Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Vandaag een deel van de boontjes gerooid, een emmer vol weggeven, een portie in de frigo voor morgen en veertien literpotten geweckt.

 

IMG706469181376596032.JPG

 

Dat maakt nu al 21 potten dit jaar.

En er staan er nog veel op het tweede perceeltje. Hopelijk worden die niet gestolen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zon alweer bijna onder... wat gaat dat alweer snel...

Oja... die grote lag nog op de tafel van vorig keer, telt niet meer mee.

 

IMG166933781376841401.JPG

 

En de Olifantenknoflook opgespoord (het groen was foetsie), mooie knollen maar die had ik geloof ik beter laten zitten zodat ze zijtenen konden gaan ontwikkelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe tomaat is gelanceerd als een open bestoven soort. Dit wil zeggen dat de zaden van een dergelijke plant een puur ras en geen kruisingen voortbrengen. 'Het is ook belangrijk om te weten dat er geen genetische modificeringstechnieken zijn gebruikt bij het ontwikkelen van deze rassen. Deze tomaten zijn niet GMO'.

 

De tomaten hebben ook nog een zeer goede smaak. 'Ze bevatten een goede balans tussen de suikers en zuren en smaken zoals een tomaat hoort te smaken. Anthocyanen zijn in principe smakeloos. Het is wel belangrijk om de tomaten niet te vroeg te plukken om er zo voor te zorgen dat de suikers en zuren zich goed kunnen ontwikkelen. Het is makkelijk om ze te vroeg te oogsten, omdat de uiterlijke kenmerken van rijpheid in het geval van deze tomaat niet kunnen worden waargenomen.

 

De tomaten zijn paars op de plekken waar ze aan het zonlicht zijn blootgesteld en ook de kroon is vaak paars. Ze zijn rijp wanneer de kleur verandert van een paarsblauwe tint naar een paarsbruine tint. Daarnaast worden de tomaten ook wat zachter wanneer ze rijp zijn, net als bij gewone tomaten en de onderkant verandert van groen in rood.

 

Anthocyanen kunnen zich alleen ontwikkelen op de plekken waar de tomaten aan het zonlicht zijn blootgesteld. Het paarse pigment kan zich niet ontwikkelen in de schaduw van bladeren of onderop de vrucht. 'Wanneer je echter een Indigo Rose tomaat pakt en hem alsnog blootstelt aan het zonlicht, dan kleurt deze binnen een week alsnog paars,' zo vertelt Myers.

 

http://www.agf.nl/artikel/79914/Paarse-tomaat-debuteert-onder-de-naam-Indigo-Rose

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de hele zomer af elke dag een beetje geplukt. Heel lekker maar nooit genoeg voor een mooie oogst foto. Gister eindelijk van alles wat geplukt dus toch een keer een oogst foto kunnen maken.

IMG372789321377600593.JPG

 

De twee laatste preien die ik in het begin van het seizoen niet diep genoeg heb geplant. De eerste bloemkool. Weer wat bramen ( daar ga ik dalijk jam van maken) En wat tomaatjes en een peper. Is al de tweede keer dat er pepers aan komen nu hij in mijn tuin staat. En bij het tuincentrum had hij ook al verdroogde pepers. Dus die doet het goed. De eerste paprika is ook rood. Nog niet helemaal maar toen ik hem aanraakte viel hij eraf

IMG372913881377600797.JPG

Ik heb vandaag ook nog is de kruiden geknipt. Hangen te drogen nu. Jeetje wat vind ik dat er mooi en gezellig uit zien! Daarom hangt ook de basilicum er maar bij toch even proberen. De andere helft van de basilicum heb ik ingevroren met olijfolie.

 

De koriander is doorgeschoten en daar wil ik eigenlijk zaad van oogsten als het gedroogd is. Moet ik dan die bloementjes hebben of die bolletjes die er aan zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens even denken... wat zou beter te zaaien zijn... bloemetjes of zaadbolletjes...

De ZAADbolletjes dus... Wel goed rijp laten worden!!!

 

Die Basilicum buiten aan je lijntje kan je beter snel weghalen en in een zakje in de koelkast bewaren en vandaag of morgen opeten... Zo drogen heeft geen zin...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...