Bit Geplaatst: 5 augustus 2017 Geplaatst: 5 augustus 2017 Ook erg met Mispel eens. Inderdaad best een probleem aan het worden ( met de invloed wat het internet op onze perceptie aan het doen is de laatste jaren ), dat er zo veel mensen in een bubble terecht komen waar ze niet meer uit durven te ontsnappen. Mensen die het met elkaar eens zijn kakelen mekaar maar na en draaien in een zelfgeconstrueerde werkelijkheid. 95% van alle mais welke nu op het veld staat in Nederland is GMO ? Waar haalt iemand dat nou vandaan ? Quote
Akita Geplaatst: 5 augustus 2017 Geplaatst: 5 augustus 2017 Bit, dat komt doordat veel mensen gmo en veredeld door elkaar halen. Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
Natuurbouwer Geplaatst: 6 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2017 Allereerst heb ik ook vertrouwen.. Dat het ooit goed komt en ik zuiver zaad vind. Welnu, ben ik ook aan antivaccer zoals dat hier genoemd werd.De schade van quick en alluminium (als zijnde conserveermiddelen voor het vaccin) is vele malen groter dan de voordelen die het opleverd van het verzwakken van het natuurlijk imuunsysteem. Mijn zoontje van een half jaar kreeg de kinkhoest, 2 weken hoesten zonder koorts of niks. Zijn longen zijn nu goed getraind en werken efficienter. Blablabla... etc..De farmaceutische industrie heeft patienten nodig om te overleven (lees: consumenten).Als niemand een ziektebeeld vertoont en daar wat tegen slikt kunnen farmacuiten opdoeken, dus door vaccins toe te passen verzekeren zei zich van autistische -, ADHD -(verzonnen) en allerlei psygisch aangedane kinderen. Ontopic. GMO/GGO is een totaal ander fenomeen dan veredeling. GMO word laboratorisch gedaan waarbij word geknoeid met de DNA van gewassennatuurlijk voor resistentie maar de nare bijkomstigheden hierbij zijn dat we een soort van nepgewas aan het consumeren zijn. Het ziet eruit als een paprika, ruikt als een paprika, smaakt als een paprika, maar is het wel een paprika is de vraag die we met zn alle moeten stellen want onze gezondheid staat hier op het spel. Veredeling is het handmatig kruisen van geselecteerde gewassen om de gewenste eigenschappen te verkrijgen in de volgende generatie. Dit is een natuurlijk bevruchtingsproces waarbij de natuurlijke gang van zaken verbeterd word. Volledig natuurlijk.Op het moment dat er een paar van die professoren lopen te rotzooien met DNA van gewassen om uiteindelijk zoveel mogelijk centjes in het laatje te brengen omdatniedereen bang is voor een bruin plekje. Zadenenzo.nl heeft mooie rassen weet iemand de stand van zaken omtrent deze webwinkel betreft GMO? Ze claimt GMO-vrije zaden te leveren. En tevens terug te komen dat ik wantrouwend zou zijn, dat klopt zeer zeker. Dit zie ik als een gezonde manier als overleving. Dat een plant er eetbaar uitziet betekend niet dat die dit ook is. In zo'n voorbeeld overleef ik dus daar waar een ander vertrouwen toont en vergiftigd raakt door wat op het eerste oog een consumeerbaar gewas leek.Ik wantrouw tot ik pertinent zeker weet dat het goed zit, door alle kwakzalverij vind ik dit nodig.Maar wantrouwen is denk ik een te sterke term.Het is meer dat ik niet zomaar wat aanneem door een keurmerk of dat iemand maar wat beweerd. Dus alles wat ik van anderen moet aannemen zonder keihard bewijs trek ik in twijfel, dus een milde gezonde vorm van wantrouw. Groetjes. Quote
kroongj Geplaatst: 6 augustus 2017 Geplaatst: 6 augustus 2017 Allereerst heb ik ook vertrouwen.. Dat het ooit goed komt en ik zuiver zaad vind. Welnu, ben ik ook aan antivaccer zoals dat hier genoemd werd.De schade van quick en alluminium (als zijnde conserveermiddelen voor het vaccin) is vele malen groter dan de voordelen die het opleverd van het verzwakken van het natuurlijk imuunsysteem. Kritisch zijn is prima. Maar wel wakker blijven aub. Kwik(niet quick) zit niet in vaccins uit het huidige programma voor kinderen. De hoeveelheid aluminium in een vaccin is vrijwel altijd minder dan de hoeveelheid die je dagelijks binnen krijgt via ademhaling en eten. Dit zijn dus géén argumenten tegen vaccineren. Ik ben bang dat veel van jouw angst voor 'GMO' ook op dergelijke non-argumenten is gebaseerd. Niet vervelend bedoeld hoor, maar breed en diep inlezen op deze materie kan geen kwaad. Quote Groet, Geert-Jan
aalterse-willy Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 Op de website van "allezadenkopen.nl" word er wel heel erg op gedrukt dat de zaden van Sluis Garden niet ontsmet zijn en ook niet genetisch gemanipuleerd. Ook dat hun assortiment bio zaden vergroot. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Stan W Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 Zijn genetisch gemanipuleerde zaden voor particulieren niet verboden in heel de Europese Unie? Quote
Jane Doe Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 Volgens mij wel Stan, maar goed of natuurbouwer dat zal geloven 🤔 Moet eerlijk zeggen dat ik met verbazing het geen wat natuurbouwer geschreven heeft heb gelezen. En ik het daar maar bij zal laten, deze rare tijd is al moeilijk genoeg zeker om over anti instelling te gaan hebben. Het is belangrijk de oude zuivere heirloom zaadgoed en genengoed te vermeerderen en te behouden. Ook om nieuwe moderne gewassen te ontwikkelen. Ben nu bezig met 5 soorten granen uit de omgeving te krijgen, ben benieuwd of dat via de genenbank van het granenbedrijf gaat lukken. Het is ook in hun belang, we zullen het gaan zien. Quote
Flup Geplaatst: 19 januari 2022 Geplaatst: 19 januari 2022 Kritisch kijken naar de omgeving is niet verkeerd, dat doe ik ook. Maar ik wil wel dat een mening gestaafd wordt met feiten. Dus 95% van het mais dat niet GMO zou zijn, geloof ik zonder een goede bron daarvan niet. Ik geloof best dat er veel meer GMO zaden geteeld worden dan dat ik zou kunnen verwachten, maar zonder cijfers kan ik daar niks van zeggen. Heb mij er ook nooit in verdiept ook. Ik koop zaadvaste soorten, dus geen F1-zaden en het liefst koop (of ruil) ik bio-zaden. De zaden die je onderling kunt ruilen zijn biologisch en zeker niet GMO, maar gewoon oude soorten die door liefhebbers worden geteeld en verspreid. @Natuurbouwer is denk ik niet echt meer actief op dit forum, die zal dit niet lezen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.