Akita Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 zo ienieminie zijn deze niet hoor Vorig jaar van Worlds smallest deze foto gemaakt. met hetzelfde muntje van 1 cent Ook dit jaar heb ik weer 8 van deze planten gezet maar door goed plantbeheer heb ik toch wat grotere tomaatjes.Heb je uiteindelijk wat meer aan maar nog steeds geen enkele groter dan een 20cent muntje. Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
suus76 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geen idee; ik heb m voor t eerst. Za wel naar pompoen smaken Hij begint heel glad en pas op t einde maakt ie pinda's op zn schil....hoe langer hij dan de tijd krijgt, hoe meer pinda's. Deze heeft heeeeel lang de tijd gehad. Officieel heet hij: Galeux D' Eysines ( of te wel wrattenpompoen maar ik vind pinda leuker ). Ik ben zoooo jaloers. Deze had ik ook maar geen van de planten heeft het gered, en ik had hem zo graag willen proeven! Volgend jaar maar weer! Quote
sluipwesp Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Akita, heb je voor mij een stekje van dat geldboompje Quote
geedee Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geen idee; ik heb m voor t eerst. Za wel naar pompoen smaken Hij begint heel glad en pas op t einde maakt ie pinda's op zn schil....hoe langer hij dan de tijd krijgt, hoe meer pinda's. Deze heeft heeeeel lang de tijd gehad. Officieel heet hij: Galeux D' Eysines ( of te wel wrattenpompoen maar ik vind pinda leuker ). Ik ben zoooo jaloers. Deze had ik ook maar geen van de planten heeft het gered, en ik had hem zo graag willen proeven! Volgend jaar maar weer! Ik had er 3. Eentje heeft het maar gered. Er zaten ook maar 5 zaadjes in het zakje; blijkbaar een lastige pompoen. Ik wil m zo lang mogelijk heel laten, maar áls ik m tzt ga eten, zal ik verslag uit brengen Vandaag: een enorme (4100gr.) courgette die ineens ergens gegroeid is...verdekt opgesteld En de eerste artisjok van het krijgertje van Salamandertje, n aardbei, 2 pompoenen en nog n courgetje: Quote
loes Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 eerste Sarpo Mira's geoogst uit de ikea tas Quote
geertlaurent Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 @Akita: kleiner dan de worlds smallest (zo groot als het wereldbolletje op een 1cent stuk) zou nogal belachelijk klein zijn niet? Dan past er net 1 pitje in Geef mij ze maar een maatje groter Allemaal anders en toch uit een gekocht aveve zakje f1 zaad Goldrush Quote
Akita Geplaatst: 21 augustus 2014 Geplaatst: 21 augustus 2014 Het klopt, door het plagen van de plant krijg je van worlds smallest inderdaad 100'en mini tomaatjes waarbij er in de kleinste tomaatjes geen zaad zit.Laat je deze planten in de vollegrond groeien en snoei je het oerwoud wat deze planten trachten te vormen een beetje in acceptabele vormen krijg je dezelfde hoeveelheid tomaatjes maar dan een stukje groter.Nog steeds formaat kleine knikkers. Onderstaand een stukje van de oogst van de "geplaagde" planten Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
Mari Geplaatst: 21 augustus 2014 Geplaatst: 21 augustus 2014 Courgettes, wat worteltjes, de laatste boontjes en tomatenDe Cox's orange pippin begonnen te vallen dus ook maar ineens geoogst. Quote
Akita Geplaatst: 21 augustus 2014 Geplaatst: 21 augustus 2014 En deze vanaf de vollegrond. Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
geedee Geplaatst: 22 augustus 2014 Geplaatst: 22 augustus 2014 Ff gespeeld met de pompoenoogst tot nu toe ( we zijn op de helft ) We eten met t bord op schoot Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 augustus 2014 Geplaatst: 22 augustus 2014 Super..en lekker!!!Ik heb alleen de jumbo banana er nog maar af..te veel andere dingen te doen, en ze groeien nog wel lekker Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geertlaurent Geplaatst: 22 augustus 2014 Geplaatst: 22 augustus 2014 Whoow dat zijn veel pompoenen, ziet er mooi uit zeker de patissons. Quote
