Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Bessen….kruisbessen…een courgette ( denk ik ) ..A46E3C8F-73E1-405B-9DA2-8B3C40A34AF4.thumb.jpeg.3bdf929faff9c9626e9f43a7a291503f.jpegeen prachtige spitskool…de laatste kapucijners en lelijke -in mijn beleving- mislukte aardappelen geoogst.  
Vanaf het begin waren de planten al niet echt mooi….en dat bleef zo…..nu al een week of twee geel. En werd steeds geler…dooier eigenlijk. Dus maar eruit gehaald.  Ik heb de lelijkste die er ook niet smakelijk uit zagen gewoon weggemikt. 

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgerijpte tuinbonen geoogst en geschoond. Ik liet ze hangen om als zaadgoed te dienen voor de komende 2 jaar. Opbrengst 1100 gram. Misschien teveel voor twee jaar maar ze blijven ook nog wel bruikbaar tot in 2025 want tuinbonen blijven lang kiemkrachtig.

 

1

tuinboonzaad2.thumb.JPG.1f5f600ff7e709c990a0d71cafcba32b.JPG

1

tuinboonzaad1.thumb.JPG.b349b6776efd087a4d5c321c0d130099.JPG

 

  • Like 3

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een kilo kruisbessen geoogst. Vrijwel allemaal van één struik, die me als Hinnonmaki is verkocht, maar dat duidelijk niet is. De andere struiken zijn evenmin Hinnonmaki, maar weer een ander ras dan deze. Allemaal kwantiteit boven kwaliteit.

IMG_20220707_132907.thumb.jpg.df1a3f8d973a3780e41ff69893b31a21.jpg

 

Resultaat: twee potten ongezoet sap/moes voor latere verwerking.

IMG_20220707_145551.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Courgettes, bietjes, tuinbonen, aardappelen en zure kersen. Niet op de foto staat een hoeveelheid german hardneck knoflook (viel tegen, best kleine bollen) en een hoeveelheid rijpe Usui bladerwtjes voorvolgend jaar. 

Ik ben blij met de aardappelen; Cerisa, gewoon van de Appie Heijn. Dit is van drie planten. En een paar blauwe aardappelen van de buurman, maar die zijn zo ver nog niet.

 

IMG_20220709_155345823.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

fb7ebca09cacbde1bdd93c0ff32ee9ad.jpg

Eerste shishito pepers (de rode), adjuma’s, die heb ik al 9 x eerder gegeten, maar ze worden steeds groter en pompompoommmmmm de eerste tomaat! Gargamel was eerst pikzwart en nu zwart met een roodgeel blosje.

De doperwtjes van de dochter, frambozen en de eerste 4 bosbessen hebben de foto niet gehaald.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...