Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

b09cc553bac0bee53f35aa0fb9cfbabe.jpg

Ik ga sambal maken. Het is weer zo ver!

Heel veel pepers en paprika’s (ruim 1 kg!) en wel 4 tomaten geoogst. (Ik weet niet of we die 4 opkrijgen hoor, sjonge jonge wat een boel)

• Like 2
Geplaatst:

Dat zijn nog eens pompoenen redzebra! Hoe meer ik jullie oogst zie, hoe meer ik vind dat ik een prutser ben. Maar wie weet lukt het volgend jaar dan wel?!

493bc771c7b04affaeeb4517103b4469.jpg

Een venijnig komkommertje wat er meer uitziet als een helse augurk. Gele frambozen, yacon blad, golden delicious die er niet zo delicious uitzien, maar wegens vogel overlast de laatsten maar geplukt en de eerste Aji Ahuachapau peper. Smaaktest doorstaan. Een blijver.

• Like 2
Geplaatst:

Beetje laat, maar afgelopen weekend appels geplukt bij mijn oom en tante op het "landgoed". Dik 2 kratten vol geoogst, en ze hadden tig kratten staan met oogst van de andere bomen. Dus van alles een beetje mee naar huis genomen. Niet té veel, want we moeten het wel op krijgen met zijn tweetjes ;-)

De tijm is van eind september en die komt van ons eigen balkon. Gedroogd en in een potje gedaan. Komende week even hetzelfde met de basilicum doen, voor het te laat is.

IMG-20211009-WA0000.thumb.jpeg.5a9da47c985f68fff8f39f3208a664ad.jpeg

20210924_142016.thumb.jpg.e85f57b7e78933b5084e0b501b091cff.jpg

• Like 1

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Geplaatst:

De eerste mais oogst dit jaar.
Links de mais gezaaid in denk ik juni, de 2 kolven rechts van maïs gezaaid in april.
De linker mais is gezaaid in 10-15cm compost, en de planten zijn rond de 2,5m hoog (inclusief mannelijke bloem). De rechter mais had ik in mei in potjes buiten gezet om af te harden maar vanwege de storm, hagel en vele regen icm lage temperatuur heeft de helft van de plantjes het maar overleefd, en pas na de knoflook oogst eind juni enig formaat gekregen om uit te planten. De planten staan in klei, en halen de 2m niet eens, gemiddeld 1.50-1.75m.485b4f92682fc67b545ced788f3f4752.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Ik ben mijn paprikaplanten aan het opruimen want ze zitten vol met vieze plakkerige luizen en hun uitwerpselen :sick: Op zich zijn de planten nog mooi groen hoor, en er komen ook gewoon weer nieuwe bloemetjes in. Maar ik ben er wel klaar mee. Weg er mee. Ik heb dus al best veel geplukt om nog wat af te laten rijpen. En er volgt nog wel wat. 

IMG_1699.jpg

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...