xxgerdaxx1 Geplaatst: 6 maart 2018 Geplaatst: 6 maart 2018 Aan de andere kant is de envelop toch ook bedoeld om iedereen de kans te geven om eens met iets anders te expirementeren dan wat je al doet. Of om misschien eens een andere soort te gebruiken. Ik vond hem in ieder geval heel leuk!Misschien is het wel een idee om bepaalde ‘merken’ zaadjes uit te sluiten.( Lidl, moestuintjes, Aldi, Action etc). En heb je zelf niks anders, dan doe je er niks bij...er zijn ( meer dan ) genoeg anderen die wel wat toevoegen . Quote
Cupcakeje Geplaatst: 6 maart 2018 Geplaatst: 6 maart 2018 Ik ben geen moestuintjes tegen gekomen. Wel inderdaad veel zaad wat over de datum was. Toch veel leuke dingen eruit kunnen halen. Ook wat tot januari houdbaar was. Komt vast nog wel wat van op. En weer nieuw zaad van dit jaar erin gedaan. Heb de nieuwe zakjes wel opgesplitst zodat ik in de andere envelop de andere helft terug kan stoppen. Ik wacht nu op het adres van oud Holland en dan stuur ik hem door. Quote
Oudholland Geplaatst: 7 maart 2018 Geplaatst: 7 maart 2018 Ik had nog geen pb gehad (is misschien wel hadig om wel te doen!), maar heb mijn adres nu doorgestuurd. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
koolrabi Geplaatst: 7 maart 2018 Geplaatst: 7 maart 2018 Ik heb wat zaadjes van de tomaat Moneymaker geprobeerd uit de zadenenveloppe 2018 ronde 1 Heen. Ze waren van 2014 meen ik. Het duurde even maar ze kiemen nog. Toch leuk. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Oudholland Geplaatst: 7 maart 2018 Geplaatst: 7 maart 2018 Leeftijd van het zaad zegt niet alles, het is ook belangrijk hoe het bewaard is. Ik heb hier ook zaad dat ik in 2009 of 2010 al heb gekocht en dat vorig jaar nog goed opkwam. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Purrrretty Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 Gisteren de 'heen' enveloppe ontvangen. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vond het super leuk. Misschien komt het omdat dit de 1e keer is dat ik de enveloppe ontvang en misschien omdat het pas mijn 2de moestuin jaar is. Maar ik heb er echt wel leuke dingen uit gehaald een weer leuke dingen terug gedaan. Speciaal met mijn zaden bestelling wat extra dingen besteld Oudholland gevraagd om het adres en dan stuur ik hem zaterdag door. Quote Mijn moestuin avontuur vind je ook op InstagramStuur me zeker en berichtje op Instagram als je ook lid bent van het forum
Oudholland Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 Adres doorgestuurd en gelijk maar het adres teruggevraagd voor de andere envelop. Want waarschijnlijk ben ik degene die er 2 tegelijk krijgt. Van Cupcakeje bericht gehad dat die envelop wss vandaag op de post gaat en Purrretty schrijft dat'ie morgen wordt verstuurd. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Nasuada Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 zat ik er niet ver naast Quote https://www.deblijehoeve.nl/
gejast Geplaatst: 10 maart 2018 Geplaatst: 10 maart 2018 Ik had al spijt dat ik geen foto had gemaakt van mijn tafel vol met zaadzakjes uit de envelop. Zo veel verscheidenheid van allerlei mensen die hun spullen willen delen. Nu stel ik me de hoeveelheid voor die uit 2 enveloppen komt....Wat een rijkdom en mogelijkheden levert dat op! en keuzestress. Zal ik..... kom ik daar aan toe....of die....heb ik daar nog ruimte voor....hmmm...die ken ik nog niet.... neem ik de bonen uit envelop 1, of die andere toch maar....bij elke stok andere bonen misschien.... (ik ben fan van stokbonen) en rankende pompoenen op klimrekken,..... en courgettes....... zijn daar nog leuke variaties die ik nog niet ken?.... Al die roepende zaadjes uit 2 enveloppen: neem mij, alsjeblieft. ..Ik zal je belonen...Ik heb de mooiste bloemen....de beste smaak...nog even en ik ben uitgedoofd. ..probeer het met mij....alsjeblieft?? En al die treurende versmade zaadjes. ...mag ik al?....Ik maak zulke mooie vruchten. ....ah, weer niet, nog een keer op reis....welke zaadjes worden vermist....weer nieuwe reisgenoten.... En dan al die moestuinen, vol planten van ruimhartig geschonken zaden. Eindelijk in het zonlicht! Af en toe een buitje regen, een vlaag wind, en groeien maar....Dat ze uiteindelijk op het bord mogen belanden, in volle glorie! Mijn fantasie sloeg even op hol bij het bericht over 2 enveloppen. Veel keuzeplezier! Quote
xxgerdaxx1 Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Even ter info: bij mij zijn de rode punt paprika ( eentje van de 3), yellow pear tomaat ( alle die ik gezaaid had), en de aubergine uit envelop ‘heen’ goed opgekomen! Deze lijken dus kiemkrachtig. Quote
