Geplaatst: Zaterdag om 15:582 d Dit oogste ik gister omdat het allemaal ging doorschieten/in bloei…😏Zooitje ongeregeld..😅Alles uitgesorteerd;Spinazie, iets wat op radijsjes moet lijken…🫣Rucola…en prachtige krul Pieter 😍 en 2 vakken doorgeschoten rode paksoi.. maar die bloemstengel heeft een hele delicate smaak dus daar ben ik juist blij mee…😋Alles gewassen en per soort in keukenpapier gerold en in plastic zakje gestoken in de koelkast voor later….🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: Gisteren om 17:281 d Wat heerlijk veel weer @jootje 😋 Waar komen die bloemstengels uit?🤔🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Ik dacht echt, laat ik nou eens bescheiden beginnen....Beetje rabarber en wat Russische kool.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u 16 uren geleden, jootje zei:And again….😊😋 happy Jo!Veel van mijn uien in de kas beginnen te bloeien en de stelen zien er net zo uit als die stelen rechts op de foto. Ik had ze afgeknipt (en weggegooid) in de hoop dat de ui in de grond nog iets zou doen.Maar zijn die stelen/bloemknoppen nog te verwerken in een gerecht dan ?
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Auteur De kraaien en eksters (en spreeuwen, die nog niet op bezoek zijn geweest...?) lieten zowaar wat meikersen voor ons hangen!
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Wat heerlijk @Jorieke123 en nu al rijp? Sja. Meikersen. Valt te verwachten 😆Rozen en lathyrus geplukt en een bosje oregano om te drogen. Dat komt als onkruid overal op en alles wat ik niet wil, trek şk eruit en geef ik aan de kippen of droog ik. Nu was het weer tijd om wat te drogen. M
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Worteltjes, waar duidelijk te zien is dat deze voorgezaaid waren😄, ze halen maar max de lengte van de oorspronkelijk p11. Misschien is in dit geval een hogere snail rol toch een betere optie.De tenen in de knofloken zijn al zo goed als gevormd, bij 1 zag ik poppen van de preimineervlieg maar gelukkig alleen in de buitenste nu verdroogde bladeren (hier verwijderd). De eerste bolzano tomaten uit de serre alsook een gele vleestomaat ( @appelvrouw ik had hem mohamed 2 gelabeld naar de andere, omdat ik niet meer wist welke exact het was van jou, herken je hem eventueel nog?) Peultjes , Ook weer een + kilootje aardbeiensamen met rabarber uet o.a. confituur
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ik vind ze wel lollig die kleine worteltjes.. wat betreft de dwarf Mohamed kan ik niet meteen uitsluitsel geven @redzebra ik zal gaan speuren in mijn aantekeningen.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u ja, dat klopt, die weet ik, die zijn nog niet rijp hier, maar ik had ook nog een andere van jou gekregen, namelijk de gele vleestomaat rechtsboven op de foto. Omdat ik de naam niet meer wist had ik hem mohamed 2 gelabeld. Herken je die gele tomaat en weet je de echte naam ?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u O ok @redzebra dat had ik niet begrepen, het zal dan alleen de perzik iz Rigi kunnen zijn van Tomate de charmeDie is nog wel meer oranje dan de door jou geoogste tomaat. Maar ik kan me geen andere voorstellen van deze kleur die ik je gegeven kan hebben.Ik had van die kleur verder alleen vorig jaar de Beauty de Lorraine maar die is très côteléBeauty Lottringa Orange 1 uur geleden1 u aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Kleine Rettich, Choy Sum (was in bloei gestoken), diverse sla, Mooli radijs (ook in bloei en was nu niet veel meer) peterselie en bonenkruid. De laatste 2 schoongemaakt en staat te drogen.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 28 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Choy Sum (was in bloei gestoken)Veel lekkere oogst Petra! Dat bonenkruid 😋.Nog even over de choy sum; het is de bedoeling dat hij gaat bloeien hè. Zo eet je hem, bloeiend. In het Nederlands Bloeiende Chinese kool. Ik hoop dat je nog wat hebt laten staan 😊.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 11 uren geleden, driepinter zei:Veel van mijn uien in de kas beginnen te bloeien en de stelen zien er net zo uit als die stelen rechts op de foto.En @Vrouwholle Ziet er uit als bloemstengels van de olifantenknoflook. Die ga ik ook oogsten als ik binnenkort naar de moestuin ga.En vast ook wel bloemstengels van de gewone knoflook.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u En wéér! Inmiddels zitten we op bij elkaar anderhalve kilo kapucijners schoon aan de haak. Wauw!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.