Jorieke123 Geplaatst: 6 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2017 Ja hoor Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 10 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2017 Uhm... was er nou iemand op zoek naar zeekool? Ik meende dat ik dat in iemands lijstje had gezien? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 11 oktober 2017 Geplaatst: 11 oktober 2017 Niet speciaal naar op zoek, maar als je over hebt? Mijn zeekoolplant blijft een beetje zielig..Mag ik van jou brave hendrik? Voor de zoveelste keer , maar het is me nog niet gelukt om 'm in leven te houden..Wil je ook kruiptijm of liever 'gewone'? Dan kijk ik even wat ik kan vinden. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2017 Nou ik ben superblij want mijn zeekolen hebben zich uitgezaaid! Het zijn nu natuurlijk nog miezerige plantjes ook, maar ik verwacht er komend voorjaar nog meer Ik zet er wat voor je klaar! Ja Brave Hendrik heb ik ook voor je, waarom denk je dat ie het maar niet overleeft? Die van mij staan in de halfschaduw ('s ochtends zon), in lekkere voedzame (qua compost, niet qua mest) grond. Daar zaait ie zich ook uit, en de pollen zelf worden groter, dus ik heb blijkbaar eindelijk een goed plekje voor em (al een paar jaar nu). Wie weet heb je er wat aan. Die zeekool heb ik dan weer in de volle zon, met ook wat voedzame grond trouwens, maar dat is pas sinds afgelopen winter, want de wortel-achtige stronken kwamen een beetje boven de grond uit te staan. Nu weer trouwens. Het zijn wel trage planten wat dat betreft, maar die van mij zijn nu eindelijk wel goed aangeslagen. Ik ga er komend voorjaar een paar bleken. Kruiptijm wil ik wel ja Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 11 oktober 2017 Geplaatst: 11 oktober 2017 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 11 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2017 Er zijn er nu nog niet zoveel, maar komend voorjaar hoop ik dat er meer opkomen Dan pot ik ze weer op. Dus Jet: jij krijgt een volgende keer Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 11 oktober 2017 Geplaatst: 11 oktober 2017 Prima deluxe! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 12 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2017 Ik wil morgen alles klaar hebben staan, dus morgen gaat mijn lijst 'dicht'. Ik loop vandaag nog even door de tuin, en zal hier nog wat zaken posten die ik nog heb staan of die ik nog tegenkom. Ze komen op de ruiltafel te staan als niemand zich meldt -- Ik heb in ieder geval nog 1 of misschien wel 2 doosjes (van 6 stuks) eendeneieren. Kippeneieren worden op het moment amper gelegd, dus die heb ik niet. -- Er zijn nog potjes reuzel, -- en een aantal grote salieplanten. 1 van Bastin met breed blad en korte dikke bloemen in de zomer. Op verzoek zoek ik even de naam op. Ik heb er zelf al 2 grote mooie planten van staan in de kruidentuin, en hij stekt zo lekker dus vandaar dat ik er 1 'over' heb. De tweede is een bonte salie, wit (of geel) met groen. En ik heb ook nog een paarse. Die groeit wat losser, en hoger, maar is ook erg mooi -- Ik heb ook nog zo'n 1,5 kilo kweepeertjes geplukt van de Japanse sierkwee. Waar je gelei van kunt koken met een heerlijke frisse geurige smaak. Ik heb nog potjes staan, ik mag dit jaar geen jam/gelei meer maken van mijzelf Ze liggen in de vriezer, dus neem een koeltas o.i.d. mee. Of laat ze onderweg ontdooien en gooi ze thuis meteen in een pan om er de volgende dag wat mee te maken. dwerg-kwee-t605-30.html? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 oktober 2017 Geplaatst: 12 oktober 2017 Graag eenden eitjes Quote
Jenneke Geplaatst: 12 oktober 2017 Geplaatst: 12 oktober 2017 Ik zou wel heel graag een potje reuzel van je willen hebben, maar ik heb niet veel om te ruilen, hooguit een zakje gedroogde epazote, maar ik kan je er ook gewoon voor betalen natuurlijk. Quote
Anna3 Geplaatst: 12 oktober 2017 Geplaatst: 12 oktober 2017 (aangepast) Jaa, bonte salie graag! En als niemand anders zich meldt voor de kweepeertjes dan wil ik er wel wat van proberen te maken. 12 oktober 2017 aangepast door Gast Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2017 Ik heb voor jou ook nog die driekleurige salie Anna, die van Jet Ik had takjes afgelegd dit voorjaar en er zitten mooie wortels aan Angela: komt goed Jenneke: Okido, ik ben wel benieuwd naar die Epazote. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 12 oktober 2017 Geplaatst: 12 oktober 2017 Ik wil ook wel graag een salie stekje...welke maakt niet uit...misschien die breedbladige? Zie maar even wat je over hebt Wil jij nog helleborus? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2017 Zet ik voor je klaar! En ja: kom maar op met die helleborus. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 12 oktober 2017 Geplaatst: 12 oktober 2017 Zou ik 0,5 kg kweepeertjes mogen? Zelfde reden als Anna Quote
Ciska Geplaatst: 12 oktober 2017 Geplaatst: 12 oktober 2017 Ik neem de helleborus voor je mee... Quote
Jenneke Geplaatst: 12 oktober 2017 Geplaatst: 12 oktober 2017 Wil je de epazote gemalen of blaadjes? of allebei? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2017 OK Wortel, ik leg een zakje bij het vlees wat je had besteld @Jenneke: Uhm.. allebei? Maakt niet veel uit. Ik heb een molentje om te malen, dus hele blaadjes mogen ook hoor. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jenneke Geplaatst: 12 oktober 2017 Geplaatst: 12 oktober 2017 Ik hou van allebei wel een zakje voor je apart. Kun je altijd nog kijken wat je wilt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.