jootje Geplaatst: 22 augustus 2014 Geplaatst: 22 augustus 2014 Ooohhh...vet jaloers ben ik. Ik had best veel planten, maar veel hebben het gewoon niet gedaan! Juist diegene, de kleinere die ik wilde uitproberen. Die grote banana heeft helemaal niks gedaan. Weehhhhhh! Maar, wat er wel ligt is genoeg voor de winter hoor! Heb er pas vier af. Maar Geedee.....ze zijn echt prachtig! Ik vind die witte platte met streepjes ook helemaal leuk! Quote
suus76 Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Mompel mompel * jaloers* Heel mooi Geedee! Quote
Bit Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Mn eerste en enigste ( wel rijp, de kas ruikt helemaal zoet ) meloen. Quote
Nasuada Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Wat een mooie variatie zeg! vooral die "pinda pompoen"is helemaal leuk! Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Noompi Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Welke soort meloen is dat dan Bit? Ziet er uit als een enorm tijger nootje Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Meloen 'Oranje Ananas' , type Charentais-Meloen. Zaad van Vreeken, maar 'Sluis' verkoopt ook gewoon zakjes zag ik net. Heb even gegoogled. Ondertussen de Meloen me goed laten smaken. Doorsnee ong 16 cm. Volledig rijp, nét niet er overheen, had ook niet veel langer moeten wachten. Nadeel: de plant heeft maar 1 meloen gegeven. Er hingen er in het begin 3 aan. deze is volgroeid, Beide anderen werden niet groter.Plant viel al vrij snel ten prooi aan meeldauw. Vanaf eind jullie al denk. Volgend jaar neem ik daar maatregelen tegen.Zaad kreeg ik begin april van een tuinbuurman. Zaaien was heel makkelijk. Mooi warm voorjaar natuurlijk , dat scheelt. Ding stond al heel snel in de kas. Quote
geedee Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Ziet er goed uit **Geedee zit te kwijlen achter t schermpje** Quote
jootje Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Rommelig maar leuk oogstje! De laatste paarse boontjes, wat witte komkommertjes, wel vier augurken. En de paprikaatjes! Ik vind ze zo leuk! De paarse vind ik erg leuk omdat ze al heel snel paars zijn, daarna moeten ze nog wel een tijdje hangen en worden dan wat lichter. Binnenkant is niet paars maar wit, benieuwd of de paarse kleur verdwijnt met bakken. Heb zo het idee van wel. Heb wel de zaadjes eruit gehaald, ook van de witte, want wil ze volgend seizoen graag weer. Enne...Geedee....dat gele ding is mijn eerste en waarschijnlijk enige pattison..gewoon een balletje!, Quote
Bit Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Hier ook wat van die grote dingen afgesneden. Groene bolcourgette ( heb een belachelijke hoeveelheid al weggegeven steeds in de goede maat, rest laat ik gaan. Wel fijn dat ie niet rankt, maar 2m2 is ie toch wel denk. )Die gele is een gele courgette, de rest zit er nog aan 6m2 plant.Die bleke is wel voor gebruik. De 1e aan de nog gezonde plant die rijp is ( ook zeker 6m2 )Paar laatste gebarsten tomaatjes. Quote
Noompi Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Meloen 'Oranje Ananas' Bedankt Bit! Vandaag geoogst in de natuur!Heerlijke appels, een paar rijpe hazelnoten en walnoten. Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
Piroska Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Pompoen Fictor, NG Candyroaster pompoen, Khiva komkommers, snackkomkommer, sweet dumpling pompoentjes, een summerred appel (laatste van het seizoen, staat maar voor een stukje op de foto rechts) citroenkomkommer en wat verschillende tomaatjes. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
jootje Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Oohh...Piros! Ook al zo mooi! Die pompoentjes! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.