Jorieke123 Geplaatst: 2 september 2022 Auteur Geplaatst: 2 september 2022 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 2 september 2022 Geplaatst: 2 september 2022 (aangepast) Van @acpronk kreeg ik 4 x 2 aardappels op de mtfd die we in potten hebben geteeld. Een soort had echt al mega lange uitlopers, die blauwe Valvi. we wisten niet of die nog goede planten zou geven. HIj heeft het uiteindelijk toch best goed gedaan. Nu maar hopen dat ze smaken. Deze heet iets met Vlaanderen… 2 september 2022 aangepast door appelvrouw 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 3 september 2022 Geplaatst: 3 september 2022 (aangepast) Kan het kloppen dat ik kan ruiken of ze (enigszins) pittig zijn, of zou ik me dat verbeelden? 3 september 2022 aangepast door Arja 3 Quote
Frans Geplaatst: 3 september 2022 Geplaatst: 3 september 2022 Zaden van de eetbare lupine geoogst en geschoond. Een tweede partij die later gezaaid werd is naar verwachting over 2 weken oogstrijp. 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Ruderalis Geplaatst: 3 september 2022 Geplaatst: 3 september 2022 Carolina Reaper Chocolate 20 stuks 🥵 4 Quote
Adrielle Geplaatst: 3 september 2022 Geplaatst: 3 september 2022 Een lekkere tomaten mix (+4 snack paprika) 2681g. Nog nooit zoveel in een keer gehad! 4 Quote
Arja Geplaatst: 4 september 2022 Geplaatst: 4 september 2022 De laatste pronkbonen geoogst. Als groene boon vind ik ze niet lekker, dus laten hangen tot ze dik genoeg zijn om als droogboon te bewaren en eten. 7 Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 4 september 2022 Geplaatst: 4 september 2022 De 1e 2 lagen op de grond. Toch leuk als ze het eindelijk gaan doen. Na grondig turen meer zien hangen 3 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
fre3ke Geplaatst: 4 september 2022 Geplaatst: 4 september 2022 (aangepast) Eerste pompoen Yukisgeshou, een kleine meloen, twee kleine aubergines, tomaten, appels Cox Orange Pippin en Rode van Boskoop. Ik heb voor morgen een applecrumble gepland met enerzijds Cox en anderzijds Boskoop, om het verschil te proeven. 4 september 2022 aangepast door fre3ke 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 september 2022 Geplaatst: 5 september 2022 Voor de bleke stadskindjes: 11 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
woldistel Geplaatst: 11 september 2022 Geplaatst: 11 september 2022 De eerste herfstradijzen, bietjes, pastinaak (vergeten te dunnen dus hele dikke én dunne exemplaren), mais, aubergine, paprika, ronde courgette en twee shiitakes. 7 Quote
Ruderalis Geplaatst: 12 september 2022 Geplaatst: 12 september 2022 Oogst van de afgelopen week, 6 Quote
fre3ke Geplaatst: 13 september 2022 Geplaatst: 13 september 2022 (aangepast) Zes pompoenen die nog moeten narijpen, een tomaatvormige paprika van @rorror, vier eh twee nashi-peren (voor het eerst oogst, ze zijn heerlijk), tomaatjes. Ehiopian brown pepers. Staan nu te fermenteren nadat het meeste zaad is verwijderd. 13 september 2022 aangepast door fre3ke 4 Quote
rorror Geplaatst: 13 september 2022 Geplaatst: 13 september 2022 @fre3ke Bij mij zijn ze wat klein uitgevallen, maar de vorm vind ik een leuk uiterlijk. 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
mdubbelm Geplaatst: 14 september 2022 Geplaatst: 14 september 2022 Eerste oogstrondje vanmorgen door de tuin. Weet iemand of je nog iets met doorgeschoten augurken kan, of is het compostmateriaal? 😅 2 Quote
