Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zo ienieminie zijn deze niet hoor

Vorig jaar van Worlds smallest deze foto gemaakt.

Worlds-smallest-tomato-366041378572650.jpg met hetzelfde muntje van 1 cent

Ook dit jaar heb ik weer 8 van deze planten gezet maar door goed plantbeheer heb ik toch wat grotere tomaatjes.

Heb je uiteindelijk wat meer aan maar nog steeds geen enkele groter dan een 20cent muntje.

Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014

Geplaatst:
Geen idee; ik heb m voor t eerst. Za wel naar pompoen smaken

Hij begint heel glad en pas op t einde maakt ie pinda's op zn schil....hoe langer hij dan de tijd krijgt, hoe meer pinda's. Deze heeft heeeeel lang de tijd gehad. Officieel heet hij: Galeux D' Eysines ( of te wel wrattenpompoen maar ik vind pinda leuker ).

Ik ben zoooo jaloers. Deze had ik ook maar geen van de planten heeft het gered, en ik had hem zo graag willen proeven! Volgend jaar maar weer!

Geplaatst:
Geen idee; ik heb m voor t eerst. Za wel naar pompoen smaken

Hij begint heel glad en pas op t einde maakt ie pinda's op zn schil....hoe langer hij dan de tijd krijgt, hoe meer pinda's. Deze heeft heeeeel lang de tijd gehad. Officieel heet hij: Galeux D' Eysines ( of te wel wrattenpompoen maar ik vind pinda leuker ).

Ik ben zoooo jaloers. Deze had ik ook maar geen van de planten heeft het gered, en ik had hem zo graag willen proeven! Volgend jaar maar weer!

Ik had er 3. Eentje heeft het maar gered. Er zaten ook maar 5 zaadjes in het zakje; blijkbaar een lastige pompoen. Ik wil m zo lang mogelijk heel laten, maar áls ik m tzt ga eten, zal ik verslag uit brengen

Vandaag: een enorme (4100gr.) courgette die ineens ergens gegroeid is...verdekt opgesteld En de eerste artisjok van het krijgertje van Salamandertje, n aardbei, 2 pompoenen en nog n courgetje:

PICT829695701408550847.JPG

Geplaatst:

@Akita: kleiner dan de worlds smallest (zo groot als het wereldbolletje op een 1cent stuk) zou nogal belachelijk klein zijn niet? Dan past er net 1 pitje in Geef mij ze maar een maatje groter

18871408554671.

Allemaal anders en toch uit een gekocht aveve zakje f1 zaad Goldrush

Geplaatst:

Het klopt, door het plagen van de plant krijg je van worlds smallest inderdaad 100'en mini tomaatjes waarbij er in de kleinste tomaatjes geen zaad zit.

Laat je deze planten in de vollegrond groeien en snoei je het oerwoud wat deze planten trachten te vormen een beetje in acceptabele vormen krijg je dezelfde hoeveelheid tomaatjes maar dan een stukje groter.

Nog steeds formaat kleine knikkers.

Onderstaand een stukje van de oogst van de "geplaagde" planten

2013-08-25-1298241408613960.002013-08-10-1188511408613959.31

Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014

Geplaatst:

Courgettes, wat worteltjes, de laatste boontjes en tomaten

De Cox's orange pippin begonnen te vallen dus ook maar ineens geoogst.

IMG3876-800x53345661408631999.jpg

Geplaatst:

Ooohhh...vet jaloers ben ik.

Ik had best veel planten, maar veel hebben het gewoon niet gedaan! Juist diegene, de kleinere die ik wilde uitproberen. Die grote banana heeft helemaal niks gedaan. Weehhhhhh!

Maar, wat er wel ligt is genoeg voor de winter hoor! Heb er pas vier af.

Maar Geedee.....ze zijn echt prachtig! Ik vind die witte platte met streepjes ook helemaal leuk!

Geplaatst:

Meloen 'Oranje Ananas' , type Charentais-Meloen. Zaad van Vreeken, maar 'Sluis' verkoopt ook gewoon zakjes zag ik net. Heb even gegoogled.

Ondertussen de Meloen me goed laten smaken. Doorsnee ong 16 cm. Volledig rijp, nét niet er overheen, had ook niet veel langer moeten wachten.

DSCN613648111408871775.JPG

DSCN613748541408871785.JPG

Nadeel: de plant heeft maar 1 meloen gegeven. Er hingen er in het begin 3 aan. deze is volgroeid, Beide anderen werden niet groter.

Plant viel al vrij snel ten prooi aan meeldauw. Vanaf eind jullie al denk. Volgend jaar neem ik daar maatregelen tegen.

Zaad kreeg ik begin april van een tuinbuurman. Zaaien was heel makkelijk. Mooi warm voorjaar natuurlijk , dat scheelt. Ding stond al heel snel in de kas.

Geplaatst:

Rommelig maar leuk oogstje! De laatste paarse boontjes, wat witte komkommertjes, wel vier augurken. En de paprikaatjes! Ik vind ze zo leuk! De paarse vind ik erg leuk omdat ze al heel snel paars zijn, daarna moeten ze nog wel een tijdje hangen en worden dan wat lichter. Binnenkant is niet paars maar wit, benieuwd of de paarse kleur verdwijnt met bakken. Heb zo het idee van wel. Heb wel de zaadjes eruit gehaald, ook van de witte, want wil ze volgend seizoen graag weer.

Enne...Geedee....dat gele ding is mijn eerste en waarschijnlijk enige pattison..gewoon een balletje!, image99531408878051.jpg

Geplaatst:

Hier ook wat van die grote dingen afgesneden. Groene bolcourgette ( heb een belachelijke hoeveelheid al weggegeven steeds in de goede maat, rest laat ik gaan. Wel fijn dat ie niet rankt, maar 2m2 is ie toch wel denk. )

Die gele is een gele courgette, de rest zit er nog aan 6m2 plant.

Die bleke is wel voor gebruik. De 1e aan de nog gezonde plant die rijp is ( ook zeker 6m2 )

Paar laatste gebarsten tomaatjes.

image11741408884145.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...