Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tadaaaaa!!! Het is me gelukt en ik ben zo belachelijk trots. Zelfs de saus smaakte bijna goed. Volgende x heb ik dat ook beter in de smiezen. Gevideobeld met moeders om het resultaat te laten zien Ze was ook trots.

e7eede36a03a08286df32f5f9b36f68b.jpg

ab618abccfd52e369df1366915984e2c.jpg

53054aa04297e9723a69b1bc2be6e4e5.jpg

Ik had 27 bollen deeg van 1 kg bloem. Mijn moeder haalt er 30 uit, maar dat lukte me gewoon niet. Ik ging tellen toen ik er 17 had en dacht nog, dat wordt krapjes. Dus de laatste bollen zijn net wat kleiner, want wilde die 30 halen. Maar ook met 3 flatbreads minder, zeer geslaagd avontuur. In mijn aantekeningen ga ik 25 stuks zetten. Dat vind ik voor mij wel haalbaar.

Mijn moeder zei nog heel lief dat zij als 8/9-jarige dit moest maken en ik niet zo streng voor mezelf moet zijn. Toen dacht ik, mijn hemel… ik zie mijn 8-jarige nog niet koken hoor! Wat een ander leven leiden we toch.

• Like 7
Geplaatst:

@Ruderalis, zaten er ditmaal ook broodresten / korsten op het blik? Dan zou het deeg teveel ingezakt kunnen zijn na een eerste rijs. Dan zou er teveel water bij hebben gezeten. Vandaar ook misschien het mooie dakje op je brood? Maar het ziet er wel mooi uit.

Voor welk gewicht broden is jouw machine geschikt? Groter dan de mijne (600 gr / 900 gr) denk ik. De mijne heeft een vierkant blik en er komen kubusbroden uit.

• Like 1
Geplaatst:

@HuubvG,

onze brood bak machine kan 1kg mix maximaal aan.

Er was geen nat deeg achter gebleven en het deeg was ook geheel gaar, mn vrouw denkt dat het aan de goedkope mix ligt, we hebben inmiddels betere mix van de Molen geloof ik besteld.

Er zitten 12 programma’s op de machine dus voorlopig veel proberen, is niet erg want tot nu toe smaakt het allemaal erg goed!

de nieuwe brood mixen,

B0DA86E6-B55A-43ED-870A-5127677EDB7F.jpeg

• Like 2
Geplaatst:

Ik had vrijdag een brood gebakken. Wilde weer een normaal brood, maar toen de dochter het voordeeg zag, wilde ze gelijk een focaccia. En wie ben ik om nee te zeggen. Dus… vandaag het laatste stuk opgewarmd en gegeten en de volgende x bak ik weer eens een normaal brood ipv pizza of focaccia. Mag wel weer eens

De bakplaat stond onder de afzuigkap dus het licht is heel raar… daar moet je maar overheen kijken. In het deeg zat knof, rozemarijn en tijm.

f1366863e90d1eec5675cfaeefce4ed4.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Heerlijk ga ik van de week ook maar weer eens doen. Met een lekker soepje. Mijn ingevroren desem die de vorige x zo gemakkelijk weer wilde werken is nu gewoon dood😫. Even geen desem. Dus het worden gistbroden deze week. Eerst het laatste oude brood uit de vriezer opmaken, dat blijft ook weer niet al te lang smeuïg zeg maar, na enkele maanden begint het echt uit te drogen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Wat een leuk idee in die hartjesvorm! Mijn kerstbrood doet vannacht de tweede (koude) rijs en dan morgen vormen en afbakken.

Beetje een experiment want normaal durf ik zo’n koude rijs voor een kerstbrood niet aan.

Helaas geen enkel ingrediënt uet.

Geplaatst:

6a079421ba666dc7774ff8179f4116c3.jpg

Oa deze gebakken, maar rest van mijn broodjes -pide- waren te snel op voor de foto denk ik. Had 3 soorten, met vlees, met spinazie en feta en met tahin.

• Like 4
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Flink gerezen!

Ik heb gisteren ook weer eens gebakken. Heb een nieuw ding gekocht voor Turkse broodjes. Of pizza ed., dus het moest getest worden. Helaas werkt het apparaat niet goed. Hitte element werkt niet naar behoren… dus het proces was niet zo leuk. Ik had 3 soorten gebakken met een vriendin samen. We zijn 3 uur bezig geweest… klungelen met het kapotte apparaat. Uiteindelijk in de oven gebakken wat veel langer duurt.

We hebben er 2 met een traditionele vulling, gehaktmengsel en met tahin met suiker. Dat is dan meer een sort toetje omdat het zo zoet is. De ander met kaas en een Turkse worst, waardoor het meer een pizzabroodje was. Alledrie heel lekker. Vorige x dat we het bij mijn vriendin met haar wel werkende tas firin hadden gebakken, was die met kaas en worst favoriet. Gisteren die met gehakt. Met kinderen weet je het dus nooit

Mijn lievelings is met tahin denk ik. Vandaag weer een rustig aan dag.

8b89711f016b7409dfbf32df00daf5b7.jpg

7801fb159a0fb8ac5ff1744ef874b094.jpg

• Like 4
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...