Jump to content

Foto's van: je oogst

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Mijn oogst van vandaag is ook weer binnen.

De dikste rode bieten, de laatste spitskool (de rest komt van de volgende lichting), en berg sjalotten die de uienvlieg blijkbaar heeft gevonden en de 2 eerste courgette's vh jaar!

Die uienvlieg had ik niet meer verwacht, de sjalotten stonden al bijna klaar en we oogstten al regelmatig een paar per keer. Ik denk nu achteraf dat doordat wij die eenlingen er tussenuit hebben gehaald, de geur vrijkwam en misschien daarom die vlieg afgelopen weken tóch onze sjalotten heeft kunnen vinden (naast en tussen de prei en wortelen.... ). Grootste gedeelte er nu dus uit, met duidelijk lafjes verstopt in de laagjes van de ui.

2013-07-02-1222981372769557.06

Als klap op de vuurpijl, zoals iedereen, aardappelen. Gloria vroege AM. Had ze zelf nog even willen laten zitten, maar de aardappelziekte heeft de kop opgestoken bij osn op het complex dus iedereen wordt vriendelijk verzocht hun aardappelen te rooien aankomende weken.

2013-07-02-1298941372769569.06

Met mijn 3m2 (tops) toch een aardige opbrengst. Per plant zo'n 4 á 5 grote jongens, een klein aantal krieltjes en een paar mini's. Totaal 7,6kg.

Kan ik die mini's als pootaardappel bewaren voor volgend jaar?

Vandaag de 1e Courgette's en een weer een bloemkool. De oogstspreiding van de bloemkool gaat helemaal volgens plan. ( Courgette's liggen op de koolbladeren )

dscn489925301372785050.JPG

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Sjalotten stonden er niet zo fraai bij als andere jaren... uienvlieg dus. Alles maar geoogst.

Het groen gaat in de vriezer.

img106856841372860442.JPG

Ook wat rode uien en gewone ui gecheckt... en hé das handig zo'n uienhangrekje...

img108286951372860662.JPG

Nog nooit zoveel aardbeien in één keer van eigen land kunnen plukken.

img107723691372860484.JPG

img107665861372860592.JPG

En de peultjes zijn echt op gang nu...

img107913001372860638.JPG

Pepers mannen...prachtig!!

Mijne zijn nog lang niet zover...

Maar wel: Broccoli, maar liefst 3 planten tegelijk klaar. En aardbeien, enkele bessen..frambozen.

Van wie had ik deze leuke radijsjes ook al weer?

img237214631372874280.JPGimg237419961372874289.JPG

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Mijn knoflook oogst! 28 Bollen in totaal.

Het gekke is dat de bollen die tussen de aardbeien stonden, allemaal 'zwanger' waren; dus ook nog teentjes in de stengel hadden gevormd. De bollen die ik in een ander bed had staan, hadden dit niet. Volgens Velt gaan knoflook een aardbeien goed samen. Volgens mij niet.

knoflook-oogst-2013-165751372959351.jpg

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Telt één kleine Baron von Solemacher bosaardbei als 'oogst'? De eerste van m'n plantje. Klein, een beetje droog, maar wel lekker

Zal m'n plantje nog maar wat meer vertroetelen, hij heeft iig zat bloemetjes

rimg513145751373127142.JPG

Ik vind het een 'oogst' want ik ben nog maar een beginner. Applausje voor mezelf

ze zien er goed uit Aalterse Willy, en mijn strengen ogen hetzelfde hoor, nooit een hoog cijfer voor vlechten gehad als het maar droogt.

@Gwen: ziet er heerlijk uit je eerste oogstmaaltje!

oogst-00150671373207307.JPG

oogst van vandaag: wat courgettens, ahum.. waar ga ik die nu weer laten, en alvast voor vanavond 4 spekbonen geoogst om te proberen (nooit gegeten) een paar boterbonen gered van rotting uit de modder en een paar peultjes. yummie heb ik zin in.

Ja dat recept zou ik ook graag hebben...

Mijn oogst voor vandaag is wat ik bij elkaar heb gesprokkeld voor in de zomersnert, ditmaal zonder pakje soep van de fabriek. Helaas ook zonder uien, die zijn me mislukt.

buitendoen36576221373220142.jpg

Teeltwedstrijd MTF organisatie