Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst


Jorieke123

Aanbevolen berichten

De oogst van vandaag (behalve de Victoria pruimen, die komen nu ook in overvloed).
Rechts waterspinazie (kangkung), en ik heb nog 10 van die porties op de moestuin.
Links 2 enige snowberries en 5 tomaten die verder moeten rijpen waarvan ik niet op het naamkaartje heb gekeken. Ook de enige gele boontjes die ik in mei gezaaid heb (40 zaden, 4 planten) en de eerste stoksnijbonen (eind mei of juni gezaaid).

Vorig jaar geen Victoria pruimen wegens een beurt jaar, maar dit jaar is echt de helft aangetast door de pruimenmot. Niet toen ze klein waren en daardoor afvielen, maar pas sinds ze groot zijn (2e generatie waarschijnlijk).024ba4dc561152756a866a01fb7b07ae.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De oogst incl aangevreten courgette waarvan er vlak voor de veilige wasbak een stuk snot zo op de grond viel. Jek…

f58c7fc6290487e7ef76f3e6d4c5030a.jpg


Enneuh… het ging me te ver in er een eigen topic voor aan te maken, maar uit een vaas haalde ik wat dood duizendschoon incl een veel te groen uitziend druiventakje.

e575c5e185459d787d3c8d6e2476aa4a.jpg


Die had het goed naar zijn zin. Kijk al die wortels dan… Heb ik nog nooit gehad en doe elk jaar tig stukken druiventak in een vaas. Iemand eerder gehad toevallig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bladkool, Diepholzer Dickstrunken, blijft een mooie naam, vorige winter de zaden hiervan uit de zadendoos gevist. 😀 Manlief gaat het straks roerbakken met wat ander spul.

 

Edit: niet roerbakken, maar koken, een half uurtje volgens manlief, anders blijft de kool bitter. 

 

 

20210904_173259.jpg

aangepast door Arja
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar nog weinig gemoestuind. Maar het gaat nu stukken beter. Wel wat kunnen doen en dit jaar zijn voor het eerst de pink half runners goed gelukt. 20210905_181514.thumb.jpg.15fd6ddb9e338d53f24870c0e656664b.jpg

Weet iemand toevallig of deze tijdens het koken roze blijven? Roze bonensoep zou natuurlijk fantastisch zijn 😍🤣

20210905_173519.thumb.jpg.e318d23492e1a23611a754890bf95115.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt een lekker maaltje!

Ik heb de rijpe tomaten zojuist geplukt, van de zeer slap hangende tomatenplanten, het blad vergeeld.  Toen ik anderhalve week geleden vertrok naar Nederland was de weersverwachting voor hier zoals het voor Nederland was, fris en wolkenvelden en een bui af en toe. Maar het is heel warm geweest en de tomatenplanten stonden echt te verdrogen in de kas.

 

Ook nog twee komkommertje aan volledig verdroogde ( zelfs al verkruimelende) kokommerplant en enkele courgettes ( sorry @Anna3 voor het bietsen van courgettes bij jullie, mijn oppas heeft de vruchten dus niet geoogst)..

 

image.thumb.jpg.db43bd84db9144525a54934dfb18b3c9.jpg

 

image.thumb.jpg.11fac44d68937d278cd3348e94aa5d75.jpg

 

  • Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Links de kleine vijgjes voor het receptje van buurvrouw,  vijgenbladpompoen om cabello de angel te proberen (had ze voornamelijk gezet voor de zaden als onderstam voor komkommer en augurk volgend jaar),  nog wat tomaatjes voor inmaak  en een pompoentje voor soep vanavond. Lekker wat koken seffens.

WhatsApp Image 2021-09-11 at 14.53.18.jpeg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

De tweede helft van de borlotti's, verder een boel beetjes en restanten, oa. ardbei, millefleur tomaatjes, cucameloen, en een paar vergeten sperziebonen. 

 

Daarnaast veel zaden van bloemen en ook wat van groentes, voor volgend jaar en om uit te delen.

 

 

20210913_172937.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...