appelvrouw Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 Pasta met eigen tomatensaus en cantharellen uit een potje. Salade van St. Antoine, boerenkool, ui en de laatste basilicum uit de kas. Zoetzuur Cornersmith. Home made frambozenijs.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 31 oktober 2018 Geplaatst: 31 oktober 2018 Cake en brood gemaakt door Charly die langs kwam om te helpen en leren met het uitbenen van 1 van onze varkens. Op dat brood aten we onder andere gerookte kip en worst van onszelf, en jam van Appelvrouw. (Prune de prince, erg lekker!) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 31 oktober 2018 Geplaatst: 31 oktober 2018 Als lunch een restje pizza, en `s avonds alleen ui uit de tuin gebruikt. Ik mis nu de prei al. Voor het eerst sinds jaren geen eigen prei maar uit de winkel. De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 31 oktober 2018 Geplaatst: 31 oktober 2018 Ah je ben t al aan de prune de prince moeten wij hier ook maar snel doen. We hebben wel al dé eerste kweeperen jam op. Verder vanavond soep recept zo'n beetje gekopieerd van droogbonen soep die ik vorig jaar in Italië heb gekocht. Ingrediënten o.a. puy linzen, rode linzen, borlotti bonen, canneloni bonen, gort, spelt, adukibonen en kastanjebonen. Van alles een klein handje en een nacht geweekt. Op smaak gemaakt met laurier, rozemarijn, selderij, tijm, peterselie, salie, ui, knoflook. En deel ingevroren. Gisteren in de schil en oven gebakken kwarten bieten met veel tijm. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 november 2018 Geplaatst: 2 november 2018 Toevallig gisteren nog een Prune de prince boompje gezien was te koop. Zie je hier volgens mij niet vaak.
Patrijs Geplaatst: 2 november 2018 Geplaatst: 2 november 2018 Ik was met twee vandaag en van plan wat anders te maken en had al een pan stoofvlees klaar.Bezoek bleef mee eten dus even een flinke tas rucola gehaald en pasta met geslonken rucola er bij, genoeg voor zes man. De moestuin van Patrijs
Peter v/d Breevaart Geplaatst: 3 november 2018 Geplaatst: 3 november 2018 Tomatensoep aan het maken voor morgenmiddag. Ruikt al erg goed! Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl
Patrijs Geplaatst: 3 november 2018 Geplaatst: 3 november 2018 Warmoes, uien en komkommer en op de tuin een handvol frambozen. De moestuin van Patrijs
henkg Geplaatst: 5 november 2018 Geplaatst: 5 november 2018 Erwtensoep, staat nu net op. Nu met werkelijk álles uit eigen tuin (UET), of andermans tuin (UAT). Op de spliterwten en kraanwater na.Knolselderij, snijselderij, prei, winterwortel, laurier, peper: UET.Ui, aardappel: geraapt: UAT.Karbonade, rookworst: van Zelhems veldvarken: UAT.Zelfs het zout is zelf gewonnen, van zeewater uit de Oosterschelde. 2025_teeltlijst (.xlsx)
Patrijs Geplaatst: 5 november 2018 Geplaatst: 5 november 2018 Quiche met spinazie en als ik nog zin heb pompoensoep erbij. De moestuin van Patrijs
HuubvG Geplaatst: 5 november 2018 Geplaatst: 5 november 2018 Gisteren nog een gave rode vleestomaat uit de kas. Geen last van de kou gehad dus. Er zitten nog oranje en groene aan, benieuwd of ze nog rijpen. Verder de gebruikelijke dagelijkse kruiden, ik zal niet in herhaling (=opsomming) vallen.
Mellie Geplaatst: 5 november 2018 Geplaatst: 5 november 2018 Heerlijke salade uit de tuin en een Turkse bonenstoof met een pittig pepertje en veel tomaat en knof. Was heel lekker! Had gehoopt op leftovers, maar nee.