Mellie Geplaatst: 14 september 2022 Geplaatst: 14 september 2022 Capsicum geplukt met de eerste aji pineapple! De dochter heeft haar best gedaan om een hartje te plukken. Dat betekende wel dat ik erna nog een ronde moest, want er hing nog genoeg. Ze had al een hartje geplukt, dus de rest paste niet De slakken kreeg ik er gratis erbij, mocht je je dat afvragen. 6 Quote
Mellie Geplaatst: 15 september 2022 Geplaatst: 15 september 2022 De appels geplukt Deze boom had er 1. Ik weet niet welk ras. Elstar had er meerdere, maar ook niet veel. 1 van kunnen plukken. Rest naar de wespen en vogels.Van deze boom had ik al een kilo of 3,5 van geplukt omdat alles werd aangevallen door de wespen. Nu het restant incl slak. Heerlijke appel. Alleen soortnaam kwijt. Ik ben ondertussen onder gepoept door de slak in kwestie die ik van mijn appel af heb gehaald.. Lekker… De frambozen zijn voor de jam. Deze tomaten gaan In de vriezer. Ik heb er gewoon te veel. Lang leve die dagen 2 Quote
Mellie Geplaatst: 16 september 2022 Geplaatst: 16 september 2022 Veel grote vleestomaten en veel kleinere tomaten samen wegen ook veel. Ben heel blij met mijn oogst dit jaar Masallah. Geef voor het eerst sinds jaren weer tomaten weg. En al lukt het niet elke dag te plukken, toch wel om de dag @mdubbelmHelaas komt nu het einde wel in zicht. Ik had allemaal tomaten die zichzelf hadden uitgezaaid. Omdat ik zo veel slakkenvraat heb, heb ik er een aantal laten zitten. Daar zit een tomaat bij die ik 2 jaar geleden heb gezaaid. Weet dus ook niet meer hoe die heet maar hieronder de foto. Dun schilletje, slakken zijn er ook dol op. Sappig en smaakvol. Rijpen heel gelijkmatig af dus je hebt bijna altijd een tros die je kunt plukken. Vallen wel van de tros als ze rijp zijn. Deze tomaat groeit dus als een tierelier. Toen ook al. Het is dat dat schilletje zo dun is. Daarom zaai ik hem niet meer, maar dit jaar uit zichzelf opgekomen. Ik heb er 3 staan. Ben er achteraf wel blij mee, want ik heb er zo belachelijk veel tomaten van. Wel honderden tomaatjes, niet te geloven die groeikracht! Dan gaat het wel hard. Kan je er zaden van geven als je wilt. Je hebt zo veel tomaten dat de slakken er zelfs niet tegen aan kunnen eten. En dat is in mijn tuin toch wel heel handig. Quote
jootje Geplaatst: 16 september 2022 Geplaatst: 16 september 2022 Mooi tomaatje, Mellie. hier de appeltjes van mijn kleine boompje geoogst. Nog niet eerder had ik er zoveel, bijna 100! voorlopig hoeven wij geen appeltjes te kopen! De appel is een Jona Gold…..happy Jo 11 Quote
Arja Geplaatst: 18 september 2022 Geplaatst: 18 september 2022 Een flinke patisson en wat bescheiden pastinaken. Twee ervan hebben volgens mij een liefdesrelatie. 7 Quote
Mellie Geplaatst: 19 september 2022 Geplaatst: 19 september 2022 Even gewogen @mdubbelm En met 2766 gr zat ik er met mijn 3 kg niet veel naast. heerlijk al die tomaten! De oogst was een week geleden beduidend groter, maar dat kon ook niet anders met die temperaturen. Ik denk dat ik dit weekend alles ga ruimen. Het is met al die regen nu wel een beetje klaar. 5 Quote
Frans Geplaatst: 19 september 2022 Geplaatst: 19 september 2022 Zonnebloemen met rijpe zaden geoogst. Ze zijn komende winter bestemd voor de zaad etende vogels in mijn tuin en om weg te geven voor hetzelfde doel elders. Al door vogels aan de plant 'getest' en goed bevonden zo te zien. Drogen in de kas. Over een paar weken komen nog wat zaden beschikbaar van een ander soort dat momenteel nog voor een deel in bloei staat. 13 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Ruderalis Geplaatst: 21 september 2022 Geplaatst: 21 september 2022 Langzaam komt het einde in zicht, de oogst van vandaag, 5 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.