ( volwassen) planten gekocht, bij een asperge kweker. Als je die poot, mag je het jaar erop voorzichtig wat oogsten. De jaren erna gewoon volop. Ik doe dus eigenlijk niks, behalve proberen het onkruid bij te houden, wat compost of mestkorrels….gaat vanzelf! Toevallig vandaag wat nieuwe planten erbij besteld. 😊
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 2 uren geleden, jootje zei:wat nieuwe planten erbij besteldEn waar bestel je deze? Dit geeft mij weer mogelijkheden. Ik houd van groene asperges.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Marktplaats, hahaha! Nou had ik mazzel, zag een adv. Bij mijn vriendin in haar woonplaats in Limburg….zij haalt ze en verstuurd ze!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.