Groentjuh Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Ja nog geen reactie ontvangen Het is misschien niet zo vreemd dat ik en monika niet reageren, aangezien ik(dus monika waarschijnlijk ook niet)geen PB hebben ontvangen. Heb je wel gekeken of ze bij verzonden en/of postvak uit stonden? Ik heb nl echt niks. Quote “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Nasuada Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 balen groentjuh, ik heb naar jou en Monika zeker weten pb gestuurd. Maar noet zeggen dat ik vaker hoor dat mijn verzonden berichtje niet aankomen. Dat had ik laatst met Janneke en Jorieke ook. Kan het niet meer nakijken want mijn mailbox is pas opgeschoond. Aan de andere kant ook Hier op het forum had je af en toe kunnen kijken of je al aan de beurt bent.Er hebben verschillende meldingen over gestaan. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Cupcakeje Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Gebeurd vaker dat pbtjes niet aankomen helaas de eerste die ik aan oud-Holland had gestuurd was ook niet aangekomen. Stond wel bij verzonden bij mij. Dus dat zegt blijkbaar ook niet alles Quote
Groentjuh Geplaatst: 13 maart 2018 Geplaatst: 13 maart 2018 Ja als PB's niet eens aankomen dan weet ik niet hoe we nog iets kunnen organiseren lol. Ik wil envelop 2 nog wel ontvangen als Monika reageert. Anders mag je mij ook overslaan Kruidenvrouwtje. HQ kunnen jullie mij en Monika omdraaien in de lijst aangezien envelop 1 ons toch al voorbij is. Quote “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Zadenenvelop HQ Geplaatst: 13 maart 2018 Auteur Geplaatst: 13 maart 2018 Ja als PB's niet eens aankomen dan weet ik niet hoe we nog iets kunnen organiseren lol. Ik wil envelop 2 nog wel ontvangen als Monika reageert. Anders mag je mij ook overslaan Kruidenvrouwtje. HQ kunnen jullie mij en Monika omdraaien in de lijst aangezien envelop 1 ons toch al voorbij is. Hoi Groentjuh, zoals we ook al in de pb naar je schreven, gaan we niet in de lijst rommelen.je zal dit zelf moeten regelen met de verstuurder. misschien kan je daar een pb naar sturen. ------------------- Willen degenen waar de enveloppen zich op dit moment bevinden zich ook melden in het topic. Zo houden we de lijst up to date. Dan kan een ieder zien wanneer hij ongeveer aan de beurt is. Quote Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018
Oudholland Geplaatst: 13 maart 2018 Geplaatst: 13 maart 2018 Beide enveloppen zijn nu nog bij mij en gaan morgen naar resp. Purrrretty en Cupcakeje. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
xxgerdaxx1 Geplaatst: 13 maart 2018 Geplaatst: 13 maart 2018 Mooi nu maar hopen dat envelop ‘terug’ een beetje ‘in tempo’ omhoog gaat, net als envelop ‘heen’ naar beneden. Dan kan er misschien nog wat gezaaid worden! Quote
Oudholland Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Heb net de envelop bij Purrretty in de brievenbus gestopt, was daar toch in de buurt ivm het werk. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Nasuada Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Leuk, Leuk de floppi is weer in zicht . Ik hoop dat er leuke zaadjes bij zitten. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Oudholland Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Ik vond die envelop niet onaardig, en heb er zelf ook weer wat leuke dingen bijgedaan. Maar wat me wel opviel is dat er redelijk wat zaden in beide enveloppen zitten waar geen ras bijstaat. Dat is dan toch wel wat jammer, vooral voor degenen die (zoals ik) toch voor de speciale soorten gaat. Dus juist de soorten die je niet bij de plaatselijke boerenbond ofzo vind. Dus een verzoek aan iedereen: zet zoveel mogelijk informatie op de zakjes, maar in ieder geval het ras! Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Purrrretty Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Vandaag de envelop van Oudholland ontvangen. Wad er super blij mee! Weer leuke nieuwe dingen terug gedaan en het adres van kruidenvrouwtje gevraagd. Quote Mijn moestuin avontuur vind je ook op InstagramStuur me zeker en berichtje op Instagram als je ook lid bent van het forum
Groentjuh Geplaatst: 16 maart 2018 Geplaatst: 16 maart 2018 Ja als PB's niet eens aankomen dan weet ik niet hoe we nog iets kunnen organiseren lol. Ik wil envelop 2 nog wel ontvangen als Monika reageert. Anders mag je mij ook overslaan Kruidenvrouwtje. HQ kunnen jullie mij en Monika omdraaien in de lijst aangezien envelop 1 ons toch al voorbij is. Hoi Groentjuh, zoals we ook al in de pb naar je schreven, gaan we niet in de lijst rommelen.je zal dit zelf moeten regelen met de verstuurder. misschien kan je daar een pb naar sturen. Ok ik heb Kruidenvrouwtje een PB gestuurd, duimen dat ie aankomt. Quote “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Cupcakeje Geplaatst: 16 maart 2018 Geplaatst: 16 maart 2018 Ik zit hier toch ongeduldig voor de brievenbus te wachten maar helaas nog geen zaden envelop te zien ik hoop dat oudholland wat later was met versturen. En niet het pakketje zoek is ket de post Quote
Groentjuh Geplaatst: 16 maart 2018 Geplaatst: 16 maart 2018 Ik vind het nog steeds ongelofelijk dat die enveloppen zo vaak kwijtraken. Zouden ze worden gescand ofzo ? Zijn we illegaal bezig ? Quote “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Cupcakeje Geplaatst: 16 maart 2018 Geplaatst: 16 maart 2018 Nee postbezorgers gaan er soms gewoon lomp mee om. Komen geregeld filmpjes voorbij van pakjes en dergelijke waar gewoon mee wordt gegooid. En bij grote bedrijven gaat nou eenmaal ook wel eens wat fout of raakt kwijt Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.