Charly Geplaatst: 6 november 2018 Geplaatst: 6 november 2018 Mmm! Patrijs, dat ziet er lekker uit! Quiche weer? Hier gisteren een eerste herfstbloemkool gegeten. Van het formaat “wie het kleine niet eert” Erg lekker gestoempt met eigen piepers en daar kalkoenfiletstukjes over gebakken met wat sjalotjes. We hebben heerlijk gegeten! wees bevriend met kleine dingen
Patrijs Geplaatst: 6 november 2018 Geplaatst: 6 november 2018 Ja quiche. Ik moest de N-Z spinazie die uit het kasje kwam wegwerken. Aangevuld met twee grote uien uit de tuin, een bol knoflook , geitenkaas, gerookte spekjes en olijven. Hier ging ruim een kilo spinazie in en de rest ging op de composthoop.Bloemkool van de volle grond of uit de kas? Hij ziet er zo mooi gaaf uit.Hier weer net bloemkool gezaaid onder glas. De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 6 november 2018 Geplaatst: 6 november 2018 Alvast aan de kook voor vanavond: Wortelpompoensoep vooraf. Op de ui en gember na, alles uit eigen tuin! Leukleukleuk. Heb nog geen inspiratie voor het hoofdgerecht, dus mocht iemand nog suggesties hebben...
Veldjesgraaf Geplaatst: 6 november 2018 Geplaatst: 6 november 2018 De laatste krootjes (rode biet genoemd buiten Z-H) geoogst en gegeten.Smaakten heerlijk.
Patrijs Geplaatst: 6 november 2018 Geplaatst: 6 november 2018 Hier zijn ook kroten gekookt, samen met wat rucola met geitenkaas en gebakken Texla aardappeltjes uit de oven. Erbij de laatste komkommer in sliertenen vis uit de oven met kerstomaatjes uit de tuin en wat boontjes. De knakworstjes zijn gestolen van de jongste die geen vis blieft. Vooraf een stukje quiche van gisteren. De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 8 november 2018 Geplaatst: 8 november 2018 Tussen de middag salade van rucola en kroten, met wat quinoa erbij.Vanavond pasta met saus van de laatste rode tomaatjes, beetje snijbiet, ui, knoflook en kruiden van de tuin.Zo als toetje pompoencake, maar die moet nog even afkoelen. De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 8 november 2018 Geplaatst: 8 november 2018 Vanmiddag broodjes met de zelfgemaakte appelkersenstroop. Heeeeel lekker geworden en die kleur is zo mooi! De kinderen vonden het ‘het aller aller aller aller allerrrrrrrlekkerste broodje ooit’. dus Diner was een noedelwokschotel met regenboogsnijbiet en gewone groene van Roeiers zaadjes nog, paksoi, kailan en knof met veel knoflookgarnalen. De man en ik vonden het heerlijk. De kinderen wat minder. Jammer. De snijbiet vind ik zelf niet echt voor de hand liggend om dat met noedels te eten, maar het was geïnspireerd op de salade van appelvrouw die daar ooit een recept over had gedeeld. Ik vind die gewokte salade zo lekker, dan moet het ook in een wokschotel kunnen dacht ik zo. Toetje was de appelkersen prut wat over was van mijn stroopmakerij. Viel in goede aarde.
Patrijs Geplaatst: 9 november 2018 Geplaatst: 9 november 2018 Precies hetzelfde als gisteren en de saus is nog niet op...….. De moestuin van Patrijs
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 november 2018 Geplaatst: 10 november 2018 Ik had een iets te vroeg geoogste flessen pompoen gekregen ik denk maak er maar een soepje van dus pompoen geslacht.Maar toen dacht ik onrijp is ook minder smaak dus2 blikken kokosnoot melk toegevoegd en 2 chili pepers Heb ik hem net geproefd nul, nul smaak alleen een beetje hitte.De soep ziet er wel heel mooi uit, mooi kleurtje, mooi glad maar ja gaat om de smaak. Dus nog even aan knutselen Tips welkom
Patrijs Geplaatst: 10 november 2018 Geplaatst: 10 november 2018 Wat garnalen erbij voor wat smaak, vind ik altijd erg lekker bij pompoensoep. Hier eten we vanavond twee flinke uien van de tuin, samen met wat knoflook en augurk (en wat paprika en wortel voor de kleur) komen die op brood bij een flinke verse worst. De moestuin van Patrijs
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 november 2018 Geplaatst: 10 november 2018 Garnalen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan ik heb nu wat kerrie toegevoegd en ik zat nog te denken aan een banaan. Maar ze waren niet echt rijp in de winkel.
Patrijs Geplaatst: 11 november 2018 Geplaatst: 11 november 2018 Vanmiddag de resten van de worst met ui samen met wat vers brood.Vanavond linzensoep met kruiden en ui van de tuin.Risotto met palmkool. chocolade notentaart toe ( n.u.i.t.) maar wel lekker. De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten