Geplaatst: 17 februari17 Feb Awh 🤭 @Dahli hij was ook heel erg lekker! Je hebt verschillende vormen, maar deze vind ik leuk. Cirkel vind ik ook mooi. Mijn moeder maakt bijna altijd vierkantjes. Ach. Smaakt allemaal goed. @Arja wat voor iets moois ben jij aan het maken?
Geplaatst: 23 februari23 Feb Was met vriendin aan het kletsen en ze had zo’n zin in een Turkse aardappel lavaş. Wat?!Dus ik toch nog maken na al uren in de keuken en lekkerrrrr!Jeetje man dit ga ik vaker maken!
Geplaatst: 23 februari23 Feb @Mellie Zit er t.z.t. heel heel misschien nog een receptuurtje in van deze, in jouw eigen Turkse receptentopic 🤞? Dit ziet er zó lekker uit en volgens mij met veel dingen te combineren of zie ik dat verkeerd?
Geplaatst: 23 februari23 Feb Dit ziet er veelbelovend uit @Mellie voor zulke dingen ben ik ook altijd in. Dus als je eens een recept ervan kunt uitschrijven? Kan het ook met zoete aardappel denk je?
Geplaatst: 23 februari23 Feb Het ziet er inderdaad heerlijk uit. Ik hoop dat misschien tijd hebt om dat recept uit te schrijven in het turkse recepten topic. Ik heb daar al verschillende recepten van gemaakt inmiddels.
Geplaatst: 19 maart19 Ma Börek gemaakt 2 x. Spinazie prei feta. Niet denken dat het karig is belegd. Het zijn meerdere lagen en anders krijg je zo’n mega bal vulling in je mond. Getıpt met nigella en sesam Tadaaaa. Ruikt heel lekker. 2 x. 1 voor mee te nemen en 1 voor ons.
Geplaatst: 31 maart31 Ma Het brood van gisteren, een gistbrood van speltbloem, speltmeel en een vulling van zongedroogde tomaten en kalamata olijven..uit eigen tuin wat gedroogde kruiden zoals majoraan, tijm, bonenkruid.Eén helft voor de J-tjes en één helft voor de H-tjes😀
Geplaatst: 10 april10 Apr Vandaag een tarwegistbroodje gebakken met daarin, beide uit Jorieke’s tuin, een eendenei en een theelepeltje bietenpoeder.
Geplaatst: 11 april11 Apr Ziet er prachtig uit weer….😍Dat klinkt bijzonder @appelvrouw ; rende ei en bietenpoeder…🤔 met een bepaalde reden? Of zomaar omdat het kan? 😊🌱👩🍳🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: 22 april22 Apr Omdat het kan én lekker is. Bietenpoeder geeft extra inhoud en een licht kleurtje.
Geplaatst: 6 mei6 Mei Broodbakken, heerlijk Mijn volgende brood neem ik een foto'tje van, maar ik bak zelf zuurdesem ! ;-) zo om de 2 dagen ongeveer! ;-)
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ik ben al heel lang op zoek naar het perfecte recept voor hamburger/hotdog broodjes.Misschien heb ik het vandaag gevonden.Vanavond even testen.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Betekent dat dat je een broodje hebt uitgevonden wat stevig genoeg is om niet uit elkaar te vallen wanneer het als transportmiddel voor hamburgers fungeert, en tevens zacht genoeg is aan de buitenkant zodat je mond niet kapot gaat?
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 🙂Dat hoop ik dus.We eten vanavond geen hamburger, maar ik heb een restje zalmsalade, wat ik erop wil doen.We gaan het zien.Het voelt wel lekker zacht aan.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Mooi, goede oven rijs! Ze zien er perfect uit en die puntjes vind ik ook heel leuk. Is het tarwe ?en ingesmeerd met melk of ei? En goed idee ook om eens hamburgers te kopen ( t zullen misschien vega worden) ik eet zo’n broodje met een zacht gekookt eitje. Kijk onze aardappel-spelt broodjes van vorige week.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ja, het is gewoon tarwemeel.En ik heb ze ingesmeerd met een eggwash, vandaar het mooie glansje en kleurtje.Als we ze lekker en goed genoeg vinden gaan de sesamzaadjes eroverheen.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik ben ook benieuwd. Ik wil weleens zelf ronde broodjes bakken met een eigen vega burger.erop. Maar die broodjes in de super zijn vreselijk en gooide ik weg. @Rookie Dr speltbroodjes, de langwerpige bij de Aldi die je moet afbakken vinden wij heerlijk. Maar ik wil ronde hebben.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 3 uren geleden, Arja zei:Betekent dat dat je een broodje hebt uitgevonden wat stevig genoeg is om niet uit elkaar te vallen wanneer het als transportmiddel voor hamburgers fungeert, en tevens zacht genoeg is aan de buitenkant zodat je mond niet kapot gaat?Wat ons betreft: ja en ja!Morgen even vegaburgers halen en dan met sla en courgette relish erop (of uienchutney) en dan nog een keer proberen.Maar ik twijfel er eigenlijk niet aan.Stevig en toch zacht.Ik denk dat dit wel een blijvertje wordt.Recept:1 c warm water (250 ml)2 eetl gist2 eetl suiker of honing1/3 c olie (83 ml)1 ei3 c bloem (360 gr)1 theel zoutIk heb eerst de natte ingrediënten even gemixt, voordat de bloem erbij ging.Daarna 6 min gemixt, het is een kleverig deeg, dus ik heb er al mixende nog 2 eetl bloem bij gedaan, 1 voor 1.Het deeg moet loslaten van de wand van de kom.Daarna met een heel klein beetje bloem de broodjes vormen, op een bakblik leggen en er een eggwash over kwasten met misschien wat zaadjes of grof zeezout.Dan gelijk de oven in.Op 220 graden ongeveer 9 minuten in mijn oven.Sorry, vergeten een foto te maken van het opengesneden broodje, morgen dan maar.Maar het kruim was mooi.P.S. dus niet laten rijzen tussendoor!Na het kneden en vormen gelijk de oven in. 58 minuten geleden58 min aangepast door Rookie